خانهاخبار
هدست واقعیت ترکیبی ویندوزی دل با قیمت 350 دلار عرضه می‌شود

هدست واقعیت ترکیبی ویندوزی دل با قیمت 350 دلار عرضه می‌شود

Dell Visor نخستین هدست دل برای پلتفرم واقعیت ترکیبی ویندوز مایکروسافت است و در ماه اکتبر با قیمت 349.99 دلار یا در یک باندل به همراه دو کنترلر و با قیمت 449.99 دلار عرضه می‌شود. در ادامه با جی اس ام و اطلاعات بیشتر همراه باشید.
۱۳۹۶/۶/۸
image

سه ماه پیش بود که مایکروسافت از هدست‌های واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) دل و ایسوس رونمایی کرد. هدست‌های واقعیت ترکیبی با دارا بودن دوربین‌هایی در قسمت جلویی دسته‌کم در تئوری قادر به ارائه تجربه‌ای مابین واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی (AR و VR) هستند. تا اینجای کار اما هر آنچه دیدیم واقعیت مجازی بوده، گویا این پلتفرم هنوز مسیر اصلی خود را پیدا نکرده. دل هم طی روزهای گذشته از قیمت و مشخصات نخستین هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی کرد اما تاریخ دقیقی از عرضه محصول نداد.

طبق انتظارات قرار بود قیمت هدست مقرون به‌صرفه باشد، اما پرواضح است که به هیچ وجه ارزان نیست. در واقع Visor در مقایسه با رقبا قدیمی‌تر خود مثل Vive که به‌همراه تمام اقلام مورد نیاز (به جز کامپیوتر) 599 دلار قیمت دارد و یا Oculus Rift که با کنترلر‌هایش 399 دلار آب می‌خورد مزیت رقابتی قیمت را ندارد و با در نظر گرفتن اینکه نه می‌دانیم واقعیت ترکیبی چیست و نه چه می‌تواند باشد فروشش به چالشی بزرگ برای دل و مایکروسافت تبدیل خواهد شد.

با همه این‌ها اما Visor ویژگی‌های قابل توجهی دارد. هدست در مجموع سبک است و به‌راحتی روی سر تنظیم می‌شود، در حالی که روشن است می‌‌توان به‌راحتی از رو سر برش داشت و محیط اطراف را دید. هدست در مجموع کیفیت ساخت بالایی دارد و استاندارد‌های همیشگی دل را رعایت کرده است.

افزایش تعداد شرکت‌های فعال در حوزه واقعیت مجازی نوید دهنده پیشرفت و کاهش قیمت هرچه بیشتر است، این هدست‌ها در ابتدای راه خود هستند و راه درازی در پیش دارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)