خانهاخبار
ال‌جی V30 معرفی شد؛ جشنواره صدا و تصویر

ال‌جی V30 معرفی شد؛ جشنواره صدا و تصویر

لحظاتی پیش ال‌جی به طور رسمی از گوشی هوشمند V30، پرچم‌دار دوم این شرکت در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی می‌توان به کیفیت بالای صدا و همچنین ارايه تصویر و ثبت ویدیو با کیفیت بالا اشاره نمود.
۱۳۹۶/۶/۹

دو نسل پیشین خانواده گوشی‌های V ال‌جی در زمان خود به نوآوری و موفقیت مشهور بودند، حال نوبت به نسل سوم این پرچم‌داران رسیده تا بار دیگر به حریفی قدرتمند برای مدعیانی همچون اپل و سامسونگ تبدیل شود.

ال‌جی وی ۳۰ لحظاتی قبل معرفی شد . این گوشی به نمایش‌گری با حاشیه‌های بسیار کم مجهز شده است که نسبت به حاشیه‌ صفحه نمایش جی ۶ با کاهش بیشتری همراه است. در بخش پشتی از بدنه شیشه‌ای با لبه‌های خمیده استفاده شده که تا حدی ما را به یاد پرچم‌داران رقیب هم‌وطن ال‌جی و گلکسی‌هایش می‌اندازد. اما نوآوری ال‌جی برای این گوشی تنها به کاهش نمایش‌گر و طراحی جدید ختم نمی‌شود؛ کمپانی کره‌ای سعی کرده در بخش‌های نمایش‌گر، دوربین‌ها، صدا و سخت افزار از جدیدترین فناوری‌های موجود استفاده کند.

image

ال‌جی وی ۳۰ چیپست اسنپ دراگون ۸۳۵ را به خدمت گرفته که پیش از این در پرچم‌داران اندرویدی دیگر هم حضور داشته، اما سایر مشخصات این فبلت، از حضور یک مدعی جدید برای سال جاری خبر می‌دهد.

طراحی ساده و زیبا، با حاشیه‌های اندک

ال‌جی همیشه به ارائه حاشیه‌ اندک صفحه نمایش و نسبت بالای نمایش‌گر به بدنه در گوشی‌هایش معروف بوده، اما از آغاز سال جاری و با معرفی ویژگی جدید FullVision نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خود را با نمایش‌گرهای عریض‌تر و نسبت تصویر جدید ۱۸:۹ تولید نمود که جی ۶ نمونه اولیه آن بود و وی ۳۰ در حال حاضر نسخه تکامل یافته‌تر این فناوری محسوب می‌شود. اما بر خلاف جی ۶ که از پنل IPS استفاده می‌کند، وی ۳۰ از پنل OLED بهره‌مند است.

image

در بخش پشتی دستگاه دوربین دوگانه به همراه فلاش و اسکنر اثر انگشت را مشاهده می‌کنید به همراه لوگو برند صوتی B&O یا V30 و لوگو شرکت. دوربین دوگانه این فبلت کاملا با بدنه هم‌سطح نیست اما این برآمدگی به صورتی نیست که آزار دهنده باشد. این دوربین با یک حلقه فلزی و از بدنه جدا و با لایه‌ای از شیشه محافظ گوریلا گلس ۴ پوشانده شده است.

بر خلاف سامسونگ، ال‌جی همچنان علاقه‌ای به استفاده از نمایش‌گر خمیده ندارد و آن را نسبت به نمایش‌گرهای تخت آسیب‌ پذیرتر می‌داند، اما قاب پشتی دستگاه از خمیدگی در کناره‌ها بهره‌مند است که ظاهری زیباتر را نسبت به وی ۲۰ و جی ۶ ارایه کرده. همچنین این پرچم‌دار جدید به استاندارد IP68 مجهز است که این گوشی را در مقابل آب و گرد و غبار تا حد زیادی مقاوم می‌سازد.

image

کمپانی سازنده در این نسل یکی از ویژگی‌های کلیدی پرچم‌داران سری V را که همان نمایش‌گر ثانویه است، حذف نموده و به جای آن از قابلیت نرم‌افزاری جدیدی با نام نوار شناور استفاده می‌کند. این یک اقدام سنجیده از سوی ال‌جی بود که منجر به ارایه فضای بیشتر برای نمایش‌گر بی‌حاشیه و یک‌پارچه جدید شد. همانند آن‌چه در ال‌جی جی ۶ ارائه شد، صفحه نمایش همیشه روشن وی ۳۰ هم به شما امکانات کاربردی ارائه می‌کند، مانند مشاهده اعلانات، استفاده از ابزارهای سریع (Quick Tools)، کنترل موزیک و عکاسی. اما با استفاده از نوار شناور این کاربردها بسیار بیشتر خواهد شد، آن‌هم در حالی که نیازی به باز کردن قفل گوشی نیست. این نوار مانند پنل اج گوشی‌های سامسونگ یک ابزار کاربردی تلقی می‌شود و قابل شخصی سازی است. میان‌برهایی مانند تنظیمات، یادداشت و غیره بخشی از نوار شناور وی ۳۰ خواهند بود. برای دسترسی به این ویژگی، کافی است تا فلش مخصوص آن را از کنار صفحه نمایش به سمت وسط بکشید تا این نوار ظاهر شود.

image

دوربین‌های حرفه‌ای و ثبت تصاویر عالی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی‌های هوشمند امروزی، به ویژه پرچم‌داران، دوربین آن‌هاست. ال‌جی با درک این مطلب سعی کرده تا نهایت تلاش خود را در این بخش به کار بگیرد که در نهایت به ارایه یکی از بهترین دوربین‌های تاریخ گوشی‌های هوشمند این شرکت منجر شد. دوربین اصلی وی ۳۰ از دو لنز بهره می‌برد که لنز اصلی ۱۶ مگاپیکسلی است و لنز واید هم از نوع ۱۳ مگاپیکسلی. لنز ۱۶ مگاپیکسلی این دوربین به شکاف دیافراگم f/1.6 مجهز است و اپ دوربین نیز با به روز رسانی‌هایی همراه بوده.

image

ویژگی جدیدی در اپلیکیشن دوربین این گوشی به چشم می‌خورد که Graphy نام دارد و به کاربر این امکان را می‌دهد که از سبک عکاس مورد علاقه خود در عکس‌برداری استفاده کند. در واقع گرافی نوعی آلبوم حرفه‌ای است که توسط عکاسان خبره از سراسر جهان تهیه شده که هر یک از آن‌ها سبک خاص خود را برای عکاسی دارند. در نگاه اول ممکن است این ویژگی‌ مانند فیلترهای موجود در اپ‌‌های مختلف تصور شود، اما ال‌جی قصد دارد یک پایگاه داده آنلاین برای گرافی ایجاد کند تا کاربران بتوانند به دانلود و استفاده از سبک‌های مختلف و منطبق با سلیقه خود بپردازند. همچنین از فیلترهای گرافی می‌توان در ویدیوها هم استفاده کرد.

در هنگام معرفی دوربین این گوشی و قابلیت‌های فیلم برداری آن، ال‌جی از دیوید فرانکو، مدیر فیلم‌برداری سریال معروف بازی تاج و تخت دعوت کرد تا از تجربه خود در استفاده از دوربین وی ۳۰ بگوید و از اظهارات آقای فرانکو می‌توان این‌طور برداشت نمود که ال‌جی وی ۳۰ در بخش فیلم‌برداری یک سر و گردن از بقیه بالاتر است. البته باید منتظر بررسی‌های بعدی و نمونه‌های ارایه شده از دوربین این گوشی باشیم تا بتوانیم صحت این موضوع را تایید نماییم.

image

به علاوه در مراسم رونمایی اعلام شد که این گوشی اولین اسمارت‌فونی است که با اسفاده از دوربین آن تنها به زوم کردن روی مرکز تصویر محدود نخواهید بود و می‌توانید به دلخواه روی هر بخشی از محیط زوم کنید.

سخت افزار قدرت‌مند و صدای عالی

سال گذشته ال‌جی گوشی وی ۲۰ را به فناوری Hi-Fi با DAC چهارگانه مجهز کرده بود که کیفیت صدای قابل قبولی را ارائه می‌داد، امسال هم کره‌ای‌ها این سنت را ادامه داده‌اند و حتی در مواردی پا را فراتر نهادند. فناوری Hi-Fi Quad DAC به کار رفته در وی ۳۰ در همکاری با کمپانی کالیفرنیایی ESS Technology توسعه یافته و ویژگی‌های جدیدی مانند فیلترهای دیجیتال و تنظیم صدا را عرضه می‌کند که امکان شخصی سازی بیشتر و ارایه صدای شفاف‌تر حتی با استفاده از هدفون‌های معمولی را فراهم می‌کند.

همچنین ال‌جی با بنگ اند اولافسن نیز همکاری داشته و این برند صوتی مشهور وظیفه تیون کردن صدای وی ۳۰ را دارد. مانند وی ۲۰، این گوشی نیز با هدفون‌های بنگ اند اولافسن عرضه می‌شود. ال‌جی باز هم به استفاده از جک ۳.۵ میلی متری صدا پایبند بوده و این بار این پورت در قسمت بالایی گوشی قرار گرفته است.

البته نوآوری‌های وی ۳۰ تنها به پخش صدا خلاصه نمی‌شود و در حوزه ضبط صدا نیز با بهبودهایی نسبت به دو نسل قبلی خانواده V همراه شده است و از گیرنده صوتی جدیدی بهره می‌برد که به عنوان یک میکروفون قوی عمل می‌کند.

پرچم‌دار تازه نفس در بخش پردازشی هم از سطح بالایی برخوردار است، استفاده از چیپست اسنپ دراگون ۸۳۵ در کنار ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸/۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ۲ ترابایت نشان از قدرت پردازشی بالای این گوشی دارد.

وی ۳۰ مانند گلکسی نوت ۸ به باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع بی‌سیم را نیز دارد که در مدت ۵۵ دقیقه قادر است تا ۵۰ درصد شارژ شود.

image
image

از سایر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برخورداری از دستیار صوتی گوگل اسیستنت که به صورت اختصاصی برای این گوشی باز طراحی شده
  • قابلیت باز کردن قفل گوشی با استفاده از سیستم تشخیص چهره و تشخیص صدا
  • ثبت تصاویر عریض
  • محافظت از نمایش‌گر و قاب پشتی دستگاه به وسیله گوریلا گلس ۵
  • ضحامت ۷.۳ میلی‌متر و وزن ۱۵۸ گرم
  • ثبت و نمایش تصاویر HDR
  • پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی دی‌دریم گوگل
  • قابلیت Cine Video با ارایه امکانات متععد در حین تصویر برداری

سایر خبرهای مرتبط با نمایشگاه IFA 2017 را در این صفحه مشاهده کنید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (62 نظر)

حمید

۱۳۹۶/۶/۱۲
دیگه آقا کیهان ار جی 6 که سبک تر نیست

سعیدfm

۱۳۹۶/۶/۱۲
من مردم تو اگه مردی بیا ثابت کن آره جون خودت شکایت کردی و پول 3 تا پرچمدارای نوهو زنده کردی و اونل هم دو دستی بهت دادن کیو میخوای گول بزنی از خودشون شکایت کردی از خودشونو گرفتی الجی فقط سری های دوم اونم الجی جی فور که تو خارج از کره تولید در یه زمان محدود میشد بردشون می سوخت همین و بس حالا هم اگه راست میگی ثابت کن جمع کن بساطتتو دیگه این ترفندها قدیمی شده روزی هزار تا مثل تو اینستاگرام و این سایت ها از این بلوف ها میزننو تهش نمیتونن چیزیو ثابت کنن همین دیروزم یکیش اومو تو اینستاگرام یه دروغی گفت ودید نتونست ثابت کنه ول کرد رفت

حمید

۱۳۹۶/۶/۱۲
آقا میلاد اون منبعتون پارسالم پنل ال سی دی بکلایت اپلو برتر دونست و دوزار اعتبار نداره شما فعلا برین سند بذارین رئیستونو از زندان آزاد کنید برتریتون پیش کش???

حمید

۱۳۹۶/۶/۱۲
آقای میلاد یا سعید جمع کن این بساط چرتتو سوپر املت کجاش به پی اولد میرسه ضمنا صفحه وی 30 همون صفحه جی فلکس نیست

میلاد

۱۳۹۶/۶/۱۱
علیرضا جان من فقط یک برتریش رو گفتم که روشناییش 1200 نیت ه ولی در بقیه موارد مثل وضوح هم کاملا برتره صفحه poled در حد superamoled نیست ونخواهد بود قبلا در gflex و gflex 2 هم استفاده کرده بود ولی در حد سامسونگ نیود .راستی دروغ ال جی در اومده و دیافراگم لنزش 1.7 هست که به دروغ گفته بودن 1.6