خانهاخبار
مشخصات ZenFone 4 ایسوس فاش شد؛ پردازنده هشت هسته‎ای و چهار گیگابایت رم

مشخصات ZenFone 4 ایسوس فاش شد؛ پردازنده هشت هسته‎ای و چهار گیگابایت رم

مشخصات‌فنی گوشی ZenFone 4 شرکت ایسوس در آزمون GFXBench فاش شده است. این مدل با چهار گیگابایت رم، نمایشگر 5.5 اینچی Full HD و پردازنده هشت هسته‏‏‌ای عرضه خواهد شد.
۱۳۹۶/۵/۲۲

مدتی پیش، مشخصات سخت‌افزاری گوشی‎های جدید شرکت ایسوس از سری ZenFone 4 به صورت اتفاقی توسط شرکت ایسوس ارائه شد و گمان می‎رود که شرکت ایسوس، از چهار گوشی ZenFone 4, ZenFone 4 Max, ZenFone 4 Pro و ZenFone 4 Selfie رونمایی خواهد کرد. البته، گوشی ZenFone 4 مکس، چندان جدید نیست زیرا پیش‎تر این مدل در روسیه ارائه شده بود.

image

به‎تازگی نیز، گوشی ZenFone 4 ایسوس در آزمون GFXBench فاش شده است و نتایج به‌‏دست آمده، مشخصات میان‌‏رده جدید این سازنده تایوانی را به نمایش می‎گذارد. بر همین اساس، ایسوس ZenFone 4 به نمایشگر 5.5 اینچی Full HD با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل مجهز شده است و از پردازنده هشت هسته‎ای با فرکانس 2.2 گیگاهرتز برای هر هسته پردازشی استفاده می‌کند. واحد پردازشگر گرافیکی گوشی جدید ایسوس، آدرنو 508 است و با توجه به اطلاعاتی که از SOC (سیستم روی تراشه) این گوشی به‎دست آمده است، به‌‏نظر می‌رسد چیپ‏ست اسنپدراگون 630 به گوشی جدید ایسوس قدرت می‌‏دهد.

اطلاعات فاش شده از آزمون GFXBench، هم‏چنین تأیید می‌کند که ZenFone 4 با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. البته، می‌توانید فضای ذخیره‎سازی را با استفاده از کارت حافظه میکرو SD تا یک ترابایت افزایش دهید؛ این ویژگی مدتی پیش فاش شده بود.

image

در حالی‌که در GFXBench، خبری از عرضه ZenFone 4 با دوربین دوگانه نیست، باید اشاره کرد که گوشی رده‎بالای جدید شرکت ایسوس با دوربین اصلی متشکل از دو سنسور 12 و 8 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. در نتایج فاش شده در آزمون GFXBench، تنها به سنسور 12 مگاپیکسلی اشاره شده است؛ به هرحال، دوربین اصلی دوگانه می‌تواند با رزولوشن 4K به فیلم‏برداری بپردازد. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‏‌های تصویری، یک شاتر 8 مگاپیکسلی در حاشیه بالای نمایشگر جای گرفته است.

آن‏طور که به‌‏نظر می‌رسد، گوشی جدید شرکت ایسوس با جدیدترین نسخه از سیستم‎عامل اندروید یعنی اندروید نوقا 7.1.1 راهی بازار می‌شود که براساس اطلاعات فاش شده، رابط‌کاربری با پوسته ZenUI ایسوس شخصی‌سازی خواهد شد. یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت نیز برای گوشی ZenFone 4 شرکت ایسوس درنظر گرفته شده است.

شرکت ایسوس، گوشی‏‌های جدید ZenFone 4، ZenFone 4 Max و ZenFone 4 Pro را همین پنج‏شنبه، 17 اوت (26 مرداد) معرفی خواهد کرد. در رابطه با برچسب قیمتی ZenFone 4 نیز باید اشاره کرد که این مدل با چهار گیگابایت رم، 499 یورو (معادل با 590 دلار آمریکا) قیمت‌گذاری داشت؛ هرچند، مشخصات سخت‌افزاری آن بیشتر به گوشی‌های میان‏‌رده شباهت دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

keyhan

۱۳۹۶/۵/۲۳
خوشم میاد تا وقتی اچ تی سی فلزی بود ایسوسم گوشی های مشابه فلزی میزد الانم اچ تی سی شیشه ای شده ایسوس یه گوشی زده از جلو فکر میکنی اچ تی سیه! دقیقا پد لمسی هوم و سنسور اثر انگشت دکمه لمسی بک و اپس با تمو چینش کاملا شبیه اچ تی سی! البته وقتی ایفون هم پیرو اچ تی سیه طبیعیه برندای دیگه هم....

Samuel1987

۱۳۹۶/۵/۲۲
Asus عالیه ، در واقع بیشتر در لپ تاپ...
افسوس جای خالی پردازنده مرکزی موبایلی intel در تلفن همراه های Asus به شدت حس میشه
???
امیدوارم مجدد در تلفن همراه های Asus و حتی دیگر شرکت ها پردازنده intel و تگرای Nvidia رو ببینم
??
این تلفن همراه جدید Asus خوبه
??