خانهاخبار
احتمال معرفی ساعت هوشمند Vivomove HR گارمین در IFA 2017

احتمال معرفی ساعت هوشمند Vivomove HR گارمین در IFA 2017

گارمین قرار است یک ساعت هوشمند تازه با قابلیت‌های پایش سلامت معرفی کند. این ساعت که Vivomove HR نام دارد و به حسگر ضربان قلب مجهز شده است، احتمالا در خلال کنفرانس IFA 2017 رسما معرفی می‌شود.
۱۳۹۶/۶/۵

شایعه شده است که Garmin می‌خواهد ساعت کنترل ضربان قلبش را به نام Vivomove HR در خلال کنفرانس جهانی IFA 2017 معرفی کند. ایوان بلاس، فاش کننده معروف، شب گذشته تصویر رندر شده این ساعت را به همراه نام و جزئیات رویداد معرفی‌ آن، در حساب کاربری توییترش منتشر کرد. به‌جز نام تجاری این ساعت و تاریخ حدودی معرفی رسمی‌اش، اطلاعات دیگری درباره Vivomove HR در دسترس نیست. به هیچ‌کدام از مشخصات فنی این ساعت اشاره نشده است اما با مشاهده تصویر آن می‌توانیم برخی از این ویژگی‌ها را حدس بزنیم.

اولین نکته‌ای که توجه ما را به این ساعت جلب می‌کند، پسوند HR است. HR مخفف Heart Rate است و به‌خوبی نشان می‌دهد که کنترل ضربان قلب یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های ساعت Vivomove HR گارمین است. در این تصویر شاهد حسگر ضربان قلب هستیم که پشت بدنه ساعت تعبیه شده است و وجود ویژگی کنترل ضربان قلب را تأیید می‌کند. نکته جالب‌توجه دیگر، وجود برخی امکانات مربوط به ساعت‌های هوشمند در Vivomove HR است. در این تصویر همچنین شاهد هستیم که نوتیفیکیشن پیامی با مضمون «با هم قهوه بنوشیم» روی صفحه‌نمایش این ساعت به نمایش درآمده است. همچنین دو علامت مخصوص بستن یا پاسخ دادن به پیام در دو طرف پایین آن دیده می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد در صورت تمایل به این پیام پاسخ دهد یا آن را ببندد؛ اما هنوز نمی‌دانیم که کاربر از چه راهی می‌تواند به پیام‌ها پاسخ دهد. این ساعت ممکن است به کیبورد لمسی مجهز شود و کاربر هم پیامش را توسط آن تایپ کند. همچنین احتمال دریافت پیام صوتی و تبدیل آن به متن یا انتخاب پاسخ پیش‌فرض هم در آن وجود دارد.

image

با توجه به این جزئیات، باید بگوییم که Vivomove HR احتمالا یک ساعت هوشمند با قابلیت‌های پایش سلامت است اما هنوز نمی‌دانیم که سیستم‌عامل اختصاصی روی آن نصب می‌شود یا خیر. این ساعت چندان به دستگاه‎هایی با سیستم‌عامل Android Wear شبیه نیست اما با توجه به ویژگی‌های هوشمندی که دارد، منطقی به نظر می‌رسد که گارمین یک سیستم‌عامل اختصاصی برای آن طراحی کند. تصاویر رندر شده ساعت هوشمند دیگری هم از گارمین به نام Vivoactive 3 کمتر از یک ماه پیش در فضای وب منتشر شد و به همین خاطر حدس می‌زنیم که گارمین احتمالا هر دو ساعت را در خلال برگزاری IFA 2017 معرفی می‌کند. البته هیچ اخبار رسمی درباره معرفی این دو به تأیید سازنده‌شان نرسیده است و ما تنها حدس می‌زنیم که ممکن است هر دو به‌زودی در IFA معرفی شوند. به نظر می‌رسد که بدنه اصلی ساعت هوشمند Vivomove HR از جنس فلز طراحی شده است و بندهایش هم قابل تعویض هستند. در حال حاضر اطلاعاتی درباره قیمت نهایی این ساعت در دست نیست اما اگر تا هفته آینده معرفی شود، گارمین احتمالا همه اطلاعات موردنیازمان را هم منتشر می‌کند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)