خانهاخبار
سیستم تشخیص چهره آیفون 8 در نسل آینده گوشی‌های اندرویدی

سیستم تشخیص چهره آیفون 8 در نسل آینده گوشی‌های اندرویدی

بر اساس آن‌چه در شایعات و خبرها اعلام شد، اپل قصد دارد ویژگی امنیتی جدیدی را به خانواده آیفون اضافه نماید. این ویژگی سیستم تشخیص چهره سه بعدی لیزری خواهد بود که اولین بار در iPhone 8 به کار گرفته می‌شود.
۱۳۹۶/۵/۲۵

گرچه شرکت‌های موتورولا و پن‌تک پیش از اپل به استفاده از سنسور اسکن اثر انگشت در گوشی‌های خود اقدام کرده بودند، اما اپل با معرفی همزمان با معرفی آیفون ۵ اس از این قابلیت به صورت تجاری و عمده رونمایی کرد و پس از آن به ترتیب تمامی شرکت‌ها از این روش برای تامین امنیت بیشتر استفاده نمودند. حال و با تمایل دنیای فناوری به سمت هر چه ساده‌تر شدن کارها، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد حتی زحمت قرار دادن انگشت روی سنسور را هم از دوش کاربران بردارد و به استفاده از سیستم اسکنر سه بعدی لیزری در آیفون ۸ روی آورده است و احتمالا پس از آن نوبت به گوشی‌های اندرویدی می‌رسد.

البته استفاده از سیستم تشخیص چهره پیش از این هم در گوشی‌های اندرویدی یافت می‌شد و حتی یکی از مانورهای تبلیغاتی سامسونگ در مراسم رونمایی از گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، تمرکز بر همین سیستم بود. اما در برخی موارد نوع سیستم تشخیص چهره به کار رفته در سیستم عامل اندروید را می‌توان به راحتی و با یک عکس فریب داد. امروز گزارشی از CNET منتشر شد که مدعی است کوالکام معتقد است در سال ۲۰۱۸ بسیاری از گوشی‌های اندرویدی باید از قابلیت تشخیص چهره مشابه با آن‌چه برای آیفون ۸ عنوان شده استفاده نمایند.

image

در حال حاضر چیپست‌های کوالکام نوعی از پردازش سیگنال تصویری و درک عمیق را ارائه می‌دهند، اما این شرکت اعلام کرده که نسل بعدی چیپست‌های اسنپ دراگون از سیستم پیشرفته‌تری برای ارایه عملکرد بهتر استفاده خواهند کرد که توانایی بازسازی اجسام، نقشه برداری از اجسام و البته تشخیص چهره در سطح بالاتر از سیستم فعلی را به برای این پردازنده‌ها به ارمغان می‌آورد.

اما این اعتقاد کوالکام است و باید دید که آیا تولید کنندگان گجت‌های اندرویدی این قابلیت را در محصولات خود به کار می‌گیرند یا خیر. البته حدس ما این است که تصمیم این شرکت‌ها به عملکرد سیستم تشخیص چهره لیزی سه بعدی در آیفون ۸ و موفقیت اپل در این حوزه بستگی دارد، همانند استفاده از لمس سه بعدی که در شایعات عنوان شده بود برخی مدل‌های اندرویدی به این فناوری مجهز خواهند شد، اما با توجه به این که لمس سه بعدی به عنوان یک فناوری کاربردی در گوشی‌های هوشمند معرفی نشد، عملا در دنیای اندروید اثری از آن دیده نمی‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

امیر

۱۳۹۶/۵/۲۶
از سال 2010 که ایفون اومد تا الان 1000 بار مثل این جمله رو شنیدم
سال ۲۰۱۸ بسیاری از {{{{گوشی‌های اندرویدی}}}} باید از قابلیت تشخیص چهره {{{{{مشابه با آن‌چه برای آیفون}}}}} ۸ عنوان شده استفاده نمایند.

ali

۱۳۹۶/۵/۲۵
آقای رضای جلالی
شما که میگی میشه تشخیص چهره سامسونگ رو به راحتی با یه عکس هک کرد میشه لطفا شما هک کنی برامون فیلم بفرستی به ما هم ثابت شه ?
فقط لینک فیلم های یوتیوب هم برام نفرستی که معلوم میشه خیلی مبتدی هستی ، خودت اینکارو بکن و لینک فیلمش رو بفرست
اگه حرف درست بود بنده برات یه آیفون ۷ پلاس میخرم ?
ببینم چیکار میکنی ?

sink

۱۳۹۶/۵/۲۵
کوالکوم هیچ حرفی درباره آیفون نزده
این خبر رو خیلی کاملتر و جامع تر امروز از dpreview خوندم . و کاملا درمورد سیستم کاریش توضیح داده.
شما هم جای اینکه بگردین مطالب هدفدار پیدا کنید و اسباب بازی های اپل رو بالا ببرید ، دوتا مطلب درست حسابی بذارید سایتتون رو از این چیپ بودن خارج کنید.
همین که اپل بتونه شارژ وایرلس رو بچپونه تو اسباب بازی هاش شاهکار کرده . اسم شرکت مبتکری مثل کوالکام رو کنار یه شرکت تبلیغاتی نیارین . بعده یه قرن فهمیده ال ای دی چیه ، حالا بازاریاب هاش شدن کاسه داغ تر آش دارن برا ما توضیح میدن ((کوآلکام)) چی میکنه :| به شما چه آخه