خانهاخبار
فراری پورتوفینو رسما معرفی شد

فراری پورتوفینو رسما معرفی شد

فراری، محصول جدیدی به نام پورتوفینو برای جایگزینی مدل کالیفرنیا معرفی کرد.
۱۳۹۶/۶/۴

فراری با معرفی محصول جدیدی به نام پورتوفینو، رسما مدل کالیفرنیا را کنار گذاشت تا پورتوفینو جایگزین اسن محصول موفق شود. این خودروی GT 8 سیلندر، به دلیل خاصیت اسپرت بودن، طراحی و راحتی، می‌تواند در سگمنت خود سرآمد باشد.

پورتوفینو، در واقع نام یکی از شهرهای زیبا در خاک کشور این کمپانی، یعنی ایتالیا است و به همین دلیل، مارانللو این نام را برای محصول خود انتخاب نموده است. این شهر، یک شهر توریستی است که به خاطر زیبایی و محیط بسیار لوکسش شناخته می‌شود. همچنین رنگی که فراری برای بدنه این خودرو در هنگام معرفی انتخاب کرده، به افتخار این شهر، قرمز پورتوفینو نام گرفته است.

شاسی سبک‌تر، موتور قدرتمندتر

image

باوجود تقریبا 600 اسب بخار قدرت و شتاب 3.5 ثانیه‌ای، فراری پورتوفینو قدرتمندترین کانورتیبلی است که از سقف محکم فلزی بهره می‎‌برد. فضای داخل کابین جادار و راحت است و دو صندلی در عقب وجود دارد که می‌توان از آنها برای سفرهای کوتاه استفاده نمود.

همچنین شاسی کاملا جدید فراری پورتوفینو، در مقایسه با کالیفرنیا وزن بسیار کمتری دارد. به لطف استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها، این کاهش وزن و استحکام بیشتر حاصل شده است. مهندسین فراری در این بخش، تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا شاسی بتواند بهترین عملکرد را ارائه دهد.

پیشرانه

image

موتور به کار رفته در پورتوفینو، همان موتور 8 سیلندر توربو است که یکی از نامزدهای برترین موتور در سال‌های 2016 و 2017 بوده که در نهایت برنده این عنوان شده است. این موتور به لطف استفاده از قطعات جدید در برخی بخش‌ها، و برنامه ریزی مجدد نرم افزاری موتور، قادر است در مقایسه با کالیفرنیا T، 40 اسب بخار قدرت بیشتری تولید کند. به علاوه صدای خروجی از این موتور، عالی است و شخصیت خاصی دارد. این صدا به ویژه در هنگام معکوس کشیدن، راننده را از خود بی خود می‌کند.

از دیگر تغییرات به وجود آمده در این بلوک 3.9 لیتری، پیستون‌های جدید و میله‌های متصل کننده پیستون به میل لنگ (کان راد) جدید، و سیستم ورودی هوای جدید است. همچنین محاسبات سیستم اگزوز، کاملا متحول شده. سَری اگزوز یک تکه، هدررفت‌ها را کاهش می‌دهد که همین موضوع، یکی از دلایل پاسخ سریع پدال گاز به فشار و عدم وجود هرگونه لگ و یا تاخیر حتی با وجود توربو محسوب می‌شود. همه این بهبودها در کنار سامانه مدیریت فشار متغیر، که میزان گشتاور تخویلی با دنده انتخاب شده را هماهنگ می‌کند، فراری پورتوفینو را قادر می‌سازد تا در هر دنده‌ای، شتاب بهتر و مصرف سوخت کمتری در مقایسه با مدل فعلی داشته باشد.

پویایی خودرو

image

پویایی حرکت فراری پورتوفینو کاملا توسط مهندسین فراری مورد بازبینی قرار گرفته و بهبودهای زیادی را تجربه کرده است و اکنون از روش‌های تکنولوژیک جدیدی بهره می‌برد. برای نخستین بار در اینگونه خودروهای پایین رده فراری، از نسل سوم دیفرانسیل الکترونیکی عقب (E-Diff3) بهره می‌برد که تلفیق آن با سیستم F1-Trac، باعث افزایش چسبندگی و کنترل آسان‌تر خودرو در هر حالتی می‌شود. همچنین پورتوفینو، نخستین GT در این رده است که سیستم EPS (فرمان برقی) را به همراه دارد. این سیستم به مهندسین فراری اجازه داده که نسبت فرمان را تا 7 درصد کاهش دهند و دقت و پاسخگویی فرمان را بهبود ببخشند که البته به دلیل وجود دیفرانسیل الکترونیکی عقب، پایداری خودرو در این میان قربانی نشده است. تجهیز تعدیل‌های جریان مغناطیسی یا همان Megnetorheological  (به اختصار SCM-E) به فناوری فنرهای دوگانه از دیگر مواردی است که کاهش چرخش بدنه و جذب هرچه بهتر ناهمواری‌های سطح مسیر را به دنبال دارد. نتیجه همه اینها، پویایی بیشتر، پاسخگویی بیشتر خودرو و در عین حال، راحتی هرچخ بیشتر است.

طراحی و آیرودینامیک

image

طراحی پورتوفینو تماما در مرکز طراحی فراری انجام گرفته و مهندسین فراری برای طراحی آن، از کالیفرنیا T و 812 سوپرفست کمک گرفته‌اند. نتیجه نهایی، طراحی شناور در نمای جانبی و کاراکتر اسپرت‌تری است که به زیبایی و پویایی آن کمک کرده است.

image

همکاری نزدیک بین واحد آیرودینامیک و واحد طراحی فراری، موجب ارائه بیشترین کارایی در توسعه پورتوفینو شده است. در نمای جلو، شکاف سرتاسری بزرگی برای جلو پنجره در نظر گرفته شده که از لبه‌ای تا لبه دیگر خودرو ادامه می‌یابد که در زیر این جلو پنجره، دو ورودی کوچک دیگر برای هوا در نظر گرفته شده است. اگر به چراغ‌های جلو دقت کنید، متوجه شکاف‌های باریکی در کنار هر چراغ می‌شویم که کاربردهای مختلفی دارد. یکی آنکه هوای بیشتری به محفظه کاپوت وارد شود و دیگر آن که هوا از اینجا وارد شده و از خروجی‌های هوای موجود بر روی کاپوت خارج شود تا به آیرودینامیک (هواسُری) خودرو و کاهش درگ کمک کند. این چراغ‌ها از نوع LED هستند و حالتی نزدیک به افقی دارند.

طراحی بخش عقب خودرو هم نشان دیگری بر طراحی اسپرت خودرو است که محل قرارگیری چراغ‌های عقب و فاصله بیشتر آنها از هم، بهبود دیگری محسوب می‌شود. این فاصله بیشتر بین چراغ‌ها در کنار طراحی فست بک، فضای کافی برای سقف تاشونده را مهیا می‌کنند که در نهایت موجب کاهش وزن کلی خودرو هم شده است.

کابین

image
image

فراری توجه ویژه‌ای به داخل کابین و راحتی آن داشته است که این موضوع به نوعی با وجود ویژگی‌های جدید، تضمین شده. نمایشگر 10.2 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، سیستم تهویه جدید برای راحتی هرچه بیشتر سرنشینان چه در حالت باز بودن سقف و چه هنگامی که بسته است، فرمان جدید، صندلی‌های برقی با قابلیت تنظیم در 18 جهت و طراحی جدید پشتی که فضای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند، و نمایشگر مخصوص شاگرد، همگی از امکاناتی هستند که در داخل کابین پورتوفینو گنجانده شده است. فراری یک بادشکن برای اتاق این خودرو تعبیه کرده که موجب کاهش 30 درصدی هوای ورودی به داخل کابین به هنگام باز بودن سقف و نیز کاهش صدای هوا می‌شود.

رونمایی عمومی و جهانی فراری پورتوفینو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در ماه سپتامبر خواهد بود.

مشخصات فنی فراری پورتوفینو

  • موتور: 8 سیلندر 90 درجه
  • قدرت: 591 اسب بخار در دور موتور 7500 دور بر دقیقه
  • گشتاور: 760 نیوتن متر از دور موتور 3000 تا 5250 دور بر دقیقه
  • طول: 4586 میلی متر
  • عرض: 1938 میلی متر
  • ارتفاع: 1318 میلی متر
  • توزیع وزن: 46 درصد جلو و 54 درصد عقب
  • حداکثر سرعت: بیش از 320 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت: 3.5 ثانیه
  • مصرف ترکیبی سوخت: 10.5 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • آلایندگی: 245 گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)