خانهاخبار
اپل و سفارش تعداد زیادی قطعه مرتبط با حسگرهای سه بعدی

اپل و سفارش تعداد زیادی قطعه مرتبط با حسگرهای سه بعدی

یکی از ویژگی‌های مهم آیفون ۸ که اخیرا در شایعات به آن پرداخته شده، تجهیز این گوشی به سیستم اسکن سه بعدی چهره است. امروز گزارشی منتشر شد که احتمال وجود چنین قابلیتی را افزایش می‌دهد.
۱۳۹۶/۵/۲۰
image

سیستم اسکن چهره ویژگی جدیدی نیست و پیش از این هم در گوشی‌های اندرویدی شاهد حضور چنین قابلیتی بودیم، اما شایعات اظهار دارند که اپل در آیفون ۸ از سیستم اسکن و تشخیص چهره سه بعدی لیزری استفاده خواهد کرد.

با توجه به این‌که حاشیه نمایش‌گر در آیفون ۸ کاهش زیادی خواهد داشت، تا حدی که منجر به حذف کلید هوم می‌شود، ممکن است اسکنر سه بعدی چهره جایگزین اسکنر اثر انگشت شود. امروز یکی از تحلیل‌گران به نام Gene Munster، خبری را منتشر کرد که تا حدی وجود اسکنر سه بعدی چهره را تایید می‌کند.

image

با توجه به اطلاعاتی که از فریم‌ور هوم پاد، اسپیکر هوشمند اپل، درباره آیفون ۸ منتشر شده بود؛ شواهدی از حضور این قابلیت در آیفون جدید یافت شد اما با خبری که امروز منتشر شد بیشتر به وجود چنین سیستم امنیتی در این گوشی امیدوار شدیم. طبق ادعای Munster، اپل به Lumentum که یکی از تامین کنندگان قطعات این شرکت است، تعداد زیادی قطعه مرتبط با حسگر لیزری سه بعدی برای آیفون ۸ سفارش داده است. این تحلیل‌گر اعلام کرد که Lumentum در سه ماهه جاری مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار دریافت کرده و از ماهه ژوئن تا به حال هم ۵ میلیون دلار درآمد داشته است.

در حالی که شرکت‌های بسیاری می‌توانستند درخواست تولید این قطعه را داشته باشند، اما حجم زیاد سفارش قطعا مربوط به یک کمپانی بزرگ خواهد بود  و با توجه به شایعات و خبرهای اخیر درباره اسکنر سه بعدی آیفون ۸، او شک ندارد که اپل مشتری این قطعه است. 

ویژگی‌های جالبی مانند امکان باز کردن قفل گوشی در حالی که روی سطحی مانند میز قرار دارد و همچنین قطع صدای اعلانات تا زمانی که کاربر چشم از گوشی بر نداشته است، برای اسکنر سه بعدی آیفون بعدی عنوان شده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)