خانهاخبار
سرفیس مینی، تبلت کنسل شده 7.5 اینچی مایکروسافت چه مشخصاتی دارد؟

سرفیس مینی، تبلت کنسل شده 7.5 اینچی مایکروسافت چه مشخصاتی دارد؟

به‌تازگی، مشخصات تبلت 7.5 اینچی سرفیس مینی توسط ایوان بلس در توئیتر به اشتراک گذاشته شده است. این تبلت در سال 2014 آماده شده بود و مایکروسافت درنظر داشت تا آن‌را عرضه نماید اما مدتی بعد، از فروش این تبلت صرف‌نظر نماید.
۱۳۹۶/۶/۱۳

سری سرفیس (Surface)، از جمله محبوب‌ترین‌ تبلت‌های هیبریدی در بازار محصولات ویندوزی است و خریداران همواره نسبت به این محصولات، از خود علاقه نشان می‌دهند. با این‎حال، قیمت بالای تبلت‌های سرفیس یا اندازه صفحه‌نمایش آن‌ها ممکن است باعث شود تا برخی از خرید این محصولات صرف‌نظر نمایند.

به همین جهت، ردموندی‌ها در سال 2014 برای عرضه یک تبلت کوچک و ارزان‌قیمت برنامه‎ریزی کرده بودند که البته، پیش از عرضه لغو شد! این تبلت به نمایشگر 7.5 اینچی مجهز شده بود و آن‌طور که پیداست، مایکروسافت نام «سرفیس مینی» را برای آن درنظر داشت.

image

Evan Blass که همه وی را با حساب کاربری @evaleaks در توئیتر می‌شناسیم، به‌تازگی مشخصات‌فنی کامل این تبلت را به اشتراک گذاشته شده است. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده، مایکروسافت درنظر داشت تا سرفیس مینی را در سه رنگ قرمز، آبی و مشکی ارائه دهد؛ جنس بدنه از پلی‌کربنات بوده و روی آن سه دکمه فیزیکی Windows (لمسی)، پاور و تنظیم صدا وجود داشت.

سرفیس مینی با نمایشگر  7.5 اینچی همراه شده بود که نوع پنل آن مشخص نشده است؛ با این‌حال، رزولوشن بالای صفحه‌نمایش (1440 در 2080 پیکسل) باعث شده تا تراکم پیکسلی صفحه‎نمایش به رقم قابل قبول 240ppi برسد. نسبت تصویر صفحه‌نمایش، 4 به 3 است و نمایشگر از لمس پنج نقطه به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.

image

سرفیس مینی یک تبلت ارزان‌قیمت بود؛ به همین جهت، مشخصات سخت‌افزاری ضعیفی را ارائه می‌دهد. مدل پایه این تبلت با 1 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی از چیپ‌ست اسنپدراگون 800 کوالکام که با شماره مدل MSM 8974 شناخته می‌شود، قدرت می‌گیرد. با وجود تراشه مشابه در نسخه دیگر این تبلت، کانفیگ سخت‌افزاری دیگری برای سرفیس مینی با دو گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه درنظر گرفته شده بود. سرفیس مینی مایکروسافت، نسخه RT سیستم‌عامل ویندوز 8.1 را اجرا می‌کند.

سرفیس مینی در مجموع به دو دوربین 5 و 2.1 مگاپیکسلی مجهز شده است؛ شاتر 5 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، می‌توانست با رزولوشن 1080 فیلم‌برداری نماید و حتی به فوکوس خودکار مجهز شده بود. برای برقراری مکالمه‌های تصویری، یک شاتر 2.1 مگاپیکسلی در لبه بالای نمایشگر جای گرفته است که حداکثر با رزولوشن 1080p به فیلم‌برداری می‌پردازد.

در رابطه با شارژدهی سرفیس مینی، هیچ رقم مشخصی اعلام نشده و مایکروسافت، آن‌ها را خالی گذاشته است. با این‌حال، در سایر مشخصات سرفیس‌ مینی قابلیت‌هایی مانند بلندگوهای استریو با صدای «دالبی» و دو میکروفون جلب‌توجه می‌کند. به‌نظر شما، باید مایکروسافت تبلت کوچک و ارزان‌قیمتی را در سال 2018 با نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز 10 و تراشه اسنپدراگون 845 ارائه دهد؟ 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)