خانهاخبار
مقایسه دوربین LG V30 و گلکسی نوت 8؛ چشم در برابر چشم!

مقایسه دوربین LG V30 و گلکسی نوت 8؛ چشم در برابر چشم!

در ادامه، به مقایسه دوربین گوشی ال‌جی V30 با گلکسی نوت 8 سامسونگ خواهیم پرداخت و عملکرد دوربین این دو گوشی را با یک‌دیگر مقایسه خواهیم کرد.
۱۳۹۶/۶/۱۳

دوربین دوگانه به یک استاندارد در میان گوشی‌های پرچمدار تبدیل شده است و علی‌رغم عملکرد عالی دوربین گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی S سامسونگ، این سازنده در نهایت تصمیم گرفت تا از دوربین دوگانه برای اولین‌بار در فبلت گلکسی نوت 8 استفاده کند.

در حال‌حاضر، شرکت شیائومی، هوآوی، اپل، ال‌جی و دیگر سازندگان مطرح بازار موبایل چین، محصولاتی را با دوربین دوگانه عرضه کرده‌اند اما شاید باید یکی از جدی‌ترین محصولاتی را که در نیمه دوم سال عرضه شده است، V30 به شمار  آورد که دست‌پخت ال‌جی بوده و در نمایشگاه IFA 2017 معرفی شد.

image

در ادامه، نگاهی کوتاه به مشخصات دوربین هر یک از دو گوشی ال‌جی «وی 30» و گلکسی «نوت 8» سامسونگ خواهیم داشت و سپس، تصاویر ثبت شده با دوربین این دو گوشی را با یک‌دیگر مقایسه خواهیم کرد:

  • ال‌جی وی 30 به دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی (با دریچه دیافراگم F1.6، لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، لرزش‌گیر سه محوره، فوکوس خودکار تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری) و 13 مگاپیکسلی (با دریچه دیافراگم F1.9 و بدون فوکوس خودکار) مجهز شده است. دوربین اصلی، پیکسل‎هایی به اندازه 1.0 میکرومتر دارد و می‌تواند حداکثر با رزولوشن 4K (یا 2160p) و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری نماید.
  • ال‌جی وی 30 به دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F2.2، سنسور 1.5 اینچی و پیکسل‌هایی با اندازه 1.12 میکرومتر محدود شده است. شاتر سلفی می‌تواند با رزولوشن Quad HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری نماید.
  • گلکسی نوت 8 به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 22 میلی‌متر، دریچه دیافراگم F1.7 و F2.4، PDAF و فاصله کانونی 26 و 52 میلی‌متر، فوکوس خودکار، لرزش‌گیر اپتیکال و فلاش LED دوگانه با دو رنگ مختلف، اشاره کرد. دوربین اصلی می‌تواند حداکثر با رزولوشن 4K (یا 2160p) و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری نماید.
  • گلکسی نوت 8 به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F1.7، سنسور 1.36 اینچی و پیکسل‌هایی با اندازه 1.22 میکرومتر محدود شده است. شاتر سلفی می‌تواند با رزولوشن Quad HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری نماید. Auto HDR از دیگر قابلیت‌های دوربین سلفی است.

عکس‌های سمت راست با V30 و سمت چپ با Note 8 گرفته شده‌اند

image
 
image


image
 
image


image
 
image

image
 
image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (97 نظر)

طاها

۱۳۹۷/۲/۲۳
اقا اول سلام دوم واقعا فاز این سعید رو درک نمیکنم که اینجوری سنگ سامسونگ به سینه میزنه سرویس کرد خودشو
نمیخواد قبول کنه واقعا اشباع رنگ داره سفیدو داره زرد نشون میده طراحیشم که پاره اجر شده

@niceman1993

۱۳۹۶/۱۲/۱۱
دوست عزیز الان یه ماهه نوت ۸ دارم و فوق العادست هم دوربینش هم قدرت سخت افزارش ولی این که گفتی بهترین دوربین جهان درست نیست به نظر من دوم یا حتی سوم شاید باشه ولی با این که خودم نوت ۸ دارم و اولویت اولم پیکسل۲ که بخاطر گارانتی نداشتن نتونستم ریسک کنم بگیرم بهترین دوربین گوش رو توی دنیا داره کهحتی ایفون ایکس و نوت ۸ و الجی وی ۳۰ رو پشت سر گذاشت

@niceman1993

۱۳۹۶/۱۲/۱۱
سلام و خسته نباشید خدمت مدیر سایت و کاربران عزیز
S4سامسونگ داشتم راضی بودم از همه چیش شکست بعدشv10با کلی تهقیق خریدم
V10 الجی داشتم نگهداری و و زمان شارژ شدن باطریش فوق العاده بود فیلم برداریش مخصوصا تو شب عالی بود عکس نزدیکش نرمال بود ولی توی طبیعت و شلوغی عمق پیکسل برداریش توی عکس وحشتناک عالی بود یه سالی دستم بود بعدش مشگل بوت لاپ براش پیش اومد که خدارو شکر گارانتی بود بدون هزینه بردشو تعویض کردن منم که دلمو زده بود این مشگلش فروختم میخواستم پیکسل ۲ بگیرم که مرد میخوام درمورد دوربینش نظر بده چون عالمو ادم میدونن دوربین شماره یک گوشیای دنیارو داره حتی با یه لنز فقط بخاطر گارانتی نداشتن نتونستم ریسک کنم از طرفیم هرگز از برند مغروری که فقط پول یه سیب گاز زده رو میگیره خوشم نیومد نمیگم بده ولی اینجا ایرانه و کارایی اپل توش هیچه و پول حروم کردنه و فقط یه گزینه ی عالی بعد پیکسل ۲برام موند اونم نوت ۸ بود که الان دارم باهاش براتون مینویسم .قضیه ی هوادارای برندا که مثل دربی میمونه همه تعصبی حرف میزنن ولی من بدون هیچ تعصبی میگم نوت ۸با ان که کمی گرونه اونم فقط بخاطر بالا رفتن دلار .ولی یه گوشی فوق العادست که وقتی داشته باشین دیگه به هیچ برندی فکر نمیکنین و ازش لذت میبرین البته من عاشق عکاسیم و نمیتونم گوشی و دوربین دیجیتال با خودم همه جا بچرخونم ولی اگه از عاشقای دوربین گوشی هستین یا ریسک کنین پیکسل۲ بدون گارانتی بگیرین یا نوت۸

علی

۱۳۹۶/۱۱/۱۹
برادران و سروران عزیز من ن طرفدار سامسونگ هستم و ن الجی فقط واقعیت هارو میخوام بگم.
سامسونگ سالهاست که مثل اپل داره از مردم پول مارک میگیره اینو همه خوب میدونید و نیاز به گفتن نیست. اما بحث گالکسی نوت8با الجی v30 کاملا متفاوته چون الجی واقعا یه گوشی رده بالا و با امکانات زیاد ارائه کرده که مخصوصا امکانات دوربینش که اصلا هیچ گوشی در دنیا تا الان همچین امکاناتی نداره میتونید برید تحقیق کنید، و ظاهر زیبا و رابط کاربری کاربر پسند که قابلیت سفارشی سازی بالایی نسبت به مابقی مارکها رو داره. اینو بدونید شما با یه گوشی معمولی طرف نیستید با یه گوشی حرفه ای با امکانات و قدرت بالا طرف هستید.
اما گالکسی نوت8:
واقعا از نظر قیمت مقداری داره پول مارکشو نسبت به مابقی مارکها میگیره و از نظر ظاهرش حقیتش جذاب نیست بخصوص سنسور اثر انگشت که افتضاح طراحی کردن، رم6 با رم4 الجی توی تست سرعت اصلا فاصله حس نمیشه. بنظر من الجی بهتره از نوت8 هست

Sahand

۱۳۹۶/۹/۲۴
با سلام از لحاظ کیفیت دوربین نوت 8 رو زیاد جدی نگرید دوستم نوت 8 خریده 4 میلیون دوربین پشتش از گلکسی جی 7 یکم بهتره و سلفیش قابلیت زوم داره کیفیت سلفیش خیلی بهتر از دوربین عقبشه ولی نه در حد وی 30