خانهاخبار
مایکروسافت، پشتیبانی از صفحه‌کلید و ماوس را به ایکس‌باکس وان می‌آورد

مایکروسافت، پشتیبانی از صفحه‌کلید و ماوس را به ایکس‌باکس وان می‌آورد

براساس گزارش کاربران، برخی از اعضای برنامه ویندوز اینسایدر توانسته‌اند از ماوس و صفحه‌کلید روی کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان استفاده نمایند.
۱۳۹۶/۶/۷

مدت‌هاست که ردموندی‌ها به دنبال ارائه پشتیبانی از ماوس و صفحه‌کلید برای کنسول بازی نسل هشتمی ایکس‌باکس وان هستند. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد کاربران کنسول ایکس‌باکس وان رفته رفته باید برای خریداری ماوس و کیبورد برای کنسول نسل هشتمی خود، آماده شوند. براساس یک گزارش جدید در نسخه بتا بازی ماینکرافت که برای کاربران برنامه‌ی ویندوز اینسایدر عرضه شده است، می‌توانید از ماوس و صفحه‎کلید استفاده نمایید.

وب‌سایت ویندوز سنترال، ماوسبه کنسول ایکس‌باکس وان متصل کرده است و عملکرد آن‌ که انتظار داشتید، خواهد بود . در حال‌حاضر، گزارش شده است که مشکل لگ وجود دارد؛ به همین جهت، فعلاً استفاده از ماوس در عناوینی که نیاز به دقت و سرعت بالایی دارند، چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. البته، نباید چندان نگران باشید زیرا مایکروسافت از این مشکلات مطلع بوده و در حال رفع آن‌ها با انتشار به‌روزرسانی جدیدی است.

image

 امکان استفاده از قسمت چرخنده ماوس وجود دارد و پشتیبانی از ماوس از طریق منوی بازی، می‌تواند فعال شود. البته Jez Corden مشخص نکرده است که آیا ایکس‌باکس وان از صفحه‌کلید نیز پشتیبانی می‌کند یا خیر؛ هرچند، یکی از کاربران اعلام کرده است که عملکرد کیبورد را نیز روی بازی ماینکرافت مورد بررسی قرار داده و امکان استفاده از آن، بدون مشکل وجود دارد.

البته گفته می‌شود پشتیبانی از ماوس در برخی بازی‌ها مانند شوترهای اول شخص (FPS) و RTS (مخفف Real-Time Strategy) محدود خواهد بود؛ بدین صورت، کاربرانی که از کنترلرهای ایکس‌باکس وان استفاده می‌کنند؛ نباید نگران باشند با گیمرهایی که ماوس و صفحه‌کلید را برای تجربه بازی‌های کنسولی انتخاب کرده‌اند، در حال رقابت هستند.

پشتیبانی کامل از ماوس و صفحه‌کلید در کنسول ایکس‌باکس وان به مدتی زمان احتیاج دارد؛ به همین جهت، ردموندی‌ها در حال‌حاضر، این قابلیت را روی کنسول نسل هشتمی خود آزمایش می‏‌کنند. همچنین گیمرها گزارش داده‌اند که نشانگر ماوس روی صفحه‏‌نمایش بزرگ‌تر از حالت استاندارد است؛ مشکلی که در به‌روزرسانی‌های بعدی برطرف خواهد شد.

ارائه قابلیت «پشتیبانی از ماوس و صفحه‏‌کلید برای کنسول ایکس‌باکس وان» می‌تواند این کنسول نسل هشتمی را به یک رقیب قدرت‌مند برای پلی‌استیشن 4 سونی مبدل نماید. همچنین در صورتی‌که محدودیت‌های موجود برای تجربه‌ بازی‌ها با کنترلر باعث شده بود تا از خرید کنسول‌های نسل هشتمی خودداری کنید، به‌نظر می‌رسد این مشکل به‌زودی برطرف خواهد شد و می‌توانید حتی در صورت خرید یک کنسول بازی، هم‌چنان از ترکیب مدنظر خود مانند استفاده از ماوس و صفحه‌کلید، برای پیش‌برد در بازی‌های ویدیویی استفاده نمایید.  

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

sinakaya

۱۳۹۶/۶/۷
نمی شد اینو 2 هفته زود میگفتین که من کامپیوتر نخرم؟؟؟ با قیمت خیلی کمتر ایکس باکس بخرم؟؟؟