خانهاخبار
معرفی مایباخ 6 کابریولت؛ لوکس‌ترین کابریولت جهان

معرفی مایباخ 6 کابریولت؛ لوکس‌ترین کابریولت جهان

مرسدس بنز، نسخه کابریولت از مایباخ 6، کوپه لوکس خود را در رویداد مونته‌ری کالیفرنیا معرفی کرد.
۱۳۹۶/۵/۲۹

مرسدس بنز قول یک سورپرایز را برای رویداد مونته‌ری کالیفرنیا امسال داده بود که نشان داد آلمانی‌ها به قول خود پایبند هستند! این سورپرایز، یک خودوری بدون سقف تمام الکتریکی به نام مرسدس مایباخ 6 کابریولت است که در واقع نسخه بدو سقف مایباخ 6  است که سال گذشته در پبل بیچ معرفی شد.

image

مایباخ 6 خودروی جذابی است که روح هنر در آن دمیده شده است. یک خودروی طویل با 5.8 متر طول و چرخ‌های 24 اینچی و کاپوتی که چشم را به خود خیره می‌کند. چنین به نظر می‌رسد که این کاپوت، تا بی‌نهایت ادامه پیدا می‌کند و عقب خودرو، به شکل دراماتیکی، به یک نقطه خاص اشاره می‌کند. جلو پنجره حجیم کرومی مایباخ 6، تعریفی از طراحی خودرو ارائه می‌دهد و چراغ‌های بسیار باریکی در کنار آن قرار دارد. عقب خودور به عنوان «دم قایق» توصیف شده که دست به دست با رنگ آبی متالیک، زیبایی مایباخ 6 را به رخ می‌کشد.

image
image

با وارد شدن به کابین هم اوضاع تغییری نمی‌کند و چیزی از ابهت مایباخ کاسته نمی‌شود. ویژن کابریولت 6 تنها دو صندلی برای سرنشین دارد و طراحی داخلی آن کاملا شناور به نظر می‌رسد. طراحی کنسول مرکزی بال مانند، المان‌های روشنایی در سراسر کابین و پنل درها که به نظر می‌رسد با صندلی‌ها ترکیب شده‌اند، از ویژگی‌های مهم این کابین هستند. هر کدام از نورهای آبی که در داخل مشاهده می‌کنید، در واقع نور پس زمینه‌ای از لوگوی ستاره‌ای مرسدس بنز است.

image
image

به جای نمایشگر دیجیتالی که در بیشتر محصولات مرسدس استفاده می‌شود، مایباخ 6 کابریولت از ویژگی‌های رترو و کلیدهای آنالوگ بهره می‌برد مانند دو پشت آمپر گردی که در بالای ستون فرمان جای گرفته‌اند. مرسدس بنز می‌گوید:

طراحان ما برای پاسخ گفتن به نیاز کاربران برای لوکس بودن محصولشان، از وسایل آنالوگ بهره می‌گیرند، در حالی که ابزار دیجیتال با سرعت زیادی در حال گسترش هستند.

image
image

همان طور که می‌دانید، در دنیای امروز، با توجه به گسترش روز افزون وسایل دیجیتال، ابزار آنالوگ خاص‌تر هستند و حس لوکس بودن بیشتری القا می‌کنند در حالی که قیمت‌های آنها، گاهی چندین برابر محصولات دیجیتال است. اما برای آن دسته از کاربرانی که به هنگام رانندگی و یا قرار گرفتن در صندلی سرنشین، به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، مرسدس دو نمایشگر هدآپ را در نظر گرفته که اطلاعات اصلی برای رانندگی و اطلاعات مسیریابی را بر روی شیشه نمایش می‌دهد.

image
image

نیروبخش این هیولا، 4 موتور الکتریکی است که همزمان به هم کار می‌کنند و می‌توانند 750 اسب بخار قدرت تولید کنند. در زیر کف خودرو، محل قرارگیری مجموعه این باتری‌ها است که با اتصال به ایستگاه‌های شارژ سریع، می‌تواند در مدت زمان 5 دقیقه 100 کیلومتر به برد حرکتی خود بیفزاید.

image
image

به لطف حضور این باتری‌ها، محدوده حرکتی مایباخ 6 کابریولت برابر با 322 کیلومتر است که البته در آزمون اروپایی که شرایط بهتری به هنگام تست دارد، این محدوده به 500 کیلومتر هم می‌رسد. مرسدس بنز می‌گوید که این خودرو برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت، به زمانی کمتر از 4 ثانیه نیاز دارد در حالی که حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. اینها، با مشخصات ویژن 6 کوپه، همخوانی دارد.

image
image

همانند نسخه سال قبل، ویژن 6 کابریولت هم تنها یک نسخه مفهومی است اما می‌تواند نشان دهنده نقشه راه مایباخ برای گسترش سبد محصولاتش در آینده باشد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

عظيم

۱۳۹۶/۵/۳۰
چقدر شبيه دناي خودمونه فقط کمي تودوزيش و کمي هم رنگ چراغهاي توش فرق داره

mani

۱۳۹۶/۵/۳۰
من تنها نگرانیم اینه که اینا به تکنولژی سایپا برسن و پراید جایگاه جهانیشو از دست بده :(
نخند، حتی اگر پراید نداری !

yashar2080

۱۳۹۶/۵/۲۹
مرسدس بنز هم یواش یواش داره طراحیشو شبیه bmw میکنه اگه لوگوی بنز رو کاپوت نبود صد در صد میگفتم ماشین bmw هتسش

Pouya Mamikhani

۱۳۹۶/۵/۲۹
faghat wow

Raptor

۱۳۹۶/۵/۲۹
خخخخ....حد اقل با هم هماهنگ کنید...
پس قبلی ساینا اتوماتیک..الان مایباخ
یعنی ادم حس میکنه با سرعت نور از گذشته به اینده اومده
نمیدونم دنیا چرا تکنولوژی رو به قسمت مساوی تقسیم نکرده...مگه میشه مگه داریم اخه