خانهاخبار
آیا فن‌آوری شگفت‌انگیز موتو زد فورس، نظر کاربران را جلب می‌کند؟

آیا فن‌آوری شگفت‌انگیز موتو زد فورس، نظر کاربران را جلب می‌کند؟

بی‌شک علاقه‌مندان به صنعت تکنولوژی گوشی‌های پرطرفدار Razr موتورولا را به یاد دارند. اما این موضوع به سال 2000 میلادی برمی‌گردد و اکنون موتورولا در تلاش است که همچون گذشته برای محصولاتش طرفدارانی درخور بیابد. حال باید دید این آرزوها با تکنولوژی به کار گرفته شده در موتو زد فورس، تحقق می‌یابد.
۱۳۹۶/۵/۲۶

صفحه نمایش نشکن موتو زد فورس (از خانواده موتو زد)، این گوشی هوشمند را به شهرت رسانده است. بهتر است بدانید که جنس پنل این صفحه نمایش از شیشه نیست بلکه از نوعی پلیمر پلاستیکی ساخته شده است. این پلیمر حتی با ضربه و یا افتادن به زمین نمی‌شکند اما به راحتی خش برمی‌دارد.

به همین دلیل موتورولا قول داده که در آینده، کیفیت عملکرد این فن‌آوری نوین را افزایش دهد. این پتنت جدید که اخیرا در اختیار موتورولا قرار گرفته و به تکنولوژی «شیشه هوشمند» مشهور است، در صورت آسیب صفحه نمایش، آن را ترمیم می‌کند.

image

این پتنت به حافظه‌ای از جنس پلیمر پلاستیکی مجهز شده و ظاهر اولیه صفحه نمایش در حافظه‌اش ثبت شده  و اگر به هر دلیل آسیبی به نمایشگر گوشی وارد شود، حافظه پلیمری نقش مهمی در بازگشت صفحه نمایش به حالت اولیه ایفا می‌کند. در این صورت گوشی هوشمند به سرعت آسیب موجود روی صفحه نمایش را تشخیص داده و دستور ترمیم را صادر می‌کند.

به محض اینکه کاربر با دستور ترمیم موافقت نماید، پروسه ترمیم آغاز می‌شود که در این حالت باید گوشی بدون استفاده به گوشه‌ای رها شده تا ماموریت «شیشه هوشمند» به پایان برسد. با آغاز پروسه، فعالیت سخت‌افزارهای زیر صفحه نمایش، شروع شده و دمای سطحی نمایشگر افزایش می‌یابد، «شیشه هوشمند» مولکول‌های اطراف بخش آسیب‎دیده را فعال می‌نماید و تا پایان فرایند ترمیم این روند ادامه دارد. البته نباید فراموش کرد که طبق اظهارات موتورولا، این پروسه به ترمیم کامل صفحه منجر نمی‌شود و حتی ممکن است گاهی صفحه نمایش را دفرمه سازد. با این حال به اعتقاد موتورولا، این تکنولوژی نوپاست و راه زیادی تا تکامل باقی است.

در عکس‌های زیر پروسه ترمیم صفحه نمایش را ببینید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

w

۱۳۹۶/۵/۲۶
نظر کاربران الان هم جلب هست ولی خیلی خیلی گرونه ارزش این مقدار پولو نداره واقعا.