خانهاخبار
لیست کامل گوشی‌های سونی که اندروید Oreo را دریافت خواهند کرد

لیست کامل گوشی‌های سونی که اندروید Oreo را دریافت خواهند کرد

شرکت سونی، به‌تازگی لیست کامل گوشی‌های هوشمند خود را که به اندروید 8.0 به‌روزرسانی خواهند شد؛ ارائه داده است.
۱۳۹۶/۶/۱۱

زمانی‌که گوگل نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید را یعنی Android Oreo 8.0 عرضه کرد، بسیاری از خریداران گوشی‌های اندرویدی نسبت به اینکه دستگاه آن‌ها به صورت رسمی به نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید به‌روزرسانی خواهد شد یا خیر؛ مردد بودند و این موضوع به پرسش اصلی آن‌ها پیرامون اندروید ارویو تبدیل شده بود.

شرکت اچ‌تی‌سی با گذشت تنها چند روز، اعلام کرد گوشی‌های پرچم‌دار خود را که در طی دو سال اخیر عرضه شده است؛ به اندروید اوریو آپدیت خواهد کرد و حتی مشخص شد که  HTC U11 به عنوان پرچم‌دار 2017 شرکت اچ‌تی‌سی تا پیش از پایان سال جاری میلادی، به‌روزرسانی اندروید اوریو 8.0 را دریافت خواهد کرد. با این‌حال، سازنده تایوانی مذکور اعلام لیست محصولات میان‌رده خود را که به Android Oreo آپدیت خواهند شد؛ به بعد موکول کرد.

image

شرکت سونی نیز، به‌تازگی و هم‌زمان با عرضه گوشی‌های پرچم‌دار جدیدش، تأیید کرده است که کدام‌یک از گوشی‌های خود را به اندروید 8.0 به‌‏روزرسانی خواهد کرد. با این‌حال، هنوز مشخص نشده است آپدیت جدید سیستم‌عامل اندروید چه زمانی برای محصولات سونی عرضه خواهد شد. البته شرکت سونی مدعی است که زمان عرضه بسته به منطقه متفاوت خواهد بود؛ این شرکت همچنین عملکرد اپراتورها را در عرضه به‌روزرسانی اندروید 8.0، دخیل دانسته است.

در ادامه، لیست کامل گوشی‎های هوشمند سونی را که اندروید اوریو را دریافت خواهند کرد؛ مشاهده می‌کنید:

  • Xperia XZs
  • Xperia X Performance
  • Xperia X
  • Xperia XZ Premium
  • Xperia XZ
  • Xperia X Compact
  • Xperia XA1
  • Xperia Touch
  • Xperia XA1 Plus
  • Xperia XA1 Ultra

باید توجه داشته باشید که در این لیست، خبری از گوشی‌های رده‌بالای جدید سونی یعنی اکسپریا XZ1 و XZ1 Compact نیست زیرا همان‌طور که در جی‌اس‌ام خواندید، شرکت سونی این دو گوشی را به صورت پیش‌فرض با سیستم‎عامل اندروید اوریو عرضه خواهد کرد.

به‌روزرسانی اندروید اوریو قابلیت‌های جدیدی را برای گوشی‌های اندرویدی به دنبال خواهد داشت. یکی از این ویژگی‌ها، محدود نگه‌داشتن برنامه‌ها برای اجرا در پس‌زمینه است؛ همچنین، کانال‌های هشدار و امکان تکمیل‌شدن فیلدها با وارد نمودن اطلاعات خود در حساب کاربری گوگل از دیگر قابلیت‌هایی است که اندروید اوریو ارائه خواهد داد.

اندروید اوریو 8.0، از قابلیتی به نام «تصویر در تصویر» برخوردار شده است که امکان اجرای دو برنامه را در کنار یک‌دیگر میسر خواهد کرد. به عنوان مثال، می‌توانید در حالی‌که برای دوستان خود پیام ارسال می‌کنید؛ به تماشای ویدیوی خود در یک پنجره کوچک‌ بپردازید؛ البته این قابلیت با ویژگی Split Screen که به همراه اندروید مارشمالو معرفی شده بود، متفاوت است. نسخه جدید سیستم‎عامل اندروید، همچنین ویژگی به نام «هشدار حبابی‌شکل» دارد که دسترسی به نوتیفیکیشن‌‌ها و میان‌برهای یک برنامه را تنها با لمس طولانی مدت آیکون آن میسر خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Shahin

۱۳۹۶/۶/۱۶
خداروشکر باز براx داد اندروید7خیلی مزخرفه گند زده تو مصرف باتری ایشالا اندروید 8بیاد عالی میشه با این تعاریفی که شنیدم ازش

Zahra

۱۳۹۶/۶/۱۳
یعنی Xa ultra پر فقط بخاطر اینکه دوماه زودتر خریدم?

0MiD-NR

۱۳۹۶/۶/۱۲
دیگه سونی با سری Z خداخافظی کرد درسته که z5p کاملا قابلیت دریافت اپدیت رو داره اما خب سری z همچنان.اما نگران نباشیدکاستوم رام نصب کنید.یا سری X بخرید ک حرف نداره.خودم XZ دارم و حدس میزنم تا اندروید P هم ساپورت بشه اما خب تا اون زمان انقدر تکنولوژی ها پیشرفت میکنه که فک نکنم کسی گوشی 2017 دستش بگیره

طاها

۱۳۹۶/۶/۱۱
یعنی برا XA نمیده ?

بابک

۱۳۹۶/۶/۱۱
پس z5 premium چی شد؟؟؟