خانهاخبار
آیا HTC بخش واقعیت مجازی Vive را می‌فروشد؟

آیا HTC بخش واقعیت مجازی Vive را می‌فروشد؟

اخبار متعددی تابه‌حال درباره وضعیت مالی کمپانی تایوانی HTC منتشر شده است. بلومبرگ هم دیروز گزارش تازه‌ای منتشر کرد و گفت که HTC ممکن است بخش واقعیت مجازی Vive را بفروشد.
۱۳۹۶/۶/۴

یکی از منابع نزدیک به HTC روز گذشته اعلام کرد که این کمپانی تایوانی ممکن است بخش واقعیت مجازی Vive را بفروشد. او همچنین اضافه کرد که HTC در حال حاضر در حال تصمیم‌گیری و بررسی این تصمیم در کنار سایر انتخاب‌هاست. گفته می‌شود که این کمپانی قصد دارد امسال برای نجات از وضعیت نه‌چندان جالب مالی‌اش، تمهیداتی بیندیشد و به همین منظور هم از یک کارشناس که نامش فاش نشده است، مشاوره می‌گیرد. HTC همچنین یک هفته پیش قیمت هدست‌های واقعیت مجازی Vive را حدودا 200 دلار کاهش داد تا کاربران بیشتری بتوانند آن را تهیه کنند.

image

طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ممکن است HTC اصلا تصمیم بگیرد کمپانی‌اش را یکجا بفروشد؛ هرچند احتمال این اتفاق بسیار کم است. حتی اگر HTC چنین تصمیمی بگیرد، یافتن خریداری که کمپانی را بخرد، بسیار سخت است. به همین خاطر ممکن است جدا کردن دو بخش موبایل و واقعیت مجازی VR و فروختن آن‌ها به‌صورت جداگانه، عملی شود. البته HTC در سال جاری توانست تاثیر مثبتی روی وضعیت مالی این کمپانی بگذارد اما ظاهرا میزان آن چشم‌گیر نبوده است.

گوشی U11، تازه‌ترین پرچم‌دار HTC، به خاطر عملکرد قوی و دوربین فوق‌العاده‌اش بارها مورد تحسین قرار گرفت اما نتوانست از نظر طراحی با پرچم‌دارهای 2017 ال‌جی و سامسونگ رقابت کند. از طرفی، عرضه ضعیف این گوشی در آمریکا باعث شد تا سهم HTC از این بازار کمتر از 3% شود. گوشی U Ultra هم که پیش‌تر از U11 معرفی شده بود، هرگز توسط اپراتورهای آمریکایی ارائه نشد.

البته Vive را باید نقطه قوت HTC بدانیم. HTC توانست تعداد 190000 هدست واقعیت مجازی را در سه ماهه اول سال 2017 بفروشد. یک نسخه مجزا هم از این هدست قرار است به زودی در چین معرفی شود و HTC هم تأیید کرده است که قصد دارد یک هدست واقعیت مجازی مجزا بر اساس نرم‌افزار واقعیت مجازی گوگل، تولید کند.

اما بخش موبایل این کمپانی در رکود یا بهتر بگوییم ضرر است. تازه‌ترین گزارش مالی HTC تا پایان ماه ژوئن نشان می‌دهد که این کمپانی متحمل 72.49 میلیون دلار ضرر شده است. HTC با ارائه این گزارش مالی اعلام کرد که U11 به‌خوبی در بازار به فروش می‌رسد و جمع درآمد حاصل از فروش این محصول در سه ماهه دوم سال 2017 حدودا 530 میلیون دلار بوده است. این کمپانی اعلام کرد که فروش U11 در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 11% نسبت به سه ماهه اول افزایش یافته است و برای ادامه افزایش این رقم، ابراز امیدواری کرد.

هنوز نمی‌دانیم که HTC نهایتا کدام تصمیمش را نهایی می‌کند و آینده واقعیت مجازی آن چه می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Keyhan

۱۳۹۶/۶/۴
خوشم میاد یو۱۱ به تنهایی شده ناجی مالی این برند اصیل. توی ۳ ماه ۸۰ درصد از تمام ضرر اچ تی سی زو جبران کرده. با ساخت گوگل پیکسل ۲ و یک میان رده با مشخصات نزدیک به یو۱۱ این برند وارد سود اوری میشه‌ کار بسیار عاقلانه ای بوده که یک مشاور مالی حرفه ای استخدام کرده. ‌به امید پیشرف و سوداوری این برند پیشرو در زمینه تکنولوژی دنیای موبایل

pm_antutu

۱۳۹۶/۶/۴
اچ تی سی میخواد بخش واقعیت مجازی رو به تجارت مستقل تبدیل کنه

pm_antutu

۱۳۹۶/۶/۴
این تصمیمو هشت ماه پیش گرفته
دوما میخواد بکنه دو تا برند جدا
شرکتو نمیفروشه
دقیقا فرق خبر شما با سایتا دیگه معلومه
اونا میگن خوبه
اینا میگن بد

yashar2080

۱۳۹۶/۶/۴
هیچی طبق روال هر سال که سعی میکنید ورشکسته نشونش بدین باز دستتونو میزاره تو حنا..... آخه یه شرکت قرار ورشکسته بشه چند سال دووم میاره؟!!!!8 سال نه سال؟!!!!