خانهاخبار
همه آنچه درباره شیائومی Mi MIX 2 می‌دانیم

همه آنچه درباره شیائومی Mi MIX 2 می‌دانیم

در این مطلب سعی می‌کنیم که همه اخبار و شایعه‌های تازه را درباره گوشی Xiaomi Mi MIX 2 پوشش دهیم و آن‌ها را دائما به‌روزرسانی کنیم.
۱۳۹۶/۶/۶

کمپانی شیائومی سال گذشته با معرفی گوشی Mi MIX ترند پرطرفدار گوشی‌های بدون حاشیه را آغاز کرد. البته کمپانی شارپ پیش از آن یک گوشی تقریبا بدون حاشیه معرفی کرده بود اما این گوشی به‌اندازه Mi MIX موردتوجه قرار نگرفت. صفحه‌نمایش گوشی Mi MIX شیائومی نسبت به گوشی‌های سال گذشته کاملا نوین طراحی شده است. حاشیه‌های سه طرف این صفحه به حداقل ممکن رسیده‌اند و تنها کمی حاشیه در قسمت پایین صفحه دیده می‌شود که حسگر دوربین سلفی هم در همین موقعیت تعبیه شده است.

image

پس از عرضه گوشی Mi MIX، سایر سازندگان ازجمله سامسونگ، اسنشال و ال‌جی هم گوشی‌های بدون حاشیه‌ای معرفی کردند که مورد استقبال اکثر کاربران قرار گرفتند. احتمالا شیائومی به خاطر همین موضوع قصد دارد نسخه تازه این گوشی را به نام Xiaomi MI MIX 2 معرفی کند.

اخیرا شایعه‌ها و تصاویر رندر شده متعددی از این گوشی در فضای وب منتشر شده است و ما هم قصد داریم در این مطلب به جمع‌بندی همه این خبرها بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا تازه‌ترین خبرها را درباره تاریخ معرفی، مشخصات و طراحی ظاهری Mi MIX 2 به شما بگوییم.

البته پیش از هر چیز خاطرتان باشد که همه این خبرها فعلا شایعه هستند و هیچ‌کدام از سوی مقامات رسمی شیائومی به تأیید نرسیده‌اند.

تاریخ معرفی

گوشی Mi MIX شیائومی سال گذشته در ماه اکتبر رسما معرفی شد و یک ماه بعد در کشور چین به عرضه رسید. طبق تازه‌ترین شایعه‌هایی که در چین منتشر شده‌اند، احتمالا شیائومی امسال نسخه تازه این سری را کمی زودتر معرفی می‌کند. این خبر هنوز رسما تأیید نشده است اما اگر شایعه‌ها صحت داشته باشند، Mi MIX 2 احتمالا 12 سپتامبر (21 شهریور) رسما معرفی می‌شود. بدین ترتیب حدس می‌زنیم که عرضه این گوشی از ماه اکتبر در کشور چین آغاز شود.

گوشی‌های کمپانی شیائومی به‌ندرت وارد کشورهای غربی می‌شوند. از طرفی ممکن است شیائومی تصمیم بگیرد پیشکش تازه‌اش را با کمی تغییر در روال پیشین عرضه کند. البته گوشی Mi MIX هم در بازار بسیاری از کشورها به فروش رسید اما عرضه آن به‌تدریج و با سرعت بسیار کمی همراه بود. امیدواریم این اتفاق برای Mi MIX 2 نیفتد و به فاصله کمی پس از عرضه در چین، شاهد ورودش به بازار سایر کشورها باشیم.

image

هیچ‌کدام از این شایعه‌ها هنوز مورد تأیید شیائومی قرار نگرفته‌اند و ممکن است شاهد انتشار دعوت‌نامه رویداد معرفی Mi MIX 2 در تاریخ دیگری باشیم. دورترین تاریخ ممکن که در حال حاضر برای معرفی این گوشی پیش‌بینی می‌کنیم، تاریخ مشابه معرفی Mi MIX در ماه اکتبر است.

مشخصات فنی

انتظار می‌رود که گوشی Mi MIX 2 هم مانند نسخه قبلی، یک گوشی پرچم‌دار باشد. شایعه‌های مختلفی درباره مشخصات فنی این گوشی منتشر شده است که در برخی موارد با هم متفاوت هستند.

گوشی مذکور در ماه ژوئیه در پایگاه GFXBench بنچمارک و فهرستی هم از مشخصاتش منتشر شد. Mi MIX 2 به پردازنده توانمند کوالکام اسنپ‌دراگون 835، 8 گیگابایت رم و دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی مجهز می‌شود که احتمالا مانند Mi MIX در موقعیت حاشیه پایین صفحه قرار می‌گیرد. ممکن است این موقعیت برای حسگر دوربین چندان مناسب نباشد اما با در نظر گرفتن حذف شدن حاشیه‌ها در سه طرف صفحه، تنها انتخاب ممکن شیائومی به نظر می‌رسد. در فهرست GFXBench همچنین شاهد هستیم که این گوشی به صفحه‌نمایش 6.4 اینچی از نوع IPS LCD مجهز می‌شود البته شایعه‌های دیگری هم مبنی بر AMOLED بودن آن منتشر شده‌اند. گفته می‌شود که وضوح تصویر در این صفحه‌نمایش 2540 در 1440 پیکسل است اما هنوز هم ممکن است شیائومی همان وضوح تصویر 1080 در 2040 مربوط به نسخه قبلی را مورداستفاده قرار دهد.

طبق گزارش وب‌سایت تکنولوژی MyDrivers، این گوشی احتمالا در دو نسخه با کانفیگ متفاوت عرضه می‌شود. همان‌طور که گفتیم، نسخه اصلی آن 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد درحالی‌که نسخه دیگرش به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود. متاسفانه انتظار می‌رود که هیچ‌کدام از این دو نسخه از کارت حافظه جانبی microSD پشتیبانی نکنند.

image

شایعه‌های مختلف و البته گیج‌کننده‌ای درباره دوربین این گوشی تابه‌حال منتشر شده‌اند. برخی معتقدند که دوربین اصلی Mi MIX 2 به یک لنز 12 مگا پیکسلی مجهز می‌شود اما در شایعه‌های دیگر گفته شده است که این گوشی دوربین 19 مگا پیکسلی دارد. البته برخی کارشناسان هم معتقدند که گوشی Mi MIX 2 مانند اغلب پرچم‌داران امروزی، به دوربین اصلی با لنز دوگانه مجهز می‌شود. سایر شایعه‌ها درباره این گوشی، به حسگر اثرانگشت در پنل پشت، ویژگی تشخیص چهره، سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید نوقا نسخه 7.1.1 و رابط کاربری MIUI 9 اشاره می‌کنند.

طراحی ظاهری

لی جون، بنیان‌گذار کمپانی شیائومی، در مطلبی روی وب‌سایت اجتماعی چینی Weibo تأیید کرد که فیلیپ استارک این گوشی را طراحی کرده است. استارک درواقع همان طراحی است که سال گذشته گوشی Mi MIX را هم طراحی کرد. هنوز تصاویر رسمی و تأیید شده این گوشی منتشر نشده است اما فیلیپ استارک چندی پیش ویدیویی از کانسپت آن را روی فیسبوک به اشتراک گذاشت. این ویدیو گوشی Mi MIX 2 را در نمای روبرو با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک به نمایش می‌گذارد. این حاشیه‌ها به‌قدری باریک هستند که به‌سختی می‌توان مرز آن‌ها را با فریم گوشی تشخیص داد. حاشیه پایین صفحه که میزبان حسگر سلفی شده است هم از حاشیه پایین صفحه در گوشی Galaxy S8 سامسونگ، باریک‌تر دیده می‌شود.

البته به خاطر داشته باشید که این ویدیو تنها کانسپت Mi MIX 2 را نشان می‌دهد و نمی‌توانیم طراحی نهایی این گوشی را دقیقا مانند این تصویر تلقی کنیم. از طرفی همان‌طور که گفتیم، این ویدیو توسط طراح گوشی مذکور منتشر شده و به همین خاطر ممکن است که تفاوت چندانی میان کانسپت و طرح نهایی Mi MIX 2 وجود نداشته باشد.

شایعه‌های طراحی Mi MIX 2 همچنین معتقدند که این گوشی با توجه به‌اندازه صفحه‌اش ممکن است حتی از Mi MIX هم فشرده‌تر و بهینه‌تر باشد. طبق گزارش MyDrivers و به نقل از منبعی که نخواسته است نامش فاش شود، نسبت نمایش در این گوشی 93% است. نسبت نمایش در نسخه قبلی 91.3% بوده و ظاهرا شیائومی این مورد را هم در Mi MIX 2 افزایش داده است.

علاوه بر این ویدیو، تصویر دیگری موسوم به پروتوتایپ این گوشی چندی پیش در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شد. در این تصویر هم مانند ویدیوی مذکور شاهد هستیم که Mi MIX 2 یک گوشی جذاب با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک است.

image

متاسفانه هنوز موفق نشده‌ایم تصویر این گوشی را در نمای پشت ببینیم. به همین خاطر نمی‌توانیم درباره احتمال مجهز شدنش به دوربین اصلی با لنز دوگانه نظر دهیم.

قیمت

گوشی Mi MIX شیائومی هم سال گذشته در دو نسخه با مقدار رم 4 و 6 گیگابایت به عرضه رسید. حافظه داخلی این نسخه‌ها به ترتیب 128 و 256 گیگابایت بود و با قیمت 525 و 600 دلار وارد بازار شدند.

اگر تازه‌ترین شایعه‌ها درباره Mi MIX 2 صحت داشته باشند، این گوشی متاسفانه گران‌تر از نسخه قبلی خواهد بود. طبق گزارش وب‌سایت MyDrivers قیمت نسخه 128 گیگابایتی این گوشی با مقدار رم 6 گیگابایت، حدودا 600 دلار خواهد بود درحالی‌که نسخه سطح بالای آن با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 750 دلار قیمت‌گذاری خواهد شد.

image

از طرفی این قیمت‌ها برای بازار چین پیش‌بینی شده‌اند و اگر Mi MIX 2 به بازار کشورهای غربی راه پیدا کند، قیمتش کمی افزایش می‌یابد. این پیش‌بینی‌ها همچنین بدون در نظر گرفتن هزینه‌های احتمالی پست و مالیات بیان شده‌اند و اصولا باید آن‌ها را به‌عنوان حداقل قیمت بپذیرید.

این خبرها در حال حاضر همه شایعه‌هایی هستند که درباره گوشی Mi MIX 2 منتشر شده‌اند. شما درباره پرچم‌دار تازه شیائومی چه نظری دارید؟ به نظر شما این گوشی در رقابت با سایر گوشی‌های بدون حاشیه بازار مانند LG G6 و Galaxy S8 سامسونگ چگونه عمل خواهد کرد؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۶/۶
آفرین به برند خلاق و با کیفیت شیائومی
به امید موفقیت های بزرگ جهانی برای این غول چینی

جک لندن

۱۳۹۶/۶/۶
والا ما که از mi mix خیری ندیدیم کلی هزینه کردیم واسه خریدش بعد هم متوجه شدم کیفیت تصویر اصلا چنگی به دل نمیزنه و کیفیت صدای مکالمه هم خیلی بد بود و با کلی ضرر فروختمش و الان واسه نسل دوم هیچ کنجکاو نیستم و فقط منتظر نوت۸ و میت ۱۰ هستم

الهام

۱۳۹۶/۶/۶
گوشیی ک کارت حافظه نمیخوره، برا بچه ها خوبه ک باهاش واکی تاکی بازی کنن!!!