خانهاخبار
محصول تازه Fitbit، ترکیب ساعت هوشمند و دستبند سلامت

محصول تازه Fitbit، ترکیب ساعت هوشمند و دستبند سلامت

کمپانی نام‌آشنای Fitbit می‌خواهد به‌زودی ساعت هوشمند تازه‌ای با چند ویژگی پایش سلامتی معرفی کند. تصاویر تازه این ساعت از تغییرات و بهبودهای نوینی در این زمینه خبر می‌دهد
۱۳۹۶/۵/۳۰

تقریبا ده روز پیش بود که تصاویر رندر شده ساعت هوشمند Fitbit منتشر شد. کارشناسان معتقدند که این سازنده باید پس از کاهش 45 درصدی ارزش سهامش در عرض تنها یک سال، فکر جدی‌تری برای محصول بعدی‌اش کند. روز گذشته هم گزارش تازه‌ای منتشر شده که ادعا می‌‌کند کمپانی Fitbit قصد دارد محصول تازه‌اش را به قابلیت‌های ویژه‌ای در زمینه پایش سلامت، مجهز کند. گفته می‌شود که این محصول تازه مخصوصا مناسب افرادیست که به اقتضای بیماری‌شان لازم است برخی علایم سلامتی را دائما کنترل کنند.

image

تصویر لو رفته تازه از این ساعت هوشمند نشان می‌دهد که Fitbit از دو حسگر LED به رنگ قرمز در قسمت پشت بدنه اصلی آن استفاده می‌کند. این طراحی تا حدودی شبیه تعبیه دو حسگر سبز در دستبند سلامتی Fitbit Blaze است. درواقع این ساعت هوشمند تازه از دو حسگر به رنگ قرمز استفاده می‌کند و دستبند سلامتی Fitbit Blaze هم از دو حسگر سبز بهره می‌برد. شاید بپرسید این تفاوت رنگ در حسگر اصلا به چه معنیست؟ نکته جالب اینجاست که چراغ‌های قرمز بهتر از چراغ‌های سبز می‌توانند نور و امواج را از میان بافت عبور دهند و اطلاعات موردنیاز را از بدن شما دریافت کنند. برای مثال، این حسگرها می‌توانند سطح اکسیژن خون را به‌راحتی تعیین کنند. همان‌طور که می‌دانید در بیمارستان‌ها برای اطلاع از این جزئیات از اکسیمترهای گیره‌ای روی انگشت، استفاده می‌شود. نتایج به‌دست‌آمده از این نور قرمز همچنین از نتایج نور سبز، دقیق‌تر است.

image

شایعه شده که این ساعت احتمالا در حدود 300 دلار قیمت خواهد داشت و در صورت شارژ کامل تا 4 روز دوام می‌آورد. همچنین انتظار می‌رود که به GPS، حسگر کنترل ضربان قلب، امکان پرداخت موبایلی (NFC) و قابلیت پخش آفلاین موسیقی از طریق Pandora مجهز شود. صفحه‌نمایش ساعت مذکور احتمالا روشن طراحی می‌شود و حدس می‌زنیم تا زمستان 2017 به عرضه برسد. اگر شما هم به بیماری خاصی دچار هستید که باید برخی علایم حیاتی‌تان را دائما کنترل کنید، ساعت تازه Fitbit بهترین چیزیست که باید به خودتان هدیه کنید.

دیوید کار، مدیر استراتژی فراگ می‌گوید «تکنولوژی نور قرمز، حسگرهای اپتیکال را قادر می‌سازد تا با بیشترین دقت ممکن، علایم حیاتی از قبیل ضربان قلب را تعیین و ثبت کنند. موضوع عدم دقت هنوز هم بزرگ‌ترین نکته منفی در مورد نورهای سبز است. البته این تنها مزیت نور قرمز نیست بلکه فقط یکی از آن‌هاست. نور قرمز با استفاده از طول‌موج‌های طولانی‌تر، عمیق‌تر از نور سبز درون بافت افراد نفوذ کرده و سیگنال‌های داخلی بدن را بهتر شناسایی می‌کند».

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)