خانهاخبار
هوآوی میت 10: فراتر از گلکسی!

هوآوی میت 10: فراتر از گلکسی!

یکی از دلایل موفقیت هواوی در سال‌های گذشته قطعا مربوط به سری فبلت‌های میت است. این گوشی‌ها مدت‌هاست که جای خود را در بازار پیدا کرده‌اند و پرچمدار آن‌ها نیز کمتر از دو ماه دیگر روانه بازار می‌شود. میت 10 در کمپانی هواوی با نام مارسل شناخته می‌شود که در ادامه به بررسی جزئیات آن خواهیم پرداخت.
۱۳۹۶/۶/۶

هواوی شاید تنها برند چینی است که دیگر کمتر کسی با دید «برند چینی» به آن نگاه می‌کند. این کمپانی هم‌اکنون سومین برند پرفروش گوشی‌های هوشمند است و این تنها به لطف تولید گجت‌های باکیفیت و رضایت مشتریان امکان‌پذیر است. هواوی چند روز پیش تصویری از تمام گوشی‌هایش که به دوربین دوگانه مجهز شده‌اند منتشر نمود؛ از جمله آن‌ها باید به پی9، پی9 پلاس، میت 9، پی10 و پی10 پلاس اشاره کرد. حالا وقت آن رسیده که یک گوشی دیگر به لیست اضافه کنیم و آن چیزی نیست جز هواوی میت 10 که در ادامه جزئیات آن را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

همان‌طور که می‌دانید ماه‌هاست که منتظر ورود پرچمدار جدید هواوی، میت 10، هستیم. طبق اعلام رسمی کمپانی، این فبلت در تاریخ 18 مهرماه 96 معرفی می‌شود و 6 روز بعد یعنی 24 مهرماه وارد بازار جهانی می‌شود. سری P هواوی به طور مستقیم با سری S سامسونگ رقابت می‌کند و رقیب اصلی سری Note‌ نیز گوشی‌های Mate هستند. هواوی با انتخاب هوشمندانه هشتگ #BeyondTheGalaxy سعی در دست‌انداختن سامسونگ دارد؛ این عبارت از طرفی به معنی >>فراتر از کهکشان<< است که احتمالا از امکانات خارق العاده میت 10 خبر می‌دهد و از طرفی به گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی اشاره دارد که به عنوان >>فراتر از گلکسی<< نیز ترجمه می‌شود!

image

آقای ایوان بلس مدیر خبرگزاری افشاگر evleaks ادعا می‌کند که میت 10 با کد Marcel در کمپانی هواوی شناخته می‌شود. هنوز علت این نام‌گذاری مشخص نشده اما ظاهرا صحت دارد و اخبار ای‌وی‌لیکس موثق است. از جمله مشخصات احتمالی این گوشی باید به پردازنده خودساخته هواوی، Kirin 970، اشاره کرد که لیتوگرافی 10 نانومتری دارد و به هشت هسته مجهز می‌شود. همان‌طور که از تعداد هسته‌ها پیداست در حالت عادی به صورت همزمان فعال نیستند و از تکنولوژی bigLITTLE بهره می‌برند. این تکنولوژی بدین معناست که چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز تنها برای کارهای سنگین فعال می‌شوند که مصرف باتری بالایی دارند؛ از سویی چهار هسته سبک‌تر Cortex-A53 برای کارهای معمولی مانند تماس و وب‌گردی ذخیره شده‌اند. ناگفته نماند که شتاب‌دهنده گرافیکی دستگاه نیز از نوع Mali و سری G-71 MP8 است.

image

شایعات حاکی از ان است که نمایشگر 6.1 اینچی میت 10 تصاویر را در رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل نمایش می‌دهد که برای این سایز صفحه کاملا مناسب به نظر می‌رسد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم قطعا دوربین این گوشی دوگانه است و از سنسورهایی 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد که طبق مرسومات هواوی یکی از آن‌ها رنگی و دیگری سیاه-سفید است. این تکنولوژی به گوشی اجازه می‌دهد در شرایط کم‌نور یا محیط‌های تاریک هم تصاویر قابل قبولی ثبت کند و همچنین تصاویر واقعی سیاه-سفید خلق می‌کند بدون اینکه ابتدا عکس رنگی بگیرد و سپس رنگ‌ها را به سیاه و سفید تبدیل نماید.

ظاهرا مارسل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد پس اگر به این گوشی علاقمند هستید بیشتر به جی‌اس‌ام سر بزنید چون قطعا در روزهای آینده شاهد انتشار اخبار و شایعات بیشتری از این گوشی خواهیم بود. نظر شما درباره میت 10 چیست؟ آیا تاکنون تجربه استفاده از سری میت هواوی را داشته‌اید؟ به نظر شما این گوشی توان رقابت با بزرگانی همچون سری نوت سامسونگ یا پلاس اپل دارد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (65 نظر)

اسی

۱۳۹۶/۱۱/۴
سلام من ی هفتس خریدم گوشی میت دهو و عالیه همه چیش غوله واس خودش فقط وقتی کار میکنم باهاش جا دستم پشت گوشی میمونه بازی هم میخوام نصب کنم هشتاددرصدشومیگه با گوشی شما سازگار ن برنامه ک خیلی حالمو میگیره چ کنم الان درضمن دوسیم کارت بخوای قیدرموباید بزنی چون برای سیم کارت یا دوتکه گذاشته ک فقط میتونی دوسیم بزاری رم همونجا جاشه رم بخوای باید ی سیم بیخیال بشی اینم بده

Omid

۱۳۹۶/۶/۲۷
من متعصب نیستم ولی اشتباهاتتو میگم که جبران کنی

Omid

۱۳۹۶/۶/۲۷
خب این نظر شخصیه خودته

armin.e

۱۳۹۶/۶/۱۸
ali الان هم میگم نظر خودم رو گفتم که رابط کاربری و طراحی خوبی رو نداره از نظر من

omid

۱۳۹۶/۶/۱۵
علی و ارمین
ارمین مگه تو نگفتی که باید احترام گذاشت؟
وعلی مثلا سامسونگ خلاقیت داره ؟ از سری جی ۱تا نوت7 همش هموت دکمه هوم همونجا بوده