خانهاخبار
مشخصات فنی، لیست آپشن‌ها و قیمت دقیق ساینا اتوماتیک اعلام شد

مشخصات فنی، لیست آپشن‌ها و قیمت دقیق ساینا اتوماتیک اعلام شد

سایپا اعلام کرد فروش اولین خودروی مجهز به گیربکس اتوماتیک ساخت داخل یعنی ساینا اتوماتیک از فردا آغاز خواهد شد. اما به تازگی تمامی مشخصات فنی و قیمت آن هم اعلام شد.
۱۳۹۶/۶/۵

هرچند مسئولین سایپا اصرار دارند که ساینا خودرویی جدید در سبد محصولات این شرکت بوده، در واقع نسخه فیس‌لیفت شده تیباست که ظاهری به‌روزتر به خود گرفته است. تیبا گزینه‌ی مناسبی برای مشتریانی بود که از چهره‌ی پراید خسته شده بودند و بعد از 5 سال اگر از چهره‌ی قدیمی تیبا خسته شده باشید، می‌توانید به ساینا روی بیاورید.

چند ماه قبل و در نیمه دوم سال 95، مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر از ورود نسخه اتوماتیک ساینا به بازار داد و عرضه با قیمت رقابتی و مناسب از مزیت‌های آن شمرده می‌شد.

با گذشت یک سال از وعده جمالی، زمان آغاز فروش ساینا اتومات به طور رسمی اعلام شد.

 زمان آغاز فروش این خودرو از سوی سایپا، 11 صبح روز دوشنبه 6 شهریور اعلام شد.

قیمت

معاون بازاریابی و فروش سایپا اعلام کرد که شرایط فروش ساینا اتوماتیک به شرح زیر است:

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی، بر روی آن کلیک کنید.

اما شرکت سایپا، اطلاعات و مشخصات فنی این خودرو را اعلام کرد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

مشخصات فنی

مشخصات فنی

تیپ

SE-A (Lux)

SE-A

نوع گیربکس

CVT اتوماتیک

نوع موتور

4 سیلندر خطی – M15 – دریچه گاز برقی

حجم موتور

1503 سی سی

حداکثر قدرت (اسب بخار)

87

حداکثر گشتاور (نیوتن متر)

128

استاندارد آلایندگی

یورو 4 – قابل ارتقا به یورو 5

ظرفیت باک (لیتر)

41

طول

4215

عرض

1663

ارتفاع

1484

فاصله محوری (میلی متر)

2415

وزن خالص

1085

ظرفیت صندوق عقب (لیتر)

375

رینگ

14 اینچی آلومینیومی

سایز تایر

185/60R 14

 

امکانات و تجهیزات ایمنی – رفاهی

امکانات و تجهیزات ایمنی – رفاهی

تیپ

SE-A (Lux)

SE-A

فرمان برقی

کروز کنترل

محدودکننده سرعت

سیستم استارت دکمه‌ای

سیستم ورود به خودرو بدون سوئیچ

سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک

نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز به بلوتوث

سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)

سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو (VAS)

چراغ‌های همراهی تا درب منزل

سنسور پارک دنده عقب

کامپیوتر سفری

کانسپت جدید دستگیره‌ها (آسان بازشو)

نمایش دمای محیط بیرون

نشانگر وضعیت دنده

دارای ورودی AUX و خروجی USB جهت شارژ موبایل

مجهز به مسیریاب (Navigation)

2 بلندگو در جلو و 2 بلندگو در عقب

مجهز به سیستم ترمز ABS و EBD

سیستم کنترل صوتی روی فرمان

صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک (Iso-Fix)

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

طراحی شده بر مبنای استاندارد محافظت از عابر پیاده

قفل مرکزی

سیستم ضد سرقت (Immobilizer)

سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)

قفل ایمنی کودک برای درب‌ها

گرمکن شیشه عقب

آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی

چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی

قفل شدن اتوماتیک درب‌ها در سرعت بالای 10 کیلومتر بر ساعت

باز شدن اتوماتیک درب‌ها هنگام تصادف

شیشه‌های دودی عقب

 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

حميد

۱۳۹۶/۶/۷
همون قيمتی که به عراق ميدن به ملت ايران هم بدن خيلی گرونه

حسین

۱۳۹۶/۶/۵
مثل جک میمونه:)))کمپانی های کشورای اروپایی دارن روی 600 700 اسب بخار مانور میدن اونوقت ما 87:))اصلا روتون میشه بگین ما دارین 87اسب تولید میکنیم؟اروپا فرقونه برقیم 87اسب نمیزنن...ننگ بر ملتی ک الان بدو بدو میرن ثبت نام

وحید

۱۳۹۶/۶/۵
پارسelx مدل 95 تمیز میخرم با این قیمت این ماشین از همین الان به دلیل فروش کم از روی خط تولید برداشته میشه
206 تیپ 5
تندر 90
سورن
پارس ال ایکس
میتونه انتخاب های بهتری باشه
تنها حسن این ماشین گیربکسش هست که اونم cvt هستش شتاب نداره اصلا و اینکه اصلا حس رانندگی به ادم نمیده ماشین اتومات برای منی که اهل سرعت و شتاب هستم اصلا معنی نداره تنها حسن این ماشین مصرف سوختش هست که اونم با شناختی که من از خودرو ساز ایرانی دارم حداقل 2 تا 3 لیتر تفاوت داره با اون چیزی که اعلام میکنن

امیر عاشوری

۱۳۹۶/۶/۵
ورود بدون سوییچ ، پایش فشار باد لاستیک ، فرمان برقی ، جعبه دنده cvt.
این آپشنا خیلی خوبن خیلی ازین ماشینای کره ای که میاد تو بازار همه اینارو نداره. ولی کسی که میخواد ساینا بخره اینا براش مهمه؟ یعنی اصلا کسی حاظره واسه این قیافه و هیکل این قیمت و پرداخت کنه که ببینه یه وقت باد لاستیکش کم نشده باشه.
الان 206 هیچکدوم ازینارو نداره ولی 4 ستاره ایمنی داره یه ظاهر قابل قبول و مشخصات فنی قابل قبولی داره.
تو اروپا و آمریکا این آپشنا اجباری نیست ولی داشتن حد اقل 3 ستاره ایمنی اجباریه.
سیستم کنترل کشش اجباریه برای منحرف نشدن و چپ نکردن خودرو .
یعنی سالم سفر کنی خیلی مهمتره تا یه وقت باد لاستیکت کم شد بهت خبر بده.
در حال حاظر 37 درصد از کل تصادفات جاده ای واژگونی خودرو هستش که با نصب سیستم کنترل کشش راحت میشه بیشتر از 30 در صد تصادفات و کاهش داد.
کاش جای اینا که اصلا داشتنشون تو چنین خودرویی لازم نبود به ایمنیش بیشتر توجه میشد.
کاش به جای این کارا یه موتور بهینه میذاشتن روش تا مصرف سوختش و کم کنن و آلودگش کمتر میشد.
هیوندای i20 با 1400 سی سی موتور داره 98 اسب قدرت میده. این لگن با 1500سی سی 87 اسب.

حمید

۱۳۹۶/۶/۵
باید برای مقابله با این شرکتای بیخود، خرید رو تحریم کنیم تا جنسای بنجلشونو با چند برابر قیمت نندازن به مردم