خانهاخبار
هوآوی Honor 9 آبی دوباره معرفی شد؛ این بار در IFA 2017

هوآوی Honor 9 آبی دوباره معرفی شد؛ این بار در IFA 2017

Honor شب گذشته رنگ آبی تازه‌ای را به خانواده Honor 9 اضافه کرد. این رنگ Robin Egg Blue نام دارد و نسخه مذکور از نظر مشخصات فنی کاملا مشابه سایر نسخه‌های این گوشی ساخته شده است.
۱۳۹۶/۶/۱۰

کمپانی Honor، برند زیرمجموعه هوآوی، پرچم‌دار تازه‌اش را به نام Honor 9 در ماه ژوئن سال جاری میلادی رسما در چین معرفی کرد و عرضه آن هم مدت کوتاهی پس‌ از آن آغاز شد. این کمپانی روز گذشته نسخه تازه‌ای را از این گوشی به رنگ آبی (Robin Egg Blue) در نمایشگاه جهانی IFA 2017 برلین معرفی کرد. البته این رنگ چندان هم تازه نیست چراکه حدودا یک ماه پیش در چین معرفی شد. بسیاری از خبرگزاری‌ها گزارش کرده بودند که نام تجاری این رنگ Robin Blue (ترجمه چینی این رنگ) است اما به نظر می‌رسد که Honor قصد دارد اسم تجاری رنگ موردنظر را به‌عنوان Robin Egg Blue برای گوشی Honor 9 معرفی کند.

image

البته این نکته را هم باید بگوییم که مشخصات فنی و ظاهری نسخه Robin Egg Blue دقیقا مشابه سایر گوشی‌های Honor 9 است و سازنده آن تنها قصد دارد این رنگ تازه را به آلبوم موجود در رنگ‌های مشکی، آبی، طوسی و طلایی اضافه کند. در تصاویر رسمی این نسخه شاهد هستیم که نمای قاب پشت این گوشی آبی روشن است اما حاشیه‌ها در نمای جلو، سفید هستند. بدنه Honor 9 از فلز و شیشه ساخته شده و به ماژول دوربین اصلی با لنز دوگانه مجهز شده است. قاب پشتی این گوشی خمیده طراحی شده و حسگر اثرانگشت در قسمت پایین پنل جلو قرار گرفته است. Honor همچنین اعلام کرده است که نسخه Robin Egg Blue به‌صورت محدود تولید می‌شود. این کمپانی گفته است که پیش‌فروش این گوشی‌ها از 16 اوت، حدودا دو هفته پیش، در چین آغاز شد و اولین سری آن در اواسط ماه سپتامبر وارد انگلیس می‌شود. Honor همچنین اشاره کرده که این نسخه قرار است به قیمت 460 پوند در انگلیس به فروش برسد. این سازنده به قیمت گوشی مذکور در سایر کشورهای اروپایی اشاره نکرده است و ما حدس می‌زنیم که Honor 9 به همان قیمت وارد سایر کشورهای اروپا شود.

گوشی Honor 9 صفحه‌نمایش 5.15 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی 1920 در 1080 دارد و در دو نسخه با کانفیگ مختلف عرضه می‌شود. این نسخه‌ها 4 و 6 گیگابایت رم دارند و حافظه داخلی‌شان به ترتیب 64 و 128 گیگابایت است که با کارت حافظه جانبی microSD ارتقا می‌یابند. البته نمایندگی فروش Honor تنها نسخه 64 گیگابایتی آن را در حال حاضر در اروپا به فروش می‌رساند. گوشی مذکور از پردازنده 64 بیتی هوآوی HiSilicon Kirin 960 با CPU 8 هسته‌ای قدرت می‌گیرد و ظرفیت باتری غیرقابل تعویضش 3200 میلی‌آمپر است. سیستم‌عامل اندروید نوقا نسخه 7.0 و رابط کاربری Emotion UI 5.1 به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب شده‌اند اما ممکن است سیستم عامل پیش‌فرض نسخه Robin Egg Blue در هنگام عرضه، اندروید نوقا نسخه 7.1 باشد. البته این خبر هنوز از سوی سازنده به تأیید نرسیده است.

سایر خبرهای کنفرانس IFA 2017 را اینجا بخوانید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رضا

۱۳۹۶/۶/۱۶
کِی وارد ایران میشه پس؟