خانهاخبار
تراشه‌های تازه نفس Helio P23 و Helio P30 مدیاتک، دو هفته دیگر معرفی خواهد شد

تراشه‌های تازه نفس Helio P23 و Helio P30 مدیاتک، دو هفته دیگر معرفی خواهد شد

شرکت مدیاتک، به‌زودی از دو تراشه میان‌رده جدید خود با نام Helio P23 و Helio P30 رونمایی خواهد کرد. به‎نظر می‌رسد چیپ‎ست‌های جدید مدیاتک، دو هفته دیگر به صورت رسمی معرفی می‌شود.
۱۳۹۶/۵/۲۸

براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت مدیاتک تصمیم دارد تا از دو تراشه جدید Helio P23 و Helio P30، در 29 اوت (7 شهریور) رونمایی کند. تراشه ضعیف‌تر Helio P23 بر مبنای لیتوگرافی 16 نانومتری توسعه خواهد یافت و از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند. این چیپ‌ست، عرضه گوشی‌های میان‌رده با رزولوشن Quad HD را ممکن می‎سازد؛ هم‌چنین، سازندگان می‌توانند محصولاتی را با دوربین دوگانه ارائه دهند که چیپ‎ست تازه نفس Helio P23 مدیاتک قدرت پردازشی آن‌را تأمین خواهد کرد که نوید عرضه محصولاتی را می‌دهد که قیمت پایین اما مشخصات سخت‌افزاری قدرت‏مندی دارند.

image

از سوی دیگر، مدیاتک تراشه قدرت‏مندتر Helio P30 را معرفی خواهد کرد که از معماری پردازشی 12 نانومتری TSMC (صنایع نیمه هادی تایوان) استفاده می‎کند و به چهار هسته پردازشی Cortex A72 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز مجهز شده است؛ چهار هسته پردازشی با مصرف انرژی کم‏تر از نوع Cortex A53 با فرکانس مشابه 1.5 گیگاهرتز برای اجرای برنامه‌ها و دستورات ساده‎تر برای تراشه جدید مدایتک درنظر گرفته می‌شود. از نظر ارتباطی، باید اشاره کرد که Helio P30 از LTE CAT.10 پشتیبانی می‎کند که اجازه دانلود با حداکثر سرعت 600 مگابیت بر ثانیه را برای کاربران میسر خواهد ساخت.

البته، اینکه کدام‌ سازنده محصولاتی را با چیپ‌ست‌های جدید مدیاتک عرضه خواهند کرد؛ از دیگر مواردی است که شاید در این رابطه حائز اهمیت باشد. براساس اطلاعات فاش شده، شرکت مدیاتک قدرت تراشه جدید خود را با همکاری سازندگانی مانند اوپو، میزو، Vivo و حتی شیائومی، به رخ خواهد کشید؛ این سازندگان، معمولاً بیشترین استفاده را از تراشه‎های ساخت شرکت مدیاتک روی محصولات خود دارند و بدیهی است که محصولات جدید آن‌ها، اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه هلیو پی 23 و هلیو پی 30 مدیاتک باشد. هرچند، نام گوشی‌های جدید شیائومی و میزو که تراشه‏ جدید مدیاتک قدرت آن‌ها را تأمین خواهد کرد؛ هنوز مشخص نشده است.

انتظار می‌رود چیپ‌ست‏های مدیاتک در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، در اختیار سازندگان قرار بگیرد. هم‏چنین، اعلام شده است که هنگام تولید انبوه تراشه تراشه Helio P23 و Helio P30 مدیاتک، نزدیک به 3 میلیون واحد از این دو چیپ‌ست در هر ماه عرضه خواهد شد. مدتی پیش، اعلام شد که شرکت مدیاتک، قیمت تراشه معرفی نشده Helio P23 را کاهش داده تا قیمت نزدیک‌تری به پردازنده میان‎رده اسنپدراگون 450 کوالکام داشته باشد که از لیتوگرافی 16 نانومتری، برخوردار است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)