خانهاخبار
مقایسه ماکت آیفون 8 اپل با گلکسی نوت 8 سامسونگ؛ جدال ابر قدرت‌ها!

مقایسه ماکت آیفون 8 اپل با گلکسی نوت 8 سامسونگ؛ جدال ابر قدرت‌ها!

به‌تازگی، ماکت آیفون 8 اپل با فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ مقایسه شده است و نتایج به‌دست آمده، برتری هر مدل را نسبت به دیگری نشان می‌دهد.
۱۳۹۶/۶/۴

شرکت سامسونگ، به‌تازگی از فبلت پرچم‌دار جدید خود با نام گلکسی نوت 8 رونمایی کرده است که با مشخصات‌فنی قدرت‎مند و طراحی بدون حاشیه ارائه خواهد شد. در سوی دیگر، کوپرتینویی‌ها نیز در رویداد خبری احتمالی خود در 21 شهریور، گوشی آیفون 8 را معرفی خواهند کرد که با طراحی بدون لبه و تغییرات چشمگیر مانند سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی، نمایشگر OLED و احتمالاً حذف حسگر اثرانگشت عرضه می‏‌شود.

image

وب‌سایت GSMArena موفق شده است تا ماکت ساختگی آیفون 8 اپل را که براساس طرح‌های شماتیک CAD به‌دست آمده، با فبلت پرچم‎دار جدید سامسونگ مقایسه کند. ابعاد آیفون 8 براساس شایعات منتشر شده، 143.5 در 71 در 7.5 میلی‌متر است؛ در حالی‌که نوت 8 با ابعاد 162.5 در 74.8 در 8.6 میلی‌متر، از این محصول بزرگ‌تر و البته ضخیم‌تر است. هر دو گوشی، به نمایشگری با نسبت تصویر غیرمرسوم مجهز خواهند بود؛ گفته می‌شود اپل آیفون 8 را با نمایشگری با نسبت ابعاد 2 به 1 ارائه می‌دهد و صفحه‌نمایش فبلت جدید سامسونگ نیز، نسبت تصویر مشابهی دارد.

image

برخلاف گلکسی نوت 8 که حاشیه‌هایی در بالا و پایین صفحه‌نمایش وجود دارد، اپل موفق شده است تا جای ممکن حاشیه‌های اضافی را از آیفون 8 حذف کند. بدین صورت، تنها بریدگی در بالای نمایشگر باقی مانده که محل جای‌گیری سنسورهای لازم برای سیستم تشخیص چهره، سنسور دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب است.

image

هر دو فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ و گوشی آیفون 8 اپل با دوربین دوگانه همراه خواهند بود؛ هرچند، برآمدگی دوربین پرچم‌دار جدید اپل بیشتر است و البته، شایعاتی مانند پشتیبانی آیفون 8 از محتوای واقعیت افزوده وجود دارد. در لبه پایین دستگاه، تفاوت میان آیفون 8 با گلکسی نوت 8 سامسونگ آشکارتر خواهد بود؛ آیفون جدید اپل فاقد جک هدفون است و به جای آن، بلندگوهای استریو در لبه پایین نمایشگر به همراه درگاه لایتنینگ جای می‌گیرد. گلکسی نوت 8 نیز با جک هدفون، درگاه یواس‌بی تایپ سی و قلم S-Pen عرضه خواهد شد.

image

شرکت سامسونگ، امکان استفاده از قلم را روی فبلت جدیدش فراهم کرده است اما در آیفون 8 اپل خبری از پشتیبانی از قلم نیست و تنها تبلت‌های آیپد پرو با پشتیبانی از قلم اپل پنسل ارائه می‎شود. همان‌طور که گفته شد در آیفون 8، خبری از سنسور اثرانگشت نیست؛ هرچند، شایعاتی مبنی بر ادغام این حسگر با دکمه پاور یا لوگوی شرکت اپل وجود دارد. با این‌حال، سامسونگ فبلت گلکسی نوت 8 را علی‌رغم حذف حاشیه‌های اضافی و ارائه آن با سنسور تشخیص عنبیه چشم، به حسگر اثرانگشت مجهز کرده و این سنسور در بدنه پشتی و در کنار دوربین جای گرفته است.

image

براساس شایعات، آیفون 8 اپل در نهایت تا 31 شهریور عرضه خواهد شد؛ شرکت سامسونگ، 24 شهریور فبلت پرچم‎دار جدید گلکسی نوت 8 را در برخی از کشورها عرضه می‌کند. گمانه‌زنی‌ها به این موضوع اشاره دارد که شرکت اپل، آیفون 8 را در سه مدل با 64، 256 و 512 گیگابایت حافظه عرضه خواهد کرد و همان‌طور که شرکت سامسونگ به صورت رسمی اعلام کرده است، گلکسی نوت 8 بسته به بازار عرضه در سه مدل با 64، 128 و 256 گیگابایت حافظه عرضه می‌شود. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

Keyhan

۱۳۹۶/۶/۶
سعید دقت کردی که تنها شخصی توی این سایت یا بهتره بگم تو دنیایی که از اچ تی سی اونم مدل یو۱۱ بد میگه؟ واسه همین حرفای بچگانت ارزش علمی ندارن و در شان و منزلت خودتو افکارتن! این نوت ۸ رو خودتم ته دلت ازش راضی نیستی. واژه کنترل تی وی فکر کردم از اینجا اومده‌در حالی که تو کامنت خارجیا هم خوندم کنترل تی وی خطابش کرده بودن :)))

سعید

۱۳۹۶/۶/۵
سواد که داری میذاری رو حالتQHD یاد نداری اموزشت بدم

سعید

۱۳۹۶/۶/۵
کیهان پسرم تنها برندی که در حال حاضر هنگ میکنه هنگ تی سیه.صفحه نمایشش انقدر پر مصرفه که از گوشی ۶.۳ اینچی سامسونگ زودتر باتری خالی میکنه قیافه اش انقدر عقب افتاده اس که گوشی های ۴ سال پیش سامسونگ حاشیه کمتری نسبت بهش دارن.کیفیت ساخت رو که نگم از گوشی های پلاستیکی کمتره.
در پایان تنها رقیب سامسونگ اپله .تنها رقیب هنگ تی سی همglxخودمونه

Keyhan

۱۳۹۶/۶/۵
نوت ۸ هنگی فول اچ دی با باتری ضعیف در واقع سوتی بعدی سامهنگ بعد از نوت ۷ فقط باید با همون ماکت ایفون مقایسه شه چون این کنترل تلویزیون در حد ماکتشم نیست :))))

سعید

۱۳۹۶/۶/۵
پ ن پ هنگ تی سی ابر قدرت ه خخخخخخخ