خانهاخبار
گوشی Redmi Note 5A با فلش سلفی و درگاه‌های مجزا معرفی می‌شود

گوشی Redmi Note 5A با فلش سلفی و درگاه‌های مجزا معرفی می‌شود

کمپانی نوپا اما معروف شیائومی قرار است تا فردا دو گوشی میان رده باکیفیت را معرفی کند. Redmi Note 5A احتمالا دو نسخه متفاوت با مشخصات فنی مختلف خواهد داشت. در این مطلب می‌خواهیم درباره این مشخصات صحبت کنیم
۱۳۹۶/۵/۲۹

کمپانی شیائومی با معرفی گوشی Redmi Note 4 ثابت کرد که می‌توان گوشی باکیفیت و توانمند با قیمت مناسب هم عرضه کرد. به همین ترتیب، سری Redmi Note توانست کاربران و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کند که حالا همه آن‌ها منتظر ورود نسل بعدی این سری یعنی Redmi Note 5A هستند.

همان‌طور که مطلع هستید، تاریخ نهایی معرفی این گوشی به تأیید رسیده و قرار است 21 اوت یعنی فردا 30 مرداد معرفی شود. هنوز سوالات زیادی درباره طراحی و مشخصات فنی این گوشی باقی مانده اما خوشبختانه لی جون، مدیر عامل شیائومی، دیروز در شبکه اجتماعی چینی Weibo به بسیاری از این سوالات پاسخ داد. برای مثال حالا می‌دانیم که گوشی Redmi Note 5A اولین گوشی شیائومی با دو جای سیم‌کارت و یک اسلات مجزای دیگر برای کارت حافظه جانبی microSD حداکثر تا 128 گیگابایت، خواهد بود. ازآنجاکه هر دو گوشی Redmi Note 3 و Redmi Note 4 از این لحاظ کاملا هیبریدی به شمار می‌آیند، چنین تغییری در Redmi Note 5 پیشرفت چشمگیری به نظر می‌رسد.

image

خبر تازه دیگر هم درباره دوربین این گوشیست. اخبار لو رفته و شایعه‌های اخیر درباره دوربین گوشی مذکور، تا حدودی ضدونقیض و گیج‌کننده بود اما حالا تقریبا مطمئن هستیم که حداقل یکی از نسخه‌های Redmi Note 5A (احتمالا نسخه سطح بالای آن) دوربین سلفی 16 مگا پیکسلی به همراه فلش خواهد داشت. حدس می‌زنیم که دوربین سلفی نسخه ساده‌تر این گوشی، 13 مگا پیکسلی باشد البته در خبرهای قبلی به دوربین 5 مگا پیکسلی هم اشاره شده بود.

تابه‌حال، معرفی تقریبا دو نسخه از مدل مذکور قطعی به نظر می‌رسد. گفته می‌شود که هر دو نسخه صفحه‌نمایش 5.5 اینچی از نوع LCD با وضوح تصویر 720 خواهند داشت و ظرفیت باتری‌شان 3000 میلی‌آمپر است. بدنه این گوشی از فلز ساخته شده و ضخامت آن حدودا 7.3 میلی‌متر خواهد بود. همچنین حدس می‌زنیم که گوشی مذکور به شبکه‌های ارتباطی 4G VoLTE، Wi-Fi b/g/n، بلوتوث نسخه 4.2، GPS و اینفرارد مجهز باشد. نسخه ساده‌تر و البته ارزان‌تر Redmi Note 5A احتمالا به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 425، 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود و نسخه Pro یا Prime آن احتمالا از کوالکام اسنپ‌دراگون 430 یا 435 قدرت گرفته، 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. این نسخه ممکن است حسگر اثرانگشت هم داشته باشد.

image

انتظار می‌رود که قیمت پایه دو نسخه معمولی و پیشرفته Redmi Note 5A حداقل 150 دلار اعلام شود. حدس می‌زنیم که این قیمت برای نسخه معمولی آن در نظر گرفته شود چراکه Redmi Note 5 با اسنپ‌دراگون 630 یا 660، احتمالا به قیمت 180 دلار به فروش خواهد رسید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

mani

۱۳۹۶/۵/۳۰
خیلی مودبانه به همه برندها گفته جمع کنید گوشی‌موشیاتونو بااین قیمتااااتون ))

mohammad.sh

۱۳۹۶/۵/۲۹
باتریش خیلی ضعیفه