خانهاخبار
بزرگ‌ترین تست سقوط تاریخ با استفاده از موتو Z2 فورس

بزرگ‌ترین تست سقوط تاریخ با استفاده از موتو Z2 فورس

سری فورس از پرچم‌داران خانواده موتو کمپانی موتورولا همیشه به مقاومت و سرسختی مشهور بوده‌اند. جدیدترین این دستگاه‌ها موتو زد ۲ فورس است که به تازگی بیش از ۱۰۰ کارمند موتورولا در آمریکا تصمیم گرفتند برای اثبات مقاومت این گوشی، تست سقوطی از آن را به نمایش بگذارند.
۱۳۹۶/۶/۷

موتورولا در سال ۲۰۱۵ اولین بار با معرفی موتورولا دروید توربو ۲ فناوری نمایش‌گرهای ضد ضربه خود را به نمایش گذاشت که تحسین دنیای موبایل را برانگیخت. از آن زمان تا کنون این فناوری موسوم به ShatterShield در محصولات دیگری مانند موتو زد فورس و موتو زد ۲ فورس نیز به کار گرفته می‌شود.

با بهره گیری از پنل چند لایه و استفاده از P-OLED به جای شیشه، نمایش‌گر ShatterShield قادر به تحمل سقوط از فاصله ۴ فوت ( حدود ۱۲۱ سانتی ‌متر) است و هیچ خبری از شکستگی و ترک خوردگی صفحه نمایش نخواهد بود.

image

با استفاده از این فناوری، یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های کاربران را می‌توان تا حد زیادی رفع نمود. به دلیل استفاده از پلاستیک به جای شیشه، این نوع صفحات نسبت به خط و خش حساس‌تر خواهند شد (همان‌طور که اخیرا بسیاری از دارندگان موتو زد ۲ فورس گزارش داده‌اند)، اما این لایه مستعد خش پذیری را می‌توان با پرداخت مبلغی تعویض کرد. تعویض این لایه در موتو زد فورس ۳۰ دلار هزینه داشت و احتمالا در نسل دوم نیز در همین حدود است. نمایش‌گر ShatterShield از ۵ لایه مختلف زیر تشکیل شده است:

  • لایه اول: لنز ضد خش قابل تعویض
  • لایه دوم: لنز پپلی کربنات اصلی
  • لایه سوم: سنسور لمسی ShatterShield
  • لایه چهارم: نمایش‌گر منعطف OLED
  • لایه پنجم: هسته آلومینیومی با مقاومت بالا

موتورولا برای به رخ کشیدن مقاومت این نمایش‌گر در مقابل سقوط، بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان خود را در دفتر شیکاگو این کمپانی گرد هم آورد و از آن‌ها خواست در یک زمان گوشی‌های موتو زد ۲ فورس را با فاصله از زمین رها کنند. نتیجه نهایی همان بود که موتورولا ادعا می‌کرد و نمایش‌گر هیچ یک از گوشی‌ها ترک خوردگی یا شکستگی نداشت. 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۶/۶/۷
انگار یه سری از اونا روی تخته ایستادند.