خانهاخبار
لنوو زین پس از اندروید خام بر روی گوشی‌هایش استفاده می‌کند

لنوو زین پس از اندروید خام بر روی گوشی‌هایش استفاده می‌کند

بعد از چند سال لنوو به این نتیجه رسیده که رابط کاربری شخصی‌سازی شده‌اش چندان باب میل کاربران، به خصوص مشتریانشان در هند، نیست و قصد دارد این رابط کاربری را بازنشسته کند.
۱۳۹۶/۵/۱۵
image

یکی از نارضایتی و شکایت‌های همیشگی کاربران گوشی‌های اندرویدی این است که این گوشی‌ها معمولا به موقع به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت نمی‌کنند و بهتر است اینگونه گفت که در این گوشی‌ها به اندازه‌ای که به سخت‌افزار توجه می‌شود، نرم‌افزار مورد توجه قرار نمی‌گیرد. گوشی‌های میان رده در بهترین حالت یک بار به‌روزرسانی اندروید را، آن‌ هم حداقل با یک سال تاخیر، دریافت می‌کنند و پرچم‌داران نیز معمولا با تاخیر نسخه‌های جدید اندروید را تجربه می‌کنند. یکی از دلایل اصلی این تاخیر و پشتیبانی نرم‌افزاری ضعیف آن است که اکثر شرکت‌ها اندروید خام را برای گوشی‌هایشان عرضه نمی‌کنند و تمایل دارند رابط کاربری آن را شخصی‌سازی کنند. این شرکت‌ها می‌خواهند گوشی‌هایشان از محصولات سایر شرکت‌ها متفاوت باشد و با اضافه کردن قابلیت‌هایی که بعضا چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، باعث می‌شوند کاربران از لطف دسترسی به موقع به آخرین نسخه‌های اندروید بی‌بهره بمانند.

با این حال شرکت‌هایی مانند سونی و موتورولا از ابتدا رابط‌ کاربری گوشی‌هایشان را با کوچک‌ترین تغییر نسبت به اندروید خام روانه بازار می‌کردند و نتیجه این بوده که در سال‌های اخیر گوشی‌های این دو شرکت معمولا آخرین نسخه‌های اندروید را سریع‌تر از سایر گوشی‌ها دریافت کرده‌اند. به نظر می‌رسد لنوو نیز قصد دارد سیاست‌هایش را در این راستا تغییر دهد.

image

سرپرست بخش بازاریابی محصولات لنوو، آنجو شارما، گفته که این شرکت قصد دارد به کاربران آن چیزی را بدهد که می‌خواهند. او توضیح داده که  Vibe Pure UI، رابط کاربری گوشی‌های لنوو، آن تجربه‌ای که بسیاری از کاربران، به خصوص کاربران هندی، می‌خواهند را برایشان به ارمغان نمی‌آورد. او اضافه کرده از این پس این شرکت از اندروید خام در گوشی‌هایش استفاده می‌کند و این کار روند به‌روزرسانی سیستم‌عامل را سریع‌تر کرده و باعث می‌شود مدت پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌ها نیز افزایش پیدا کند.

به نظر می‌رسد لنوو پس از تصاحب موتورولا و مشاهده منافع استفاده از اندروید خام بر روی گوشی‌ها، تصمیم بر این گرفته که این برنامه را بر روی محصولات با برند خودش نیز پیاده کند. اولین گوشی لنوو که با اندروید خام عرضه می‌شود K8 Note خواهد بود که قرار است هفته آینده با اندروید 7.1.1 معرفی شود. گوشی‌های بعدی لنوو نیز با اندروید خام عرضه خواهند شد. لنوو همچنین وعده داده تمامی گوشی‌های سری K به اندروید O ارتقا پیدا خواهند کرد، هرچند که در مورد جدول زمانی این به‌روزرسانی حرفی به میان نیامده است.

شما رابط‌های کاربری شخصی‌سازی شده شرکت‌ها را بیشتر می‌پسندید یا اندروید خام را؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)