خانهاخبار
تحقیقات ITC در مورد دعوای حقوقی کوالکام و اپل؛ کوالکام به دنبال منع واردات و فروش آیفون

تحقیقات ITC در مورد دعوای حقوقی کوالکام و اپل؛ کوالکام به دنبال منع واردات و فروش آیفون

کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده تصمیم گرفته است تا بر مبنای ادعای کوالکام، تحقیقات علیه اپل را آغاز کند
۱۳۹۶/۵/۲۱

دعوای حقوقی کوالکام و اپل بیخ پیدا کرده و اکنون کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده تصمیم گرفته است تا تحقیقات علیه اپل را آغاز کند. این آژانس قصد دارد در تحقیقات خود مشخص کند که آیا اپل در آیفون‌های خود از مودم‌های اینتل استفاده کرده است یا خیر. کوالکام ادعا می‌کند که استفاده اپل از مودم‌های اینتل، ناقض برخی پتنت‌های این کمپانی است.

image

علاوه بر تحقیقات علیه اپل، کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده (ITC) هم‌زمان تحقیقات خود علیه کوالکام را نیز آغاز خواهد کرد. کوالکام به عدم ارائه پتنت‌های استاندارد خود در یک رده قیمتی منصفانه و معقول متهم شده است.

کوالکام در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرده است که از کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده درخواست خواهد کرد تا واردات آیفون به خاک آمریکا را محدود کرده و از فروش برخی مدل‌های این گوشی نیز ممانعت کند. کوالکام قصد دارد فقط فروش آیفون‌هایی را ممنوع کند که از واحدهای سخت‌افزاری پهنای باند رقیب کوالکام، یعنی اینتل، در آن‌ها استفاده شده است.

گفته می‌شود که کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده برای تکمیل تحقیقات خود به 16 الی 18 ماه وقت نیاز دارد. قبل از اعلام رسمی ممنوعیت فروش آیفون در آمریکا، این دستور باید در یک بازه زمانی 60 روزه نیز توسط رئیس‌جمهور امضا شود. برای مثال، در سال 2013، ITC فروش برخی مدل‌های آیفون مانند iPhone 3GS، iPhone 4، و Apple iPad از طریق اپراتور AT&T را ممنوع اعلام کرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

parsa

۱۳۹۶/۵/۲۱
مهم پیشرفته