خانهاخبار
ارزش میلیارد دلاری کمپانی Essential پیش از عرضه حتی یک محصول!

ارزش میلیارد دلاری کمپانی Essential پیش از عرضه حتی یک محصول!

اندی رابین که به نوعی به پدر اندروید شهرت دارد پس از ترک گوگل، کمپانی خودش را با نام اسنشال تاسیس کرد و مدتی قبل با معرفی گوشی هوشمند اسنشال فون خبرهای بسیاری را به خود اختصاص داد. حال این شرکت، پیش از آن‌که حتی یک محصول بفروشد، به ارزشی بیش از یک میلیارد دلار دست یافت!
۱۳۹۶/۵/۲۴

اندی رابین شایسته احترام زیادی از سوی دنیای موبایل است، به این دلیل که با تولید سیستم عامل محبوب اندروید، دنیای گوشی‌های هوشمند (خارج از پلتفرم اپل) را دچار تحولی اساسی نمود. اسنشال، کمپانی جدید رابین، به دلیل معرفی گوشی هوشمند اسنشال فون به شهرت بسیاری دست یافت و امروز در گزارشی اعلام شد که این کمپانی بدون این که حتی یک محصول را روانه بازار کرده باشد، به میزان ۱.۲ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

image

رابین در ماه مه گوشی هوشمند اسنشال فون را همراه با یک دستیار شخصی خانگی معرفی کرد و در همان زمان اعلام شد که کمپانی اسنشال فعلا فقط امکان رزرو را فراهم نموده و حتی پیش فروشی هم در کار نیست. اما در چند هفته گذشته، رابین اعلام کرد که اولین دستگاه‌های این کمپانی «تا چند هفته دیگر» قابل خرید خواهند بود که البته تا زمان نگارش این مطلب هنوز از دسترسی به اسنشال فون خبری نیست!

با این حال، یکی از مقاله نویسان بلومبرگ با نام تیم کالپن، خبر داده است که FIH Mobile (متعلق به فاکس‌کان) حدود ۳ میلیون دلار برای دریافت ۰.۲۵ درصد از کمپانی اسنشال پرداخت کرده است؛ بنابراین ارزش کلی این شرکت حدود ۱.۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود. پیش از این و در ماه جولای، ارزش کمپانی تاسیس شده توسط اندی رابین معادل ۹۹۷ میلیون دلار عنوان شده بود.

با وجود تمامی این پیشرفت‌ها، اسنشال برای به دست آوردن سهمی از بازار، راه سختی پیش رو دارد. در حال حاضر شرکت‌های با سابقه‌ای مانند اپل و سامسونگ در کنار کمپانی‌های چینی موفقی مانند هوآوی و شیائومی توانسته‌اند جایگاه و محبوبیت خود را در بازار موبایل تثبیت نمایند. در دنیای دستیارهای شخصی خانگی هم، الکسا از شرکت آمازون و دستیار گوگل هوم رقبای قدرتمندی دستیار شخصی اسنشال خواهند بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)