تست همراه اول

سرویس خبر
6 شهریور 1396 ساعت 15:50
27 نظر

 

نظرسنجی رضایت مشتریان خودروهای سواری در ایران

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نتایج تحقیق اندازه‌گیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری را منتشر کرد.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای نهمین سال متوالی تحقیقاتی در راستای اندازه‌گیری رضایت مشتریان خودروهای سواری انجام داده و در این تحقیقات مثل همیشه خودروها از دیدگاه قیمت به شش دسته کمتر از ۲۵ میلیون، ۲۵ تا ۵۰ میلیون، ۵۰ تا ۷۵ میلیون، ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون، ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون و بالاتر از ۱۲۵ میلیون تقسیم شده‌اند که به ترتیب خودروهای تیبا، پارس تندر، چانگان C35 اتومات، کیا پیکانتو، هیوندا ولستر، و بی ام دبلیو ۷۳۰ بالاترین میزان رضایت مشتریان از کیفیت محصول را کسب نموده است.


جامعه آماری در این تحقیق ۲۷۵۸۹ نفر از خریداران ۱۱۴ خودروی سواری بودند که از ۱۶ شرکت عرضه کننده خودرو در سال ۱۳۹۵ خودرو خریداری کرده ودر این نظرسنجی شرکت کردند. نتایج نشان می‌دهد رضایتمندی مشتریان سال ۱۳۹۵در مقایسه با سال ۱۳۹۴ از رشد ۲۳ امتیازی برخوردار بوده است.
در این تحقیق از مشتریانی که خودرو خود را از کانال‌های غیررسمی (gray market) خریداری نموده و همچنین مشتریان شرکت جهان نوین آریا (نیسان) به دلیل عدم همکاری با شرکت بازرسی نظرسنجی صورت نگرفته است.

بیشترین بهبود رضایت مشتریان مربوط به دسته‌های کمتر از ۷۵ میلیون تومان بوده به طوری که در بیش از ۷۵٪ محصولات در این سه دسته شاهد افزایش رضایت نسبت به سال۱۳۹۴ بوده‌ایم.







 




نظرات کاربران

در حال بارگذاری