خانهاخبار
با نوار شناور ال‌جی V30 بیشتر آشنا شوید

با نوار شناور ال‌جی V30 بیشتر آشنا شوید

ال‌جی به دلیل ارایه نمایش‌گر عریض‌تر و با حاشیه‌کمتر، تصمیم گرفت صفحه نمایش دوم را از V30 حذف و به جای آن ویژژگی نرم افزاری جدیدی با نام نوار شناور (Floating Bar) را عرضه نماید.
۱۳۹۶/۶/۱۱

یکی از ویژگی‌های مهم خانواده V پرچم‌داران ال‌جی، صفحه نمایش دوم آن‌ها بود که از آن برای دسترسی به برخی اپ‌ها  و مخاطبین، مشاهده اعلانات، کنترل موسیقی و ... استفاده می‌شد. اما ال‌جی برای دستیابی به صفحه نمایش بی‌حاشیه و طراحی جدیدی که در نظر داشت، باید این ویژگی را از V30 حذف می‌نمود تا به نسبت بدنه جدید برسد.

البته ال‌جی قصد ندارد تا شما را به طور کامل از ویژگی‌های موجود در صفحه نمایش دوم سری V محروم نماید، بلکه این ویژگی‌ها در قالب یک قابلیت نرم افزاری جدید با نام نوار شناور (Floating Bar) ارایه می‌شود. این نوار ابزار قابلیت شخصی سازی دارد. فرقی ندارد که در حال اجرای یک اپ باشید یا در صفحه هوم و حتی هنگامی که دستگاه‌ قفل باشد، این نوار همیشه در بخش کناری صفحه نمایش در دسترس است و می‌توانید آن را به چپ، راست، بالا یا پاییت منتقل کنید. همچنین در صورت تتمایل می‌توانید این قابلیت را غیر فعال نمایید.

اما نوار شناور دقیقا چه‌ کارهایی می‌توانید؟ در واقع این ویژگی را می‌توان مجموعه‌ای از صفحات دانست که شما با سوایپ کردن به چپ یا راست به آن دسترسی پیدا می‌کنید. یکی از صفحات به میان‌برها مربوط است که ۵ مورد از قابلیتهای متفاوت یا اپلیکیشن‌های اخیرا استفاده شده را شامل می‌شود. برای مثال، می‌توان به میان‌برهای ثبت سلفی، بازی‌ مورد علاقه، یادداشت برداری و چند مورد دیگر اشاره کرد که البته ویژگی شخصی سازی نوار شناور به کاربر امکان انتخاب از بین قابلیت‌ها یا اپ‌های مختلف را می‌دهد.

صفحه دیگر به پنچ نفر از مخاطبین اختصاص دارد که با انتخاب تصویر آن‌ها می‌توانید با هر یک تماس تلفنی برقرار یا پیامک ارسال کنید. صفحه دیگری که نوار شناور در اختیار کاربر قرار می‌دهد، کنترل موسیقی را ممکن می‌سازد که علاوه بر اپ موزیک اختتصاصی ال‌جی، با سایر اپلیکیشن‌های موسیقی نیز سازگار است،  مانند اسپاتیفای یا گوگل پلی موزیک.

صفحه آخر مجموعه‌ای از ابزارهاست که شما را در ثبت اسکرین‌ شات و اعمال تغییرات روی آن یاری می‌کند. پس از ثبت یک عکس از صفحه نمایش گوشی، می‌توان آن را برش داد یا بخش‌هایی از آن را مشخص کرد. همچنین امکان ثبت اسکرین شات از یک صفحه وب به صورت کامل و  یا حتی تولید تصاویر متحرک GIF را برای کاربر فراهم می‌نماید.

در مدل‌های V20 و V10 هنگامی که گوشی در حالت استند بای بود،  صفحه نمایش دوم دستگاه همچنان فعال بود. در V30 نیز سعی شده تا این ویژگی حفظ شود، بنابراین می‌توانید در صفحه قفل و در حالتی که صفحه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن فعال است، از نوار شناور برای بخش اعلانات، کنترل موزیک، تنظیمات سریع استفاده کرد. علاوه براین، صفحه نمایش همیشه روشن دستگاه نیز به طرح‌های جدیدی برای ساعت و تاریخ مجهز شده که از جلوه بصری بیشتر و دید واضح‌تری برخوردارند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Life's Good

۱۳۹۶/۶/۱۳
الجی نیازی به تبلیغ من نداره :)،اونی که میلیاردی واسه تبلیغ خرج میکنه یه برند دیگست!!!

yashar2080

۱۳۹۶/۶/۱۳
این مطلب برای گوشی ایکسپریا xz1‌میباشد که نمیدونم چرا از اینجا سر در آورده

آرتین

۱۳۹۶/۶/۱۳
خب اینجوری که شبیه پنلِ اجِ پرچمدارای سامسونگ شد! کاش همون سیستم قبلی رو یه جوری حفظ می کردن...

yashar2080

۱۳۹۶/۶/۱۳
من کاری به این ندارم گوشی سونی خوبه یا بد ولی... یه نکته مهمی وجود داره و اونم اینه که وقتی بهترین عملکرد در دوربین رو گوشی های تک دوربینه تا به امروز داشتند دلیلش چیه دو دوربینه نبودن رو ضعف شمردین؟!!!!! تو صدر بهترین دوربینهای گوشی u11-پیکسل-htc10 و یا حتی اس8 و اس 7 هستش که همه تک دوربینه هستند ... دوربین مونوکروم هواویی پایینتر از ایناست یا آیفون هفت پلاس..... الان دلیلش دقیقا میتونین بگین چیه که ضعف شمردین؟

صدرا

۱۳۹۶/۶/۱۳
الان اینی که گفتی بیشتر شبیه این تبلیغای تلویزیونی بود! :D