خانهاخبار
چرا سامسونگ پیش از عرضه نوت 8 بار دیگر نوت 7 را با نام جدید راهی بازار کرد؟

چرا سامسونگ پیش از عرضه نوت 8 بار دیگر نوت 7 را با نام جدید راهی بازار کرد؟

با توجه به اتفاقات ناگواری که برای گلکسی نوت ۷ پیش آمد و عرضه دو فراخوان جمع‌آوری از سوی سازنده، کسی فکرش را نمی‌کرد که سامسونگ باز هم جسارت به خرج دهد و برای بار سوم این گوشی را راهی بازار نماید، اما در نهایت این شرکت حدود ماه قبل از معرفی گلکسی نوت ۸، فبلت نوت ۷ را با نام گلکسی نوت فن ادیشن راهی بازار کرد.
۱۳۹۶/۶/۸

در نهایت شایعات به واقعیت پیوست و با وجود این که سامسونگ در ابتدا یک بار به طور رسمی اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای عرضه مجدد گلکسی نوت ۷ ندارد، حدود دو ماه قبل این گوشی را با نام جدید عرضه کرد. اما چرا کره‌ای‌ها تنها چند هفته پیش از عرضه نسخه قدرتمندتری با نام گلکسی نوت ۸، اقدام به عرضه گلکسی نوت فن ادیشن نمودند؟

پیش از هر چیز، مسئولین سامسونگ موبایل تمایل دارند که بدانیم عامل اصلی مشکلات گلکسی نوت ۷، ریشه در فرایند تولید باتری آن داشت. دی جی کُه، مدیر عامل بخش موبایل این شرکت می‌گوید:

به دفعات از من درباره خارج کردن سری محصولات گلکسی نوت از چرخه تولید سوال پرسیده می‌شد. اما ما نمی‌توانیم برندی را که طی چند سال به کمال رسیده و طرفداران وفاداری دارد به یکباره رها کنیم. برخی از رقبای ما در ابتدا درباره ایده صفحه نمایشهای بزرگ‌تر تردید داشتند، اما حالا راه ما را در تولید محصولاتی در رده فبلت دنبال می‌کنند. ما همچنان به رهبری خود در این بخش ادامه می‌دهیم.

image

بنابراین می‌توان گفت که این طرز تفکر بوده که باعث شد گلکسی نوت فن ادیشن از خاکستر نوت ۷ سر برآورد. اما دلیل دیگری هم برای این کار عنوان شده که شاید لرای اعتبار این شرکت مهم‌تر از هر چیز باشد:

گلکسی نوت ۸ جانشین گلکسی نوت ۷ است که طی فراخوان جمع‌آوری شد. من نمی‌‌خواهم اشتباهی را که انجام دادیم، کتمان کنم. ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا علت را بیابیم و مشکل را حل نماییم. شخصا فرایند تست ۲۰۰ هزار گوشی و ۳۰ هزار باتری را هر روز و برای ۱۰۰ روز بررسی کردم. دلیل انفجارهای پیش آمده، نقص در باتری بود. اما (پیش از عرضه نوت ۸) ما گلکسی نوت فن ادیشن را هم عرضه کردیم. این امر به دلیل جنبه مالی ماجرا نبود، بلکه به دلیل اثبات این موضوع بود که فراخوان اعلام شده تنها به‌خاطر مشکل باتری‌ها بود و نه هیچ نقص دیگری.

در نتیجه می‌توان این‌گونه برداشت نمود که سامسونگ با عرضه گلکسی نوت فن ادیشن قصد اثبات موضوعی را داشته است. این موضوعی همان تلاش شرکت برای یافتن دلیل نقص باتری بود و حال قصد دارد اعلام کند که فرایند آزمایش و پروسه تامین امنیت سخت‌گیرانه‌تری را به کار گرفته تا امنیت گوشی‌هایش را تامین کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

فاطی

۱۳۹۶/۶/۱۴
بله هزارتا مهندس و کارشناس نفهمیدن ولی تو فهمیدی .ماذا فازا؟

Keyhan

۱۳۹۶/۶/۹
به یقین مطمئنم که مشکل نوت۷ باتری نبود. فقط ۸ ماه تلاش کردن که مشکلشو پیدا کنن. بدون شک اگه مشکل از باتری بود کمتر از یک ماه با عوض کردن باتری‌و تست مجدد دلیلشو پیدا میکردن

Kamran

۱۳۹۶/۶/۸
Oh My God ?

سهیل

۱۳۹۶/۶/۸
من که پوله نوت 8 رو ندارم .منتظره note fe هستم تا بیاد امیدوارم قیمتش خوب باشه .