خانهاخبار
Redmi Note 5A؛ میان‌رده جدید شیائومی با قیمت باورنکردنی!

Redmi Note 5A؛ میان‌رده جدید شیائومی با قیمت باورنکردنی!

سیاست همیشگی شیائومی این است که بهترین تجربه را با ارزان‌ترین قیمت به کاربران تقدیم کند. این سیاست تاکنون موفقیت‌های زیادی کسب کرده است و نام شیائومی را به یکی از شناخته‌شده ترین برندها تبدیل کرده است. این کمپانی اخیرا میان‌رده‌ای به نام Redmi Note 5A معرفی کرده است که قیمت باورنکردنی و مشخصات قدرتمند آن شما را شوکه خواهد کرد!
۱۳۹۶/۶/۱

برند شیائومی عموما با گوشی‌های ارزان‌قیمت همراه با امکانات فراوان شناخته می‌شود. این کمپانی از همان ابتدا سعی کرد با کاهش قیمت دستگاه و افزایش قدرت سخت‌افزاری نظر کاربران را جلب کند. این ایده نتیجه خوبی برای کمپانی گمنام در بر داشت تا جایی که پنجمین گوشی پرفروش سه ماهه دوم 2017 پس از پرچمداران اپل و سامسونگ، شیائومی Redmi 4A اعلام شد. اکنون رسما از پایین‌رده جدید چینی با نام Redmi Note 5A رونمایی شده است که در ادامه مشخصات آن را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

شیائومی به دنبال آن است که قدرت دوربین جلو، عمر باتری و طراحی بی‌نظیر نوت 5ای را مرکز توجه قرار دهد. این گوشی به نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل مجهز شده است که در کنار دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی انجام وظیفه می‌کند. این روزها آن‌چنان عکاسی سلفی مورد توجه کاربران است که برندهای تولیدکننده گوشی بعضا سنسور قوی‌تر را در دوربین جلو به کار می‌برند! نوت 5ای هم از این قاعده پیروی کرده و در حالی که دوربین جلو سنسوری 16 مگاپیکسلی دارد، دوربین اصلی به 13 مگاپیکسل بسنده کرده است.

image

ظاهرا پایین‌رده شیائومی در سه مدل عرضه می‌شود که دو مدل گران‌تر آن به سنسور تشخیص اثر انگشت هم مجهز می‌شوند. جثه بزرگ دستگاه به سازنده اجازه می‌دهد باتری بزرگ 3080 میلی‌آمپر ساعتی در دل آن قرار دهد. پردازنده دستگاه نیز از نمونه‌های کم‌مصرف کوالکام است که با نام اسنپدراگون 435 شناخته می‌شود؛ این پردازنده 8 هسته دارد که همه از معماری Cortex-A53 بهره می‌برند و لیتوگرافی آن نیز 28 نانومتری اعلام شده است. با توجه به رزولوشن اچ‌دی نمایشگر و پردازنده کم‌مصرف، این حجم از باتری می‌تواند نوت 5ای را به راحتی تا دو روز سرپا نگه دارد.

image

نکته عجیب درباره 5ای این است که در سه مدل عرضه می‌شود که مدل اول جزو پایین‌رده‌های بازار است اما مدل سوم جزو بالارده‌های بازار محسوب می‌شود! مدل اول که در حقیقت نسخه پایه است با 2 گیگابایت رم و حافظه داخلی 16 گیگابایت با قیمت باورنکردنی 89 یورو بفروش می‌رسد. مدل دوم با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که تگ قیمت 114 یورو را یدک می‌کشد. آخرین مدل که در حقیقت قوی‌ترین نمونه است با رم 4 گیگابایتی تولید می‌شود که بوسیله 64 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود و قیمت آن 152 یورو است. هر سه مدل در رنگ‌های طلایی، رزگلد و خاکستری عرضه می‌شوند و همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم تنها دو مدل قوی‌تر به سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز می‌شوند.

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ با توجه به اینکه در گران‌ترین نسخه احتمالا با قیمتی بین 600 تا 700هزار تومان وارد بازار ایران می‌شود، آیا جایی در سبد خرید شما دارد؟ آیا به برندهای کمتر شناخته شده چینی اعتماد دارید؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Mohsen

۱۳۹۶/۱۲/۱۸
من دارم ازش راضی هستم نسبت به قیمت کیفیت و سرعت و باطری خوبی داره ظاهر عالی هم دارد

جمیل

۱۳۹۶/۱۱/۱۶
واقعا گوشی خوبی هست باتوجه به قیمت عالی.فقط یه مشکل گوشی Redmi note5A دارم حالا چند برنامه نمیتونم باز کنم مشکل در گوگل پلی هست باید چکار کنم

حسین

۱۳۹۶/۶/۱
با این قیمت واقعا خیلی خوبه ولی مطمئن باشین همون مدل ضعیفشم بیاد ایران به لطف دلالا قیمتش زیر ۵۰۰ تومن نیس

علیرضا

۱۳۹۶/۶/۱
واقعا قیمت باور نکردنی داره .
بی شک بهترین گوشی در این رده قیمته

الیاس

۱۳۹۶/۶/۱
نه به پرچمدار حبابی و وان پلاس و شیایومیشم اعتمادی نیست