خانهاخبار
بخش موبایل فوجیتسو را چه کسی می‌خرد؟ لنوو یا هوآوی

بخش موبایل فوجیتسو را چه کسی می‌خرد؟ لنوو یا هوآوی

فوجیتسو، سازنده معروف ژاپنی تصمیم گرفته که بخش موبایلش را به یک کمپانی دیگر واگذار کند. فهرست خواستاران و خریداران این بخش پر از نام‌های آشناست اما حدس می‌زنیم که شانس لنوو و هوآوی در این میان از سایرین بیشتر باشد.
۱۳۹۶/۶/۱

منابع آگاه و نزدیک به Fujitsu خبر داده‌اند این کمپانی قصد دارد بخش تحقیق و تولید گوشی‌های هوشمندش را در ماه‌های آینده واگذار کند. حدس می‌زنیم که هوآوی یا لنوو صاحب بعدی آن باشد. کارشناسان حوزه موبایلی می‌گویند این کمپانی در حال حاضر در روند برنامه‌ریزی فروش دپارتمان موبایلش قرار دارد و اولین دوره مزایده آن را هم احتمالا در ماه سپتامبر برگزار خواهد کرد. به گفته آن‌ها، سایر کمپانی‌ها ازجمله Polaris Capital Group ژاپنی و CVC Capital Partners انگلیسی هم مایل‌اند بخش موبایل Fujitsu را بخرند. این منبع همچنین مدعی شده که Foxconn، غول تکنولوژی تایوانی، هم قصد دارد در مزایده مذکور شرکت کند. البته هنوز دقیقا نمی‌دانیم که کدام‌یک از این شرکت‌ها بیش از سایرین مایل به خرید بخش موبایل Fujitsu هستند و برای یافتن پاسخ این سؤال باید منتظر برگزاری مزایده واقعی بمانیم.

image

کارشناسان حوزه فناوری معتقدند که فروش بخش موبایل درواقع به سود Fujitsu خواهد بود. این کمپانی می‌تواند مبلغ چشمگیری از فروش بخش مذکور دریافت کرده است و برند گوشی‌هایش را هم بدون تغییر نگه دارد. Fujitsu در حال حاضر پنجمین شرکت بزرگ تکنولوژی در ژاپن به شمار می‌رود و احتمالا به فروش نام بخش موبایلش هیچ تمایلی ندارد. انتظار می‌رود که این کمپانی، شرط حفظ نام برند گوشی‌های هوشمندش را از اصلی‌ترین شروط قرارداد فروش تعیین کند. تلاش Fujitsu برای فروش و واگذاری بخش موبایلش به سایر سازندگان، با فعالیت‌های اخیرش هم سازگار به نظر می‌رسد. طبق گفته‌های مقامات رسمی Fujitsu، این کمپانی در اوایل سال 2016 میلادی هم امور موبایلی‌اش را برای مدتی به یک سازنده دیگر سپرد و تمام تلاشش را بر بخش IT، هسته اصلی فعالیت‌های اقتصادی‌اش، معطوف کرد.

احتمال فروش بخش موبایل Fujitsu تقریبا شبیه مشکلاتی به نظر می‎رسد که اکثر سازندگان موبایل اخیرا در آسیای شرقی با آن‌ها مواجه شده‌اند. حتی سازندگان بزرگی از جمله سونی و سامسونگ هم در سال‌های اخیر در ژاپن با رکود مواجه شده بودند و مدت اندکیست که توانسته‌اند با صرف هزینه‌های زیاد به موفقیتی در حد اپل دست یابند. همان‌طور که می‌دانید، اپل محبوب‌ترین برند گوشی‌های همراه هوشمند در سرتاسر جهان است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)