خانهاخبار
مشخصات اکسپریا XA1 Plus فاش شد؛ عمر باتری بیشتر و باز هم حاشیه

مشخصات اکسپریا XA1 Plus فاش شد؛ عمر باتری بیشتر و باز هم حاشیه

امروز کمپانی سونی در طول نمایشگاه IFA 2017 قصد دارد از مدل‌های جدید خانواده اکسپریا X رونمایی کند، اما طبق معمول، اندکی پیش از معرفی اطلاعاتی درباره این گوشی هوشمند فاش شده که با هم نگاهی به آن خواهیم داشت.
۱۳۹۶/۶/۹

امروز در کنار معرفی اکسپریا XZ1، سونی قصد دارد یک میان‌رده جدید را نیز معرفی کند که بین گوشی‌های اکسپریا XA1 و XA1 Ultra قرار می‌گیرد ( که اوایل امسال معرفی شده بودند). طبق اعلام وب‌سایت روسی MobilTelefon،‌ این گوشی جدید اکسپریا XA1 Plus نامیده خواهد شد و ظاهر آن مشابه رندرهایی است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

image

گفته می‌شود سونی اکسپریای جدید را به نمایش‌گر ۵.۵ اینچی با رزولوشن FHD مجهز کرده و در بخش سخت افزاری از چیپ مدیاتک MT6757 یا همان Helio P20 به همراه ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره گرفته است. ظرفیت اعلام شده برای باتری این گوشی ۳۴۳۰ میلی آمپر ساعت است و اسکنر اثر انگشت این گوشی در کلید هوم قرار گرفته است. باتری به کار رفته در این گوشی را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین‌ها در میان گوشی‌های هوشمند اکسپریا دانست. برای مقایسه، بد نیست بدانید که اکسپریا XA1 Ultra با باتری ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعتی و اکسپریا XZ پریمیوم (که به نمایش‌گر ۵.۵ اینچی با کیفیت 4K مجهز است) هم با باتری ۳۲۳۰ میلی آمپر ساعت عرضه شده بودند.

دوربین اصلی این گوشی به یک لنز ۲۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن به لنز ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است و احتمالا در زمان عرضه، از اندروید نوقا به عنوان سیستم عامل پیش‌ فرض استفاده خواهد شد که البته در آینده به روز رسانی اندروید اورئو را نیز دریافت می‌کند. اما ظاهر این گوشی تفاوت چندانی با نسل‌های قبلی محصولات این خانواده ندارد و با وجود این که امروزه اکثر شرکت‌ها به سمت نمایش‌گرهایی با حاشیه اندک متمایل شده‌اند، به نظر می‌رسد که کماپنی ژاپنی همچنان بر وجود حاشیه‌های زیاد مصر است که البته امیدواریم این روند را در تولید اکسپریا XZ1 شاهد نباشیم. اکسپریا XZ1 امروز و در کنفرانس خبری سونی در ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران معرفی خواهد شد.

سایر خبرهای مرتبط با نمایشگاه IFA 2017 را در این صفحه مشاهده کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Mahdi

۱۳۹۶/۶/۹
حیف از برند سونی معلوم نیست چرا سونی نمیخواد دست از این تیپ گوشیها بردار با اینهمه حاشیه از حاشیحه بگذریم چرا همش یک شکل

majid

۱۳۹۶/۶/۹
سونی == حاشیه == مرگ تدریجی == مرگ مغزی

armin.e

۱۳۹۶/۶/۹
خیلی بده تازه اکسپریا زد اومده بود همه دوست داشتن سونی زد بگیرن از همه نظر عالی بود ولی خیلی عجیبه واسم چرا حاشیه هارو کم که هیچ زیادم کرده