خانهاخبار
گوشی‌های جدید ایسوس از سری ZenFone 4 رسما معرفی شدند

گوشی‌های جدید ایسوس از سری ZenFone 4 رسما معرفی شدند

مدتی پیش، اعلام شد که شرکت ایسوس، سری ZenFone 4 را اواخر هفته جاری معرفی خواهد کرد و پس از مدت‌ها انتظار، این سازنده به صورت رسمی گوشی‌های جدید خود را ارائه داد.
۱۳۹۶/۵/۲۶

شرکت ایسوس، در مجموع شش گوشی جدید معرفی کرده است که زنفون 4 و زنفون 4 پرو، گوشی‌های رده‌بالا و گران‌قیمت ایسوس هستند که با محصولات جدید سازندگان دیگر رقابت خواهند کرد. از سوی دیگر، گوشی زنفون 4 سلفی و زنفون 4 سلفی پرو معرفی شده است که روی دوربین سلفی متمرکز هستند و در نهایت، زنفون 4  مکس و زنفون 4 مکس پرو گوشی‌های میان‎رده و ارزان‌قیمت شرکت ایسوس به شمار می‌روند که با یک باتری با ظرفیت زیاد، کاربران را تا چند روز از شارژ مجدد گوشی خود بی‌نیاز خواهد کرد.

بهتر است در ابتدا، به صورت دقیق به بررسی مشخصات سخت‌افزاری ZenFone 4 و ZenFone 4 Pro بپردازیم و در نهایت، گوشی‎های دیگر ایسوس را مورد بررسی قرار دهیم:

ZenFone 4 و ZenFone 4 Pro

image

شرکت ایسوس، سال گذشته قدرت‌مندترین گوشی خود را با نام ایسوس ZenFone 3 Deluxe ارائه داد و امسال نیز، بهترین گوشی این شرکت با پسوند «پرو» از سایر مدل‌ها متمایز شده است. زنفون 4 پرو به چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام با هشت هسته پردازشی، شش گیگابایت رم و یک باتری با ظرفیت خیره‌کننده 3600 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است. این مدل از یک نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی استفاده می‌کند و پنل صفحه‌نمایش آن، سوپر آمولد است.

زنفون 4 پرو به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی مجهز شده است که یک سنسور، از زوم اپتیکال 2 برابری برخوردار شده و دیگری، سنسور اصلی آن با دریچه دیافراگم F1.7 است. گوشی زنفون 4 پرو به بدنه‌ای از جنس شیشه مجهز شده است و لبه‌های آن نیز از جنس فلز خواهد بود؛ به همین جهت، بدنه براق و طراحی جذابی دارد.

image

زنفون 4 نیز یک گوشی رده‌بالا محسوب می‌شود که البته مشخصات سخت‎افزاری آن به قدرت‌مندی زنفون 4 پرو نیست؛ این مدل از یک نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل استفاده می‌کند و شیشه 2.5 بعدی با فناوری گوریلا گلس، روی آن‌را پوشانده است. به همین جهت، لبه‌های دستگاه کمی دارای انحنا است.

 شرکت ایسوس، زنفون 4 را با 64 گیگابایت حافظه در دو مدل عرضه خواهد کرد که مدل پایه با چیپست اسنپدراگون 630 کوالکام و نسخه قدرت‌مندتر با تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام راهی بازار می‌شود. در بهترین مدل نیز، شش گیگابایت رم به کار گرفته شده است. هم‌چنین، یک باتری 3300 میلی‎آمپر ساعت، انرژی لازم برای پردازنده و نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ‌دی زنفون 4 را تأمین خواهد کرد؛ با این‏‌حال، شرکت ایسوس از پنل صفحه‌نمایش IPS LCD به جای پنل‌های کم‌مصرف‌تر AMOLED استفاده کرده است.

به‌طور مشابه، زنفون 4 از یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ سنسور اصلی، سنسور 12 مگاپیکسلی IMX362 سونی با پیکسل‌هایی به بزرگی 1.4 میکرون و دریچه دیافراگم F1.8 است. هم‌چنین، سنسور اصلی از OIS (لرزش‌گیر اپتیکال) بهره می‎گیرد. سنسور دوم، واید است و می‎تواند با زاویه دید 120 درجه تصویربرداری نماید؛ مشابه آن‌را پیش‌تر در گوشی ال‌جی G6 دیده‌اید.

زنفون 4 و زنفون 4 پرو به طور مشابه از سنسور اثرانگشت بهره می‌گیرد؛ با این‎‌حال، شرکت ایسوس حسگر اثرانگشت را به دکمه Home منتقل کرده است و تنها با لمس دکمه Home، فرآیند احراز هویت کاربران آغاز خواهد شد.

ZenFone 4 Selfie و ZenFone 4 Selfie Pro

image

با اینکه دوربین دوگانه، به ویژگی استاندارد در میان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده و سازندگان زیادی از این روند دنباله‌روی می‌کنند؛ نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که تصویربرداری سلفی شاید یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای برخی از خریداران در هنگام انتخاب یک گوشی هوشمند باشد. به همین جهت، تعدادی از سازندگان محصولاتی را عرضه کرده‎اند که به جای دوربین اصلی، از یک دوربین سلفی دوگانه استفاده می‎کند.

شرکت ایسوس، گوشی ZenFone 4 Selfie Pro را به یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با قابلیت Dual Pixel مجهز کرده است که می‌تواند تصاویری با رزولوشن 24 مگاپیکسل ثبت کند؛ هم‎چنین، یک سنسور با رزولوشن نسبتاً پایین 5 مگاپیکسل، در کنار سنسور اصلی برای تصویربرداری سلفی به صورت واید قرار دارد. در مقابل، ZenFone 4 Selfie با یک دوربین سلفی دوگانه همراه شده است که از یک سنسور 20 مگاپیکسلی و سنسور 8 مگاپیکسلی واید، استفاده می‏‌کند. برای دوربین اصلی نیز، هر دو گوشی به طور مشابه به یک شاتر 16 مگاپیکسلی مجهز شده است.

image

گوشی ZenFone 4 Selfie Pro از تراشه میان‌رده اسنپدراگون 625 کوالکام، چهار گیگابایت رم و باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند؛ این در حالی است که ZenFone 4 با چیپ‌ست اسنپدراگون 430 کوالکام راهی بازار می‌شود که تراشه نسبتاً ضعیفی است.

گوشی‌های ZenFone 4 Selfie و ZenFone 4 Selfie Pro ایسوس، به طور مشابه با نمایشگر 5.5 اینچی AMOLED ارائه خواهند شد؛ هرچند، رزولوشن فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) برای ZenFone 4 Selfie Pro و رزولوشن HD (1280 در 720 پیکسل) برای ZenFone 4 Selfie درنظر گرفته شده است.

ZenFone 4 Max و ZenFone 4 Max Pro

image

نمایش شرکت ایسوس، در نهایت با گوشی‌های زنفون 4 مکس و زنفون 4 مکس پرو به پایان رسید. گوشی زنفون 4 مکس، محصول چندان جدیدی نیست؛ اگر به خاطر داشته باشید، این مدل دو ماه پیش به صورت رسمی در روسیه معرفی شد. زنفون 4 مکس با مشخصات رده‌پایین و یک باتری غول آسای 5000 میلی‌آمپر ساعت عرضه خواهد شد. هرچند، زنفون 4 مکس پرو با مشخصات سخت‎افزاری تقریباً مشابه اما با دوربین اصلی و سلفی ارتقا یافته، گزینه مناسب‌تری برای انتخاب در میان گوشی‌های زنفون 4 مکس شرکت ایسوس به شمار می‌آید.

زنفون 4 مکس و 4 مکس پرو با نمایشگر 5.5 اینچی اچ‌دی (مدل «مکس» به نمایشگر فول اچ‌ی) و چیپ‌ست اسنپدراگون 425 یا 430 کوالکام عرضه خواهد شد (بسته به محل عرضه، پردازنده متفاوت است).

image

هر دو مدل، از دو سیم‌کارت به صورت هم‎زمان پشتیبانی خواهند کرد و به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده است. زنفون 4 مکس با دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی ارائه خواهد شد؛ یک شاتر 5 مگاپیکسلی دیگر در بدنه پشتی نیز وجود دارد. هم‎چنین در حاشیه بالای نمایشگر، سنسور 8 مگاپیکسلی سلفی جای گرفته است. زنفون 4 مکس پرو نیز با دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و یک شاتر 5 مگاپیکسلی ثانویه عرضه خواهد شد؛ برای ثبت تصاویر سلفی نیز، شاتر 16 مگاپیکسلی زنفون 4 مکس پرو را به یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده برای تصویربرداری سلفی مبدل می‎سازد.

شرکت ایسوس، هم‌چنین رابط‌کاربری ZenUI 4.0 را نیز معرفی کرده است که براساس سیستم‌عامل اندروید O توسعه یافته؛ این رابط‎کاربری برای گوشی‌های زنفون4 و زنفون 3 عرضه خواهد شد. قیمت پایه گوشی زنفون 4 از 399 دلار آغاز می‌شود؛ در حالی‌که مدل «پرو» آن نزدیک به 599 دلار قیمت دارد. در همین حال، گوشی‌های زنفون 4 سلفی و 4 سلفی پرو با قیمت 279 و 379 دلار عرضه خواهند شد. تمامی گوشی‌های جدید ایسوس از سری زنفون 4 در ماه سپتامبر وارد بازار می‌شود و انتظار می‎رود این مدل‏‌ها در ابتدا، در بازارهای آسیا به فروش برسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

i.m

۱۳۹۶/۵/۲۸
گوشی های جدید ایسوس بسیار شبیه گوشی های سامسونگ شده اند.

Samuel1987

۱۳۹۶/۵/۲۷
خیلی عالیه زنفون4 پرو
??