خانهاخبار
جزئیات کامل از سنسورهای پنل جلویی آیفون 8

جزئیات کامل از سنسورهای پنل جلویی آیفون 8

اخیرا شایعات زیادی پیرامون محل قرارگیری سنسور تشخیص اثر انگشت آیفون 8 مطرح شده است. عده‌ای معتقدند که با نمایشگر ادغام می‌شود و دیگران می‌گویند مانند گوشی‌های سونی به لبه کناری گوشی می‌رود. حالا جدیدترین نظر این است که کلا سنسور تشخیص اثر انگشت حذف می‌شود و جای خود را به تشخیص عنبیه چشم می‌دهد!
۱۳۹۶/۵/۱۵

چند روز پیش اخباری درباره تاریخ تولید پرچمداران اپل منتشر شد که طرفداران را خوشحال کرد. اخیرا مطلع شدیم که آیفون 8 کاملا به موقع و مانند چند سال گذشته در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی می‌شود. وقتی که می‌فهمیم تنها یک ماه به معرفی آیفون مانده طبعا باید انتظار افشاگری‌ها و مشاهده تصاویر لو رفته را بیش از پیش داشته باشیم. در ادامه جدیدترین تصاویر منتشر شده از این گوشی را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

تصاویری که از جلوی آیفون منتشر شده نکات جالبی در بر دارند. ابتدا دقت داشته باشید که عکس‌ها مربوط به نمایشگر نهایی پرچمدار اپل است و به احتمال زیاد هنگام معرفی نیز از همین طراحی بهره می‌برد. متاسفانه صرفا با مشاهده تصاویر نمی‌توان شایعه OLEDبودن پنل را تایید کرد. علاوه بر این مقدار حاشیه اطراف نمایشگر نیز به دلیل رنگ مشکی بدنه و نمایشگر، چندان قابل تشخیص نیست؛ پیش از این شایعه شده بود که پنل جلوی گوشی کاملا بدون حاشیه است و تنها از شیشه نمایشگر تشکیل شده اما با مشاهده این تصاویر نمی‌توان به صحت شایعه پی برد.

image

در تصویر بالا همان‌طور که مشاهده می‌کنید چهار سوراخ در دو طرف بلندگوی گوشی قرار گرفته و یک شیار درست هم‌اندازه خودش کمی بالاتر جا خوش کرده است. این تصویر چندی پیش منتشر شده بود و حالا جای سوراخ‌های آن را با مشاهده عکس‌هایی که امروز منتشر شده می‌توان تایید کرد. نظر کارشناسان این است که دو سوراخ هم‌اندازه سمت چپ مربوط به سنسور تشخیص عنبیه چشم است و همچنین سوراخ بزرگ سمت راست نیز همین وظیفه را بر عهده دارد. سوراخ کوچک‌تر سمت راست هم که به وضوح، دوربین جلوی آیفون است. نکته مبهم این است که شیار مرموز بالای بلندگو در عکس‌های امروز مشاهده نمی‌شود و تنها شیار خود بلندگو به چشم می‌خورد!

image

شاید مهم‌ترین نکته‌ای که این عکس‌ها برای ما در بر دارند این است که دیگر خبری از سنسور تشخیص اثر انگشت در جلوی گوشی نیست. حداقل به صورت دایره‌ای شکل و مرسوم به چشم نمی‌خورد و سرنوشت آن بر همه پوشیده است. این موضوع باز هم بحث چند ماه گذشته پیرامون حذف دکمه فیزیکی Home را داغ می‌کند. حالا چند تئوری درباره محل قرارگیری سنسور اثر انگشت وجود دارد که تک‌تک آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

یکی از احتمالات این است که دکمه‌ای بزرگ که وظیفه خاموش و روشن‌کردن دستگاه را بر عهده دارد روی لبه کناری آیفون قرار گرفته و مانند گوشی‌های سونی، به عنوان سنسور تشخیص اثر انگشت نیز فعالیت می‌کند. احتمال دوم این است که سنسور به پنل پشتی آیفون منتقل شده است؛ چندی پیش رندرهایی نیز در این باره منتشر شد اما به هیچ وجه قانع‌کننده نبود و چندان قابل اعتماد به نظر نمی‌رسید. احتمال سوم نیز جای‌گیری سنسور در لایه زیرین نمایشگر است؛ به این معنی که دیگر نیازی به فشردن محل خاصی برای بازکردن گوشی نیست و تمام نمایشگر نقش سنسور را بازی می‌کند. این سناریو اگرچه از بقیه جالب‌تر به نظر می‌رسد، کارشناسان روی آن توافق ندارند و معتقدند این برهه زمانی برای چنین تکنولوژی‌ای بسیار زود است و حداقل این نسل از آیفون امکان ندارد به چنین قابلیتی مجهز شود.

image

آخرین سناریو که ممکن است برای عده‌ای از طرفداران کمی ترسناک باشد این است که اپل کلا سنسور تشخیص اثر انگشت را از نسخه سالگرد 10سالگی آیفون حذف کرده و به تشخیص عنبیه چشم بسنده کرده است! این می‌تواند بدان معنی باشد که همچنان نسخه‌های معمولی آیفون 8 یا آیفون 7اس به دکمه مرسوم Home مجهز ‌شوند اما نسخه ویژه تنها از تشخیص عنبیه چشم بهره ببرد.

نظر شما درباره این شایعات چیست؟ شما کدام سنسور را می‌پسندید؟ به نظر شما سنسور عنبیه چشم می‌تواند جای تشخیص اثر انگشت را بگیرد؟ آیا واقعا نیازی به حذف سنسور تشخیص اثر انگشت می‌بینید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

حامد روشن قیاس

۱۳۹۶/۵/۱۶
اقا بهزاد درساتم همین طوری چَپَکی می فهمی؟
اگر توجه کنی نوشتم محیط باز تو نور مستقیم خورشید معلومه تو شب خوب کارشو انجام میده مادون قرمزه

بهزاد

۱۳۹۶/۵/۱۵
اقای Vahid _MJlover که میگی سنسور عینبیه چشم اس ۸ در شب کار نمیکنه یا اس ۸ نداری یا از خودت یه چیزی در اوردی میگی من الان دو ماه اس ۸ پلاس دارم تو ظلمت شب هم موقع ای که میخواهم بخابم راحت قفل گوشی رو باز میکنه به قول یارو تو سریال پنچری میگه چی میگی تو

حامد روشن قیاس

۱۳۹۶/۵/۱۵
با سلام
خواستم بگم که امکان نداره شرکت اپل فقط به سنسور تشخیص عنبیه بسنده کنه چون این سنسور در همه شرایطی پاسخ گو نیست درسته امنیتش بالاست ولی در نور محیط باز عملکرد ضعیفی از خودش نشون میده چون این سنسور با مادون قرمز کار میکنه و در عمل صورت شخص باید ثابت باشه یعنی در حال حرکت با تاخیر روبه رو هستیم ... احتمال زیاد مثل حذف جک سه و نیم میلیمتری از سنسور اثر انگشت خبری نباشه اما جایگزین اون باید فناوری ای قرار داده بشه که از دو خصوصیت خیلی مهم برخوردار باشه اولین و مهمترین اون سهولت استفاده و دومین سرعت تشخیص هست احتمال زیاد شرکت اپل در حال کار بر روی اسکنر سه بعدی چهره هست که بشه از هر زاویه ای چهره ی فرد رو تشخیص بده و لازم نباشه که حتما کاربر اونو جلوی صورتش بگیره و به دلیل نقات بسیار قابل تشخیص امنیت خیلی بالا تر میره اما شاید اینبار شرکت اپل همه ی معادلات رو به هم بزنه و زیبایی یک تکه بودن طراحی پشت رو به حسکر اثر انگشت بفروشه!

Mohammadreza

۱۳۹۶/۵/۱۵
والا ازين دم بريده هرچيزي عمل مياد??

آرمین

۱۳۹۶/۵/۱۵
آخرین سناریو که ممکن است برای عده‌ای از طرفداران کمی ترسناک باشد این است که اپل کلا سنسور تشخیص اثر انگشت را از نسخه سالگرد 10سالگی آیفون حذف کرده و به تشخیص عنبیه چشم بسنده کرده است!
این احتمالش خیلی بیشتر از بقیه هست