خانهاخبار
آموزش ایجاد فایل ZIP در سیستم عامل مک

آموزش ایجاد فایل ZIP در سیستم عامل مک

در این آموزش یاد خواهید گرفت که چگونه در سیستم‌عامل کامپیوترهای مک یعنی macOS فایل‌های ZIP ایجاد کنید.
۱۳۹۶/۶/۱۰

اگر به‌صورت مکرر فایل‌هایی را از اینترنت دانلود می‌کنید، حتما تاکنون با فایل‌های زیپ شده برخورد داشته‌اید. نحوه کار زیپ به این صورت است که مجموعه‌ای فایل‌ها را به‌صورت فشرده درمی‌آورد و دانلود و آپلود آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. اگر کاربر کامپیوترهای مک هستید و می‌خواهید فایل‌های خود را زیپ کنید، در این آموزش به شما یاد خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

فایل زیپ چیست؟

ارسال فایل‌های حجیم، به‌خصوص با اینترنت موجود در کشور ما، ممکن است بسیار آزاردهنده و زمان‌بر باشد. ارسال‌های فایل‌های موزیک و موسیقی بسته به فرمت آن‌ها می‌تواند ساعت‌ها نیز به طول بیانجامد. تنها راه باقیمانده برای شما در این صورت فشرده کردن فایل‌ها یا حذف فایل‌های اضافی است که درنهایت تا حدودی حجم فایل نهایی را کاهش دهد. فشرده‌سازی فایل‌ها در فرمت‌هایی همچون RAR و ZIP صورت می‌گیرد. بعد از دانلود یک فایل فشرده‌شده باید آن را اکسترکت یا به‌اصطلاح دیگر «unzip» کنید تا بتوانید به محتویات دسترسی داشته باشید.

چگونه در سیستم‌عامل مک یک فایل ZIP ایجاد کنیم؟

ازآنجایی‌که سیستم‌عامل مک دارای یک ابزار داخلی برای فشرده‌سازی و unzip کردن فایل‌هاست، ایجاد فایل‌های ZIP در این سیستم‌عامل بسیار راحت است. ابتدا فایل یا فایل‌هایی که قصد زیپ کردن آن‌ها را دارید پیدا کنید. برای فایل‌های تکی، ابتدا روی فایل راست کلیک کرده و گزینه [نام فایل] Compress را انتخاب کنید.

image

اکنون می‌بینید که یک فایل زیپ در همان محل برای شما از فایل مذکور ایجاد شده است.

image

اما اگر قصد فشرده کردن چندین فایل را دارید، ابتدا فایل‌های خود را تماما انتخاب کرده و سپس بعد از راست کلیک روی آن‌ها، گزینه [تعداد فایل] Compress را انتخاب کنید.

image

اکنون می‌بینید که یک فایل زیپ بانام Archive از فایل‌های مذکور ایجاد شده است.

image

چگونه یک فایل را unzip کنیم؟

unzip کردن یک فایل در مک به‌اندازه فشرده کردن آن آسان است. روی فایل موردنظر راست کلیک کرده و از منوی Open With، گزینه Archive Utility یا هر اپلیکیشن شخص ثالث آن‌زیپ کننده را انتخاب کنید. سیستم‌عامل مک به‌صورت خودکار در همان مکان یک فولدر جدید حاوی فایل‌های آن‌زیپ شده را ایجاد می‌کند.

image

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Arefe

۱۳۹۹/۳/۲۵
افرین?

sink

۱۳۹۶/۶/۱۴
الان فکر کنم به کاربر های مک توهین کردین ...
درسته خیلی از کاربرهای مک همین چیزا رو هم نمیدونن
ولی توهین بود!! چگونه فایل زیپ بسازیم؟؟؟ :|||| من در شش سالگی روی ویندوز اینکارا رو انجام میدادم اون موقع حتی فارسی هم بلد نبودم بخونم :|