خانهاخبار
کروم‌ بوک جدید گوگل در راه است

کروم‌ بوک جدید گوگل در راه است

گوگل قصد دارد به زودی، علاوه بر معرفی دو گوشی جدید پیکسل، از یک کروم‌بوک جدید با برند پیکسل و یک نسخه مینیاتوری از اسپیکر هوشمند گول هوم رونمایی کند.
۱۳۹۶/۶/۳

به نقل از یک منبع آگاه، گوگل در مراسم رونمایی دستگاه‌های جدید خود که پاییز سال جاری برگزار می‌شود، قرار است علاوه بر معرفی دو گوشی جدید پیکسل، یک کروم‌بوک جدید (برای اولین بار پس از رونمایی از اولین نسل کروم‌بوک در سال 2015 که در تصویر زیر قابل مشاهده است) و همچنین یک نسخه جمع و جور از اسپیکر هوشمند گوگل هوم را معرفی کند.

image

در حال حاضر، جزئیات بیشتری از لپ‌تاپ کروم‌بوک به بیرون درز نکرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که این لپ‌تاپ محصول یکی از پروژه‌های سری گوگل با نام پروژه بیسان (Bison) باشد. سال گذشته هم خبرهایی از این پروژه به بیرون درز کرده بود و چندین وب‌سایت  پیش‌بینی کرده بودند که اولین محصول این پروژه در فصل سوم سال 2017 معرفی خواهد شد. اما گویا پیش‌بینی‌ها با آنچه قرار است در پاییز پیش رو رخ بدهد، متفاوت است. چرا که منابع آگاه از اینکه کروم‌بوک جدید گوگل، برند پیکسل را یدک خواهد کشید، کاملا مطمئن هستند، اما پروژه بیسان در اصل قرار بود نسخه‌ای کاملا اصلاح شده از اندروید را با نام احتمالی اندرومدا (Andromeda) برای کروم‌بوک های گوگل توسعه بدهد. 

متاسفانه در حال حاضر، به طور دقیق نمی‌دانیم که آیا کروم‌بوک جدید گوگل از سیستم‌عامل اندرومدا بهره خواهد برد یا خیر. اما آنچه از پروژه بیسان می‌دانیم این است که قرار بوده محصول آن، رقیبی جدی برای مک‌بوک اپل و سرفیس پرو مایکروسافت باشد. نمایشگر 12.3 اینچی، حافظه داخلی 32 یا 128 گیگابایتی، رم 8 یا 16 گیگابایتی و یک قلم وکام (Wacom) که احتمالا جداگانه فروخته خواهد شد، بخشی از آن چیزی است که از کروم‌بوک جدید گوگل می‌دانیم. همچنین احتمالا این کروم‌بوک، ضخامتی برابر با 10 میلی‌متر خواهد داشت و می‌توان به صورت تبلت نیز از آن استفاده کرد. علاوه بر این پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این لپ‌تاپ جدید همانند کروم‌بوک‌های سری فلیپ ایسوس از قابلیت چرخش 360 درجه‌ای صفحه‌نمایش بهره‌مند خواهد بود.

به نظر می‌رسد قیمت کروم‌بوک جدید گوگل از حول و حوش 799 دلار آغاز شود.، هرچند همه چیز فعلا در حد حدس و گمان است. از آن طرف، بعید هم به نظر نمی‌رسد که کروم‌بوک جدید گوگل در قالب محصولی با نام «ایوا (Eve)» معرفی شود. چیزی که چندین ماه پیش، سایت‌های خبری به آن اشاره کرده بودند.

البته با تمام این تفاسیر، کاملا محتمل است که کروم‌بوک جدید گوگل محصول پروژه بیسان نباشد. اما از آنجایی که می‌دانیم گوگل حساب ویژه‌ای روی پروژه بیسان باز کرده، بهترین گمانه‌زنی ممکن در حال حاضر این است که کروم‌بوک را محصول بیسان بدانیم.

به جز کروم‌بوک، دومین محصولی که قرار است در مراسم رونمایی پیش روی گوگل، معرفی شود، یک نسخه مینیاتوری از اسپیکر هوشمند گوگل هوم است. هنوز اما جزییات دقیقی از این دستگاه، قیمت آن، ویژگی‌ها و امکاناتش در دست نیست. با توجه به اینکه دستیار هوشمند خانگی آمازون موسوم به اکو دات (Echo Dot) از محبوبیت بالایی میان کاربران برخوردار است، بنابراین گوگل هوم تنها در صورتی می‌تواند گوی و میدان را از چنگ رقیب برباید که کوچک‌تر، کاراتر و صدالبته ارزان‌تر باشد. برای این دستگاه، قیمت 129 دلار می‌تواند منصفانه باشد.

با توجه به همه این موارد می‌توان انتظار داشت که گوگل در مراسم رونمایی فصل آینده کاملا با دست پر ظاهر شود و حسابی کاربران را غافلگیر کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)