تست همراه اول

سرویس خبر
11 شهریور 1396 ساعت 16:40
5 نظر

 

نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT معرفی شد؛ کوپه لوکس انگلیسی

کمپانی انگلیسی بنتلی، از نسل جدید کوپه لوکس کانتیننتال GT رونمایی کرد.

کمپانی بنتلی پیش از نمایش عمومی در نمایشگاه فرانکفورت، همه اطلاعات راجع به کوپه لوکس خود یعنی کانتیننتال GT را اعلام کرد.

اجازه دهید با اعداد مهم شروع کنیم:

  • موتور 6.0 لیتری کانتیننتال GT از نوع خورجینی 12 سیلندر توربو است که می‌تواند 626 اسب بخار قدرت و 897 نیوتن متر گشتاور تولید کند.
  • زمان لازم برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون، تنها 3.7 ثانیه است.
  • حداکثر سرعت، 333 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
  • این نیروی عظیم از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌ها انتقال می‌یابد.

بنتلی از محصول جدید خود اطمینان دارد تا جایی که مدیرعامل این کمپانی، محصول خود را «نقطه اوج» مهندسی کمپانی و تلاش‌های آنها برای طراحی می‌داند. البته سخن بعدی این مدیرعامل؛ احتمالا به مذاق بسیاری از کمپانی‌های خودروساز خوش نخواهد آمد. او می‌گوید:

ما سردمدار خودروهای لوکس در دنیا هستیم و محصولات ما، سطح جدیدی از لوکس بودن را برای خودروها معرفی می‌کند.

بنتلی سعی داشته که تکنولوژی روز دنیا را با المان‌های سنتی خو ترکیب کند. به عنوان مثال، یک نمایشگر 12.3 اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد ولی آمپرها از نوع سنتی آنالوگ هستند. همچنین سیستم اپل کار پلی به صورت استاندارد برای کانتیننتال GT عرضه می‌شود.

پیشرانه

به لطف سیستم باتری 48 ولتی فولکس واگن، کانتیننتال GT از سیستم‌های استارت-استاپ، حرکت در سراشیبی و خاموش کردن سیلندرها برای کاهش مصرف سوخت بهره می‌برد. میزان مصرف سوخت ترکیبی کانتیننتال GT به لطف همراهی جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دو کلاچه، به 10.1 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش یافته است در حالی که در نسل قبل، این عدد 11.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر بود. آلایندگی خودرو هم با کاهش 16 درصدی، به 278 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر کاهش یافته است. همچنین سیستم اگزوز جدید است و به تازگی توسعه یافته که با کنترل الکتریکی سوپاپ‌ها، صدای خروجی را برای حالات مختلف رانندگی تغییر می‌دهد.

بنتلی یک سیستم چهار چرخ متحرک فعال را هم توسعه داده که جایگزین سیستم قبلی می‌شود که نسبت انتقال نیرو در عقب به جلوی آن، 60 درصد به 40 درصد بود. سیستم جدید، وضعیت را مرتبا از طریق کامپیوترها پایش می‌کند و نیرو را به هر جایی که لازم است، ارسال می‌نماید. به گفته کمپانی بنتلی، این بدین معنی است که نیرو تا حداکثر ممکن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

سیستم فرمان دارای دستیاری مجهز شده که شرایط راننده را بررسی می‌کند و به او در موارد مختلف کمک خواهد کرد. البته تا قبل از آزمودن عملی این خودرو، نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد اما می‌توان به عملکرد کمپانی با سابقه بنتلی اطمینان کرد و از حضور روح اسپرت در این گرندتورر مطمئن بود.

سیستم تعلیق جدید با باتری‌های 48 ولتی کنترل می‌شود و هدف آن، این است که بین حالت‌های مختلف رانندگی، یعنی اسپرت و راحت تفاوت ایجاد کند. دمپرهای تطبیق پذیر، شرایط رانندگی را بهتر از هر زمان دیگری می‌کنند. به علاوه بنتلی با استفاده گسترده از آلومینیوم، سعی در کاهش وزن خودرو داشته است.

مانند همیشه، ترمزهای جلو کانتیننتال GT از ترمزهای به کار رفته در چرخ‌های عقب بزرگتر هستند تا بتوانند این خودروی سنگین قدرتمند را حفظ کنند. ترمزهای جلو با افزایش 15 میلی متری، اکنون اندازه‌ای عادل 420 میلی متر دارند.

آپشن‌های فراوان

وقتی صحبت از ظاهر و حسی که خودرو منتقل می‌کند، به میان می‌آید، بنتلی می‌گوید که کانتیننتال GT جدید، تقریبا در ارائه آپشن‌ها، بی نظیر است و گزینه‌های نامحدودی را در دسترس قرار می‌دهد. حتی قبل از اینکه شما به عنوان مشتری بخواهید آپشن‌های اضافی بر آپشن‌های استاندارد را سفارش دهید هم این موضوع صادق است. برای رنگ بدنه این خودرو، به تنهایی 17 گزینه وجود دارد که البته با وجود تغییرات مختلف، تعداد گزینه‌های قابل انتخاب به 70 مورد می‌رسد. همچنین برای پوشش کف خودرو 15 گزینه، برای روکش‌های درب و صندلی‌ها 8 گزینه و برای تریم داخلی هم 15 گزینه وجود دارد که می‌توانید از میان آنها، موارد دلخواهتان را انتخاب نمایید. این بدین معنی است که مشتریان، تعداد بی شماری گزینه برای شخصی سازی خودروی خود در اختیار دارند.

چرخ‌ها به صورت استاندارد 21 اینچی هستند که به اندازه کافی بزرگ هست اما در صورتی که این هم برای شما کافی نیست، می‌توانید چرخ‌های 22 اینچی را سفارش دهید. همچنین گزینه‌هایی با وزن کمتر و گزینه‌های لوکس‌تری با ویژگی‌های دست ساز بیشتر، در دسترس است.

دو پکیج تکنولوژی یکی برای موارد شهری و دیگری برای سفرهای جاده‌ای طولانی وجود دارد. اولی City Specification نام دارد و مواردی چون ورود به خودرو بدون کلید، هشدار عابر پیاده، هشدار ترافیک، سیستم ترمز شهری و دوربین دید از بالا برای آن در نظر گرفته شده است. اما پکیج مخصوص جاده بنتلی، Touring Specification نام گرفته که از جمله ویژگی‌های آن، می‌توانیم به کروز کنترل تطبیقی به همراه دستیار ترافیک، دستیار حرکت در بین خطوط، نمایشگر هدآپ و دید در شب با دوربین‌های اینفرارد اشاره کنیم.

موفقیت در آزمون‌ها

بنتلی می‌گوید آزمایش‌های مختلفی را در مسیر توسعه کانتیننتال GT طی کرده و آن را در مناطق سردسیر قطبی، مناطق گرم آمریکا، جاده‌های سخت آفریقا، خاورمیانه، چین و اروپا آزمایش کرده است و با طی 1 میلیون کیلومتر مسافت در این مدت، از عملکرد خوب کانتیننتال GT اطمینان حاصل کرده است.

به هر حال، تغییرات کانتیننتال GT جدید، محسوس و مهندسی به کار رفته در آن بسیار خاص است. سخنی در رابطه با قیمت آن به میان نیامده و برای دانستن جزئیات این مورد، و موارد دیگر باید تا نمایش عمومی آن در نمایشگاه خودروی فرانکفورت صبر کنیم.

 

 



  11 شهریور 1396
4792 بازدید
5 نظر
5.00
  10 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری