خانهاخبار
قیمت قطعی فوتون ساوانا اعلام شد (آبان 97)

قیمت قطعی فوتون ساوانا اعلام شد (آبان 97)

ساوانا شاسی بلندی از خانواده فوتون که مدتی پیش توسط شرکت عظیم خودرو معرفی شده بود، اکنون به دست مشتریان رسیده است.
۱۳۹۷/۸/۱۹

فوتون نام یک کمپانی چینی تحت نظر BAIC است که تخصص آن طراحی و تولید ماشین‌های سنگین، اتوبوس، ماشین‌های کشاورزی و برخی خودروهای سواری است. در حال حاضر وانت دوکابین تونلند این کمپانی توسط ایران خودرو به عنوان رقیبی برای کاپرا در ایران عرضه می‌گردد. ساوانا مدل شاسی‌بلند این کمپانی است شب گذشته 1396/5/16 توسط شرکت عظیم خودرو رونمایی شد.

image

فوتون ساوانا برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شانگ‌های 2015 معرفی شد. ساوانا قرار است که در سه تیپ توسط عظیم خودرو به فروش برسد. تمام این نسخه ها به موتور دو لیتری توربو GDi مجهز هستند که در نسخه دنده ای ۱۹۴ اسب بخار با گشتاور ۳۰۰ نیوتون متر تولید می شود. در مدل های اتوماتیک قدرت این پیشرانه به ۲۱۴ اسب بخار با گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر می‌رسد.  سیستم انتقال قدرت نیز به صورت  2WD , 4WD است. مدل اتوماتیک ساوانا در دو تیپ استاندارد و لاکچری عرضه می شود. مدل لاکچری ساوانا به تودوزی چرم، کیسه هوای جانبی، استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک و کروزکنترل مجهز است. این خودرو SUV در تمام نسخه ها به 7 صندلی مجهز است و سیستم تهویه مستقل برای ردیف سوم دارد. مدل دنده ای، به سیستم انتقال قدرت گتراگ آلمان مجهز است و مدل اتوماتیک از گیربکس شش سرعته ZF آلمان بهره می برد.

image

image

ساوانا در نسخه فول آپشن به امکاناتی نظیر سانروف، تودوزی چرم، سنسور نور، کروزکنترل، سیستم کنترل پایداری، سامانه تنظیم میزان هرزگردی، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب، GPS، آینه حساس به نور، آینه های جانبی تاشو برقی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، هفت صندلی، دو کیسه هوا و… نیز در ساوانا وجود دارد. با توجه به امکاناتی که فوتون بر روی این شاسی بلند نصب کرده است، بدیهی است که می خواهد این خودرو را بیشتر به سمت کاربردی بودن ببرد.

مدیران ارشد شرکت عظیم خودرو اعلام کردند که برنامه تولید این خودرو در کشور آغاز شده است و طی سال های آینده داخلی سازی این شاسی بلند به ۴۰ درصد در ایران می رسد. همچنین شاسی این خودرو به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات تولید داخل است که قالب های آن سفارش گذاری شده است.

سازنده این خودرو ادعا می‌کند که سیستم تعلیق مستقل این خودرو قابلیت‌های آفرود خوبی را به آن بخشیده و سیستم TOD بکار رفته در آن اجازه تشخیص جاده‌های سخت را به آن داده و توانایی تغییر از حالت دو دیفرانسیل به چهار دیفرانسیل به صورت خودکار را دارد. این خودرو توانایی کشش 3 تن وزن را داشته و از امکانات و تجهیزات آن می‌توان به 6 ایربگ، سیستم‌های ABS, EBD. HDC, TCS و ... اشاره کرد.
با توجه به تغییر پلاک‌های آزمایش فنی به گذرموقت مشخص نیست این خودرو به صورت موقت وارد کشور شده یا در حال انجام تست های فنی به منظور عرضه به بازار ایران است.

رضا عظیمی، مدیر عامل شرکت عظیم خودرو در پاسخ به سوال شرایط فروش و نحوه قیمت گذاری گفت: « برنامه ما این است تا فوتون ساوانا را با قیمت ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان عرضه کنیم. با توجه به سیاست های جدید شرکت های خودرویی، بدیهی است که شرایط فروش اقساطی را برای این SUV در نظر می گیریم».

نظر شما در مورد روند واردات خودروهای چینی توسط شرکت‌های مختلف چیست؟ 

قیمت

 قیمت جدید اعلام شده برای فوتون ساوانا در آبان ماه 97 معادل 374 میلیون تومان است. قیمت قطعی خودروهای هن تنگ نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

erfan

۱۳۹۷/۸/۱۹
جی اس ام گرامی؛شما هم با تبلیغات این ماشینهای چینی در مشکل دار کردن مردم شریک هستید.

شاهین

۱۳۹۶/۶/۵
هر جور حساب میکنم تو کَتَم قیمت لگن چینی نمیگنجه
البته ۳ نفر و هیچوقت نمیشه متقعاد کرد !
۱ کسی که زن گرفته
۲ کسی که ماشین چینی سواره
۳ کسی که هواوی داره
در کل کاش زندگی دنده عقب داشت !!!

محمد

۱۳۹۶/۵/۱۸
ماشین خوبی به نظر میرسه اما چینیه و عظیم خودرو داره اونو میفروشه و به نظر من برا موفقیت باید خدمات پس از فروش خوبی داشته باشه و قیمت گذاریش منطقی باشه که با توجه به قیمتش تو چین فوقش باید 130 میلیون باشه نه 130 الی 160 !
کاش شتابش رو هم ذکر میکردین . در ضمن نبود صفحه نمایش یکی از ایرادهاشه که الان اکثر خودروها دارن صفحه نمایش رو .