خانهاخبار
«لایو دو نفره» جدیدترین قابلیت استوری اینستاگرام

«لایو دو نفره» جدیدترین قابلیت استوری اینستاگرام

اینستاگرام در ادامه روند توسعه بخش استوری اپلیکیشن خود، از قابلیت تازه‌ای به نام «لایو دو نفره» رونمایی کرده که البته هنوز برای تمامی کاربران فعال نشده است.
۱۳۹۶/۵/۱۸
image

از یک سال پیش که اینستاگرام از استوری رونمایی کرد تا به امروز قابلیت‌های زیادی به آن اضافه شده و از آنجا که این قابلیت محبوبیت بالایی بین کاربران دارد، تیم این اپلیکیشن تمرکز ویژه‌ای بر روی بهود و پیشرفت آن دارند. جدیدترین قابلیتی که اینستاگرام به استوری افزوده «لایو دو نفره» نام دارد.

ممکن است در نظر اول به این فکر بیفتید که برای اینکه کس دیگری در لایو استوری‌تان باشد تنها لازم است که کنار هم و در جلوی دوربین یک گوشی قرار داشته باشید. اما اینستاگرام در واقع با این قابلیت می‌خواهد این امکان را به شما بدهد تا بتوانید افرادی که با شما کیلومترها فاصله دارند را در لایو خود شریک کنید. چیزی شبیه به یک مکالمه دو نفره مجازی، با این تفاوت که این مکالمه در یک فضای عمومی اتفاق می‌افتد.

شما می‌توانید هر کسی را از جمله یکی از دوستان، اعضای خانواده یا یکی از دنبال‌کنندگانتان را در لایو استوری خود شریک کنید. به محض اینکه کاربر مورد نظرتان را انتخاب کردید، صفحه لایو به دو قسمت تقسیم شده و تصویر کاربر انتخابی شما در بخش پایینی به نمایش در می‌آید. در این حالت همچنان امکان لایک کردن و کامنت گذاشتن از طرف کاربرانی که لایو دو نفره شما را مشاهده می‌کنند، وجود دارد.

البته هر زمان که بخواهید می‌توانید این لایو دو نفره را دوباره به حالت یک نفره برگردانید، یا نفر دوم را به دلخواه خود عوض کنید. اگر هم یکی از دوستانتان شما را در لایو خود شریک کرد و شما تمایلی به این کار نداشته باشید، خیلی راحت می‌توانید از لایو دو نفره با او خارج شوید. بعد از اتمام لایو دو نفره نیز می‌توانید انتخاب کنید که لایو در بخش استوری‌ها باقی بماند یا با انتخاب گزینه Discard، هیچ اثری از این پخش زنده دو نفره به جا نگذارید.

شیلپا سرکار (Shilpa Sarkar) یکی از مدیران تیم لایو اینستاگرام در این باره گفته است:

از نوامبر سال گذشته که از اولین نسخه لایو استوری را رونمایی کردیم، متوجه شده‌ایم که بسیاری از افراد همراه با دوستانشان به صورت دو نفره از این قابلیت استفاده می‌کنند. ما می‌خواستیم که این ویژگی آفلاین را تبدیل به تجربه‌ای آنلاین کنیم و با این قابلیت شما بدون اینکه مجبور باشید دقیقا کنار دوستتان نشسته‌ باشید، می‌توانید با دوستتان لایو استوری مشترک بگذارید.

متخصصان شبکه‌های اجتماعی و اشخاص معروف نیز می‌توانند از این قابلیت تازه استفاده‌ای مفید بکنند. آن‌ها می‌توانند از این طریق به شیوه‌ای کاملا منحصر به فرد و جذاب با طرفدارانشان ارتباط برقرار کنند. حتی ممکن است با این قابلیت شاهد نوع جدیدی از مصاحبه‌های ویدیویی و اینترنتی باشیم که در آن دیگر نیازی نیست مصاحبه‌گر و مصاحبه‌شونده در یک مکان حضور داشته باشند.

اینستاگرام عنوان کرده که در حال حاضر این قابلیت برای درصد کمی از کاربران فعال شده و در حال تست آن هستند. طی ماه‌های آینده این ویژگی برای تمامی کاربران فعال می‌شود.

نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

آیدین

۱۳۹۶/۸/۷
سلام خسته نباشید
چرا این قابلیت تو کشور ما جواب نمیده