خانهاخبار
معرفی لپ‌تاپ Dell XPS 13 با پردازنده چهار هسته‌ای Kaby Lake-R در IFA 2017

معرفی لپ‌تاپ Dell XPS 13 با پردازنده چهار هسته‌ای Kaby Lake-R در IFA 2017

شرکت اینتل، به‌تازگی مدل جدیدی از لپ‌تاپ Dell XPS 13 را عرضه کرده است که از پردازنده‎های نسل هشتمی اینتل موسوم به Kaby Laker Refresh استفاده می‌کند.
۱۳۹۶/۶/۸

لپ‌تاپ Dell XPS 13 در دو نسخه عرضه خواهد شد؛ مدل ضعیف‌تر با پردازنده نسل هشتمی Core i5 اینتل با فرکانس پایه 1.6 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس 3.4 گیگاهرتز همراه شده است و مدل دیگر با پردازنده Core i7، می‌تواند فرکانس هسته‎های پردازشی را حداکثر روی 4.0 گیگاهرتز تنظیم کند. براساس اعلام رسمی Dell، عملکرد پردازنده‌های به کار گرفته شده در این سری در مقایسه با مدل‌های پیشین تا 40 درصد افزایش یافته است.

تمامی مدل‌های معرفی شده از نسخه جدید Dell XPS 13، به صورت هم‎زمان عرضه نخواهد شد. در 12 سپتامبر (21 شهریور)، شرکت Dell مدل مجهز به پردازنده Core i7 اینتل را عرضه خواهد کرد و عرضه مدل دیگر با پردازنده Core i5 در ماه اکتبر (مهر) عرضه می‎شود. بسته به پردازنده مورد استفاده و کانفیگ مدل، لپ‌تاپ 13 اینچی جدید Dell به GPU اینتل UHD Graphics 620، Iris Plus Graphics 640 یا HD Graphics 620 مجهز خواهد شد.

image

شرکت Dell، هنوز در رابطه با قیمت لپ‌تاپ‌های جدید خود جزئیات چندانی را ارائه نداده است. با این‎حال، مدل‌های موجود از XPS 13 در حال‎حاضر، با قیمت 1349.99 دلار به فروش می‌رسد؛ به همین جهت، چندان بعید نخواهد بود که مدل‌ جدید و مجهز به پردازنده Core i7  با قیمتی نزدیک به 1350 دلار عرضه شود.

به جزء بهبود پردازنده، شرکت اینتل تغییر دیگری را در لپ‌‍تاپ‌های XPS 13 اعمال نکرده است. این مدل، هنگامی‌که در سال 2015 عرضه شد؛ یکی از تأثیرگذارترین‌ محصولات به دلیل طراحی آن شناخته می‌شد اما اکنون رقابت دشوارتری در پیش دارد؛ علت این موضوع، تغییر در طراحی لپ‌تاپ‌های جدید است و سازندگان تلاش می‌کنند تا مدل‌ جدید لپ‌تاپ‌های خود را با حاشیه‌های بسیار کم در اطراف نمایشگر ارائه دهند.

image

خریداران در صورت تمایل برای خرید لپ‌تاپ Dell XPS 13، می‌توانند این مدل را حداکثر با 16 گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه SDD خریداری نمایند. شرکت Dell مدعی است که کاربران با یک‎بار شارژ دستگاه، می‌توانند تا 22 ساعت از لپ‌تاپ خود استفاده نمایند. آمار منتشر شده توسط شرکت سازنده، هم‌چنین به این موضوع اشاره دارد که در صورت خرید مدل مجهز به صفحه‌نمایش Quad HD +، شارژدهی باتری نزدیک به 4 ساعت در آزمایش‌های صورت گرفته برای استریم فیلم از نت‌فلیکس کاهش پیدا کرده است؛ البته با توجه به رزولوشن نمایشگر، کاهش شارژدهی باتری منطقی به‎نظر می‎رسد.

مدل پایه لپ‌تاپ Dell XPS 13 به نمایشگر 13.3 اینچی فول اچ‌دی ضد انعکاس با رزولوشن 1920 در 1080 مجهز خواهد بود؛ با این‌حال، می‌توانید مدل‌های رده‌بالای آن‌را با صفحه‌نمایشی با ابعاد مشابه اما رزولوشن Quad HD + (یا 3200 در 1800 پیکسل) خریداری کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)