خانهاخبار
گرندپری ایتالیا با قهرمانی لوئیس همیلتون پایان یافت

گرندپری ایتالیا با قهرمانی لوئیس همیلتون پایان یافت

لوئیس همیلتون گرندپری ایتالیا را با قهرمانی به پایان برد تا در مجموع امتیازی هم جایگاه نخست را از فتل پس بگیرد.
۱۳۹۶/۶/۱۳

گرندپری ایتالیا در حالی آغاز شد که لوئیس همیلتون از تیم مرسدس بنز، مسابقه را از خط یک شروع کرده بود. این راننده انگلیسی، مسابقه را با فاصله 4.4 ثانیه‌ای از هم تیمی خود یعنی والتری بوتاس به پایان رساند در حالی که اختلاف سباستین فتل با او به بیش از 36 ثانیه می‌رسید.

این، ششمین قهرمانی همیلتون در فصل جاری بود که باعث شد او در مجموع امتیازی، از سباستین فتل پیش بیفتد و اکنون 3 امتیاز نسبت به او برتری دارد.

image

همیلتون مسابقه را نسبتا خوب آغاز کرد. البته استارت لنس استرول و استبان اوکون بهتر از او بود ولی توانست از جایگاه اولی خود در مقابل این دو راننده جوان و با انگیزه دفاع کند. استبان اوکون در ابتدای مسابقه جایگاه سومی را داشت اما با استارت بهتر خود، استرول را کنار زد و به مقام دوم رسید. هر چند این مقام زمان زیادی به طول نینجامید و والتری بوتاس از تیم مرسدس بنز و کیمی رایکونن از تیم فراری به او نزدیک شدند و او را به عقب راندند.

image

به جرات می‌توان گفت که بهترین راننده مسابقه ایتالیا، دنیل ریکیاردو از تیم ردبول بود که مسابقه را از جای شانزدهمی شروع کرد ولی با عملکردی خیره کننده در انتهای مسابقه به جایگاه چهارم دست یافت و بین دو راننده تیم فراری یعنی فتل و رایکونن قرار گرفت. ریکیاردو سعی کرد که به جایگاه سومی فتل هم حمله کند اما تا پیش از به پایان رسیدن مسابقه از رسیدن به او بازماند.

image

رایکونن که در اواخر مسابقه جایگاه چهارمی خود را به دنیل ریکیاردو داد، از ابتدای مسابقه با مشکلی در بال عقب خودرویش دست و پنجه نرم می‌کرد و به هر حال، به مقام پنجمی اکتفا کرد. البته اگر عملکرد نامناسب تیم ویلیامز در پیت استاپ لنس استرول نبود، شاید راننده جوان تیم ویلیامز به این مقام دست می‌یافت.

در پایان مسابقه، استبان اوکون و لنس استرول در جایگاه‌های ششم و هفتم قرار گرفتند و فلیپ ماسا هم تیمی استرول، پشت سر او در جای هشتم ایستاد. همچنین هم تیمی اوکون یعنی سرجیو پرز، در جای نهم قرار گرفت.

image

مکس وشتاپن که مطابق معمول با مشکل در خودرویش روبه‌رو شده بود، مسابقه را در جای دهم به پایان رساند. بال جلوی خودروی او در اوایل مسابقه دچار مشکل شد که این اتفاق موجب شد او برای تعویض این قطعه به پیت استاپ برود و زمان زیادی را از دست بدهد. او پس از پیت استاپ تقریبا در آخرین رتبه قرار گرفت اما او یک راننده حرفه‌ای است و توانست تعداد زیادی از راننده‌ها را پشت سر بگذارد و در نهایت دهم شود.

نتایج مسابقه دیروز به شرح زیر است:

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید.

مجموع امتیازی رانندگان به شرح زیر است:

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی، بر روی آن کلیک کنید.

مجموع امتیازی تیم‌ها هم به شکل زیر است:

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ho3ein

۱۳۹۶/۶/۱۳
max bazam bad shansi avord -_-