خانهاخبار
فولکس‌واگن سرانجام میکروباس مفهومی برقی خود را به تولید انبوه می‌رساند

فولکس‌واگن سرانجام میکروباس مفهومی برقی خود را به تولید انبوه می‌رساند

«آی‌دی‌ باز» به‌رغم پلتفرم برقی و پیشرفته خود، یادآور میکروباس‌های دوست‌داشتنی دهه 1950 است.
۱۳۹۶/۵/۲۹
image

خودروساز آلمانی سال‌ها میکروباس‌های مفهومی خود را با اقتباس از مدل‌های پرطرفدار قدیمی طراحی می‌کرد، اما تاکنون هیچ‌یک از آن‌ها را به تولید انبوه نرسانده بود. یکی از محبوب‌ترین نمونه‌های مفهومی سال‌های اخیر، I.D. Buzz نام دارد که طراحی آن میکروباس‌ها یا فولکس‌واگن‌های تیپ 2 دهه 1950 را به یادمان می‌آورد.

طرح مفهومی «آی‌دی باز» ژانویه امسال در نمایشگاه خودرو دیترویت به نمایش درآمد و توجه بسیاری از مردم و رسانه‌ها را به خود جلب کرد. فولکس‌واگن می‌خواست با این خودرو مفهومی میزان انعطاف‌پذیری سامانه اختصاصی خود را به نمایش بگذارد؛ سامانه‌ای که MEB (یا به عبارتی، بسته ماجولار برقی‌سازی) نام دارد و قرار است پلتفرم خودروهای برقی این شرکت باشد. در واقع فولکس‌واگن MEB را قبلا روی نخستین خودروی مفهومی برقی خود موسوم به I.D پیاده کرده بود و اینک قصد داشت نشان دهد که همین سامانه در انواع دیگر خودرو نیز قابل پیاده‌سازی است.

image

دکتر هربرت دایس، مدیرعامل فولکس‌واگن می‌گوید، پس از نمایش میکروباس مفهومی در نمایشگاه دیترویت و سپس ژنو، نامه‌ها و ایمیل‌های زیادی از مشتریان دریافت شد که خواسته بودند میکروباس جدید به تولید انبوه برسد.

ظاهرا اشتیاق بازار به این خودرو سرانجام مدیران شرکت را مجاب کرده است تا خط تولید آن را راه‌اندازی کنند. به این ترتیب، میکروباس جدید با پلتفرمی تمام‌برقی اما همان شکل و شمایل اصیل، خاطرات ده‌ها سال پیش را مجددا زنده خواهدکرد.  

البته پیش از آن، «آی‌دی» در نوبت تولید قرار دارد که گفته می‌شود حوالی سال 2019 روانه بازار خواهدشد. میکروباس برقی نیز تا سال 2022 برای عرضه به بازار آماده خواهدشد.  

«آی‌دی»، یک هاچ‌بک در ابعاد گلف است و نخستین طرح مفهومی فولکس‌واگن برای خودروهای برقی است که به تولید انبوه خواهدرسید.

جزییات فنی میکروباس هنوز تایید نشده است. نمونه مفهومی از سامانه تمام‌چرخ محرک یا AWD و قدرتی معادل 369 اسب بخار سود می‌بُرد. باتری خودرو نیز 111 کیلووات ساعت بود و با آن می‌شد حدود 483 کیلومتر راه پیمود؛ با این توضیح که به‌وسیله سامانه شارژ سریع، باتری در تنها 30 دقیقه تا 80 درصد ظرفیت خود شارژ می‌شد.

image

نکته دیگر اینکه هنگام نمایش میکروباس مفهومی گفته شد این خودرو کاملا خودران خواهدبود، اما فولکس‌واگن تصمیم گرفته است اتوماسیون آن را به سطح 3 یا «خودرانی مشروط» تنزل دهد؛ در این سطح، اتومبیل عمدتا به‌طور خودکار هدایت می‌شود مگر اینکه راننده برای پیش‌گیری از مشکلی خاص بخواهد دخالت کند.

میکروباس برقی در دو نوع تولید خواهدشد، یکی عادی با ظرفیت 8 سرنشین و دیگری برای حمل بار.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علیرضا

۱۳۹۶/۵/۲۹
خیلی زیبا شده طراحیش ، پراید ما 10 ساله یا بیشتر فقط چراغاش عوض میشه بعد ماشینای خارجی چه پیشرفتی دارن هر سال .