خانهاخبار
مقایسه مشخصات گلکسی نوت 8 با نوت FE و S8 پلاس؛ نبرد بزرگان!

مقایسه مشخصات گلکسی نوت 8 با نوت FE و S8 پلاس؛ نبرد بزرگان!

شرکت سامسونگ، مدتی پیش از فبلت گلکسی نوت 8 به صورت رسمی رونمایی کرد اما این محصول در مقایسه با گلکسی نوت FE (نسخه بازسازی‌شده نوت 7) و گلکسی اس 8 پلاس، چه حرفی برای گفتن دارد؟
۱۳۹۶/۶/۴

شرکت سامسونگ، فبلت گلکسی نوت 8 را 1 شهریور به صورت رسمی در یک رویداد خبری در نیویورک معرفی کرد. فبلت پرچم‌دار جدید این سازنده با طراحی بدون حاشیه همراه شده است و به عنوان اولین محصول سامسونگ، از دوربین دوگانه استفاده می‌کند. طراحی گلکسی نوت 8 چندان با گلکسی اس 8 پلاس متفاوت نیست اما انحنای فریم گوشی، کاهش یافته و همین موضوع باعث شده است تا نوت 8 طراحی مستطیلی‎شکل، پیدا کند.

image

حسگر اثرانگشت مانند گلکسی اس 8 پلاس در بدنه پشتی  قرار دارد؛ شاید کشیده بودن گلکسی نوت 8 استفاده از این حسگر را دشوار کند اما مشکل لمس ناخواسته دوربین به جای حسگر اثرانگشت در فبلت پرچم‏دار جدید سامسونگ برطرف شده است. شرکت سامسونگ، حسگر اثرانگشت را با فاصله از دوربین دوگانه جای داده است وحسگر اثرانگشت برخلاف گلکسی اس 8 پلاس در کنار دوربین قرار ندارد.

گلکسی نوت 8 به دوربین اصلی با دو سنسور 12 مگاپیکسلی (با دریچه دیافراگم F1.7 و F2.4) مجهز شده است و از بزرگ‌نمایی اپتیکال 2 برابری پشتیبانی می‌کند. استفاده از دوربین دوگانه، امکان ثبت تصاویری با افکت بوکه را برای کاربران فراهم خواهد کرد؛ هم‌چنین، زوایه دید بیشتری برای تصویرداری به دلیل ارائه نوت 8 با لنز واید در اختیار دارید. شاتر 8 مگاپیکسلی در حاشیه بالای نمایشگر جای گرفته است که تصویربرداری سلفی را امکان‌پذیر خواهد کرد.

image

فبلت جدید سامسونگ با نمایشگر 6.3 اینچی همراه شده است که مانند گلکسی اس 8 پلاس، رزولوشن Quad HD+ دارد؛ البته رزولوشن آن کمی از گلکسی نوت FE بیشتر است که با توجه به ابعاد و اندازه نمایشگر، منطقی به‌نظر می‎رسد. نسبت ابعاد نمایشگر مانند گلکسی اس 8 پلاس، 18.5 به 9 بوده و شرکت سامسونگ مانند دیگر پرچم‏داران خود از پنل سوپرآمولد در گلکسی نوت 8 استفاده کرده است.

هم‌چنین، می‌توانید با خریداری یک داک DeX برای فبلت پرچم‏دار جدید سامسونگ، آن‌را به یک رایانه شخصی تبدیل کنید؛ تنها کافی است فبلت خود را به داک متصل نموده و سپس، کابل HDMI را به مانیتور یا تلویزیون متصل نمایید. با اتصال ماوس و صفحه‌کلید، فبلت گلکسی نوت 8 به یک رایانه شخصی تبدیل می‌شود. دستیار صوتی بیکسبی نیز به همراه گلکسی نوت 8 ارائه شده است که می‌تواند دستورات صوتی شما را اجرا کند؛ برای مثال می‌توانید با گفتن Good Night به دستیار صوتی جدید سامسونگ، حالت Do not disturb را در گلکسی نوت 8 فعال نمایید.

image

 شرکت سازنده، قلم S-Pen را برای گلکسی نوت 8 در لبه پایین دستگاه درنظر گرفته است که قابلیت‌های مختلفی را از جمله یادداشت‌برداری یا طراحی ارائه می‌دهد. هم‌چنین، می‌توانید فایل‌های GIF بسازید و آن‏را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. گلکسی نوت 8 مانند گلکسی اس 8 پلاس، بدنه مقاوم در برابر آب دارد و استاندارد IP68 را دریافت کرده است؛ به لطف این استاندارد، کاربران می‌توانند اطمینان داشته باشند که در صورت غوطه‌وری نوت 8 تا عمق 1.5 متری در آب به مدت 30 دقیقه این فبلت آسیب نمی‌بیند.

گلکسی نوت 8، هم‌چنین به صورت پیش‌فرض از شش گیگابایت رم استفاده می‌کند که در میان محصولات سامسونگ، این مقدار حافظه چندان رایج نیست؛ در گذشته، مدل رده‌بالای گلکسی اس 8 پلاس با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه معرفی شده بود که بیشتر از 1100 دلار قیمت داشت. چیپ‎ست اگزینوس 8895 سامسونگ، قدرت پردازشی گلکسی نوت 8 را تأمین خواهد کرد؛ البته در ایالات متحده و چین، شرکت سازنده این فبلت را با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام با هشت هسته پردازشی ارائه می‌دهد.

image

برخلاف گلکسی اس 8 و حتی گلکسی نوت 7، گلکسی نوت 8 از یک باتری با ظرفیت کم‌تر و البته ایمن بهره می‌گیرد. گلکسی نوت 8 در سه مدل با 64، 128 و 256 گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد و قیمت پایه آن براساس اطلاعات ارائه شده توسط یک اپراتور در ایالات متحده، 930 دلار است.

گلکسی نوت 8 به عنوان جایگزین فبلت گلکسی نوت 7 از 24 شهریور وارد بازار خواهد شد اما چه تفاوت‌هایی میان این گوشی با نوت FE (نسخه بازسازی شده گلکسی نوت 7 که با یک باتری ایمن با ظرفیت کم‌تر عرضه شده است) و گلکسی اس 8 پلاس وجود دارد؟

مدل و مشخصات

گلکسی نوت 8

گلکسی نوت FE (فن ادیشن)

گلکسی اس 8 پلاس

زمان معرفی

شهریور 96

تیر 96

فروردین 96

وضعیت عرضه

به‌زودی

عرضه شده

عرضه شده

قیمت930 دلار (64 گیگابایت)

610 دلار

850 دلار

ضخامت

8.6 میلی‌متر

7.9 میلی‌متر

8.1 میلی‎متر

وزن

195 گرم

167 گرم

173 گرم

نمایشگر

6.3 اینچی Quad HD + با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل

5.7 اینچی Quad HD با رزولوشن 1440 در 2880 پیکسل

6.2 اینچی Quad HD + با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل

پنل نمایشگر

سوپر آمولد

سوپر آمولد

سوپر آمولد

بدون حاشیه

x

نسبت نمایشگر به پنل جلوی گوشی

83.2 درصد

79.0 درصد

84.0 درصد

چیپ‌ست

اگزینوس 8895 سامسونگ با هشت هسته پردازشی (عرضه جهانی)

اسنپدراگون 835 کوالکام با هشت هسته پردازشی (آمریکا و چین)

اگزینوس 8890 سامسونگ با هشت هسته پردازشی

اگزینوس 8895 سامسونگ با هشت هسته پردازشی (عرضه جهانی)

اسنپدراگون 835 کوالکام با هشت هسته پردازشی (آمریکا و چین)

حافظه رم

6 گیگابایت

4 گیگایت

4 گیگابایت

6 گیگابایت (عرضه محدود)

فضای ذخیره‌سازی

64، 128 و 256 گیگابایت

* ممکن است بسته به منطقه، برخی از مدل‌ها عرضه نشود

64 گیگابایت

64 گیگابایت

128 گیگابایت (عرضه محدود)

دوربین اصلی

دوگانه 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F1.7 و F2.4

تکی؛ 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F1.7

12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F1.7

قابلیت‏های دوربین اصلی

فوکوس خودکار با تشخیص فاز

لرزش‌گیر اپتیکال

زوم اپتیکال 2 برابری

فلاش LED دوتایی

فیلم‌برداری با رزولوشن 4K

فوکوس خودکار با تشخیص فاز

لرزش‌گیر اپتیکال

فلاش LED تکی

فیلم‌برداری با رزولوشن 4K

فوکوس خودکار با تشخیص فاز

لرزش‌گیر اپتیکال

فلاش LED تکی

فیلم‌برداری با رزولوشن 4K

دوربین سلفی

8 مگاپیکسلی با F1.7

5 مگاپیکسلی با F1.7

5 مگاپیکسلی با F1.7

قابلیت‌ها

بلوتوث 5.0 / سیستم تشخیص چهره / سنسور تشخیص عنبیه چشم / حسگر اثرانگشت / سنسور تشخیص ضربان قلب / پشتیبانی از Samsung DeX / درگاه یواس‌بی تایپ سی

بلوتوث 4.2 / سنسور تشخیص اثرانگشت / سنسور تشخیص عنبیه چشم / سنسور تشخیص ضربان قلب / درگاه یواس‌بی تایپ سی

بلوتوث 5.0 / سیستم تشخیص چهره / سنسور تشخیص عنبیه چشم / حسگر اثرانگشت / سنسور تشخیص ضربان قلب / پشتیبانی از Samsung DeX / درگاه یواس‌بی تایپ سی

باتری

3300 میلی‌آمپر ساعت

3200 میلی‌آمپر ساعت (برای نوت 7: 3500 میلی‌آمپر ساعت)

3500 میلی‌امپر ساعت

رنگ‌بندی

مشکی / طلایی / آبی / خاکستری

مشکی / آبی / طلایی / نقره‎ای

مشکی / طلایی / آبی / خاکستری / صورتی

 
 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

علیرضا ناصری

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
شما مشکلی داری میتونی جی اس ام رو بزاری کنار???????

Seven son

۱۳۹۶/۸/۲۸
هان اس هشت دوربین جلوش ۵!!! یکم دقت کنید بخدا دروبین جلو اس هشت،۸مگاپیکسل هستش

فاطی

۱۳۹۶/۶/۵
اولا من مثل خودت جوابتو دادم و دوما همچین میگی وای تو حالت فول اچ دی گذاشته انگار چی شده عزیز من خودتو هم بکشی نمی تونی به سامسونگ و علی الخصوص صفحه نمایشش ایراد بگیری

علی۹۹

۱۳۹۶/۶/۵
داره نوت ۸ وسوسم میکنه هر چند که حیفم میاد هنوز یه ماه نمیشه اس۸ گرفتم ولی خدا کنه قیمتش نجومی باشه تا دیگه دو دل هم مشم

keyhan

۱۳۹۶/۶/۵
فاطی تا جایی که خبرا میادو میره و سایت های معتبرو میبینیم اچ تی سی یو11 توی نگهداری شارژ تو سایت معتبر فون ارنا صدر جول تمام پرچمداراس! حال یه سوال میپرسم بدون تعصب جواب بده! جدای از تموم ایرادایی که میتونم به نوت 8 گرون قیمت وارد کنم شما بگین نظرتون راجب اینکه سامسونگ صفحه نمایش نوت 8 6.3 اینچی رو به طور پیش فرض روی فول اچ دی تنظیم کرده چیه؟! در حالی که 4 سال پیش به اچ تی سی ام9 5 اینچی ایراد میگرفتن که صفحش فول اچ دیه! در حالی که امروزه کمپانی مثل سونی روی 4کی سریع ترین گوشیو داره؟ نظرتون راجب این موضوع چیه؟ ایا این حرکت راجب فبلت 1000 دلاری بوی ضعفه پردازشی و عملکرد باتری نمیده؟ ایا این حرکت برازنده گجت 1000 دلاریه؟