خانهاخبار
دارا خسروشاهی مدیرعامل Uber می‌شود

دارا خسروشاهی مدیرعامل Uber می‌شود

امروز اخبار مشابهی درباره Uber از خبرگزاری‌های مختلف منتشر شد. به گزارش این خبرگزاری‌ها، ممکن است سمت مدیرعاملی این شرکت به دارا خسروشاهی، مدیرعامل ایرانی‌تبار اکسپدیا، پیشنهاد شود.
۱۳۹۶/۶/۷
​به گزارش Recode، هیئت‌رئیسه Uber درباره پیشنهاد سمت مدیرعاملی این شرکت به دارا خسروشاهی به توافق رسیده‌اند. دارا خسروشاهی، مهندس ایرانی‌تبار، در حال حاضر مدیرعامل آژانس گردشگری جهانی و موفق Expedia است. همچنین لازم است این نکته را هم بگوییم که هیئت‌رئیسه Uber با اکثریت آرای مأخوذه بر سر مدیرعاملی آقای خسروشاهی به توافق رسیده‌اند اما این سمت هنوز به‌صورت رسمی به ایشان پیشنهاد نشده است.

اگر این شایعه‌ها صحت داشته باشند، دارا خسروشاهی در رقابت با مگ ویتمن، مدیرعامل Hewlett Packard Enterprise و جف ایملت، مدیرعامل جنرال الکتریک پیروز شده و صندلی مدیرعامل Uber را تصاحب کرده است. دارا خسروشاهی بیشترین حقوق را در میان سایر مدیرعاملان آمریکایی در سال 2015 دریافت می‌کرد. او با شرکت اکسپدیا یک قرارداد کاری طولانی مدت امضا کرده بود و سالانه مبلغ 94.6 میلیون دلار از آن‌ها دستمزد می‌گرفت.

image

شرکت اکسپدیا امسال تحت مدیریت خسروشاهی بسیار خوب عمل کرده است. این شرکت درواقع برندهای مسافرتی متعددی ازجمله Home Away را در اختیار دارد یا با آن‌ها از نزدیک همکاری می‌کند. گزارش مالی اکسپدیا نشان می‌دهد که وضعیت این شرکت با جمع درآمد 2.6 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال 2017، حدودا 12% نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بهبود یافته است. ارزش اولیه این شرکت هم با افزایش 12 درصدی سالیانه حالا به 22.8 میلیارد دلار رسیده است. ظاهرا دارا خسروشاهی مدیر لایق و توانایی است و به‌خوبی می‌داند که چگونه می‌توان با جابجا کردن مردم، درآمد کسب کرد. اگر او به پیشنهاد کاری هیئت‌رئیسه Uber پاسخ مثبت دهد، باید منتظر بمانیم و ببینیم چگونه می‌تواند این شرکت را از وضعیت متزلزل کنونی‌اش خارج کند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)