خانهاخبار
اپل واچ سری 3 با اتصال سلولار تا پایان امسال معرفی می‌شود

اپل واچ سری 3 با اتصال سلولار تا پایان امسال معرفی می‌شود

اپل در حال کار بر روی نسل سوم اپل واچ است و بر اساس گزارشات روزهای اخیر، این نسخه از اتصال LTE پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود وابستگی این ساعت هوشمند به آیفون به حداقل خود برسد.
۱۳۹۶/۵/۱۴
image

اپل سال گذشته دومین نسل از اپل واچ را معرفی کرد و دو نسل این ساعت هوشمند تا به اینجا توانسته برای اپل سود خوبی به ارمغان بیاورد. شایعاتی اخیرا منتشر شده که خبر از معرفی نسل سوم اپل واچ تا پیش از پایان سال میلادی می‌دهد. به گفته‌ی وب‌سایت بلومبرگ، اپل واچ سری 3 قابلیت اتصال سلولار دارد و می‌تواند بدون اینکه در نزدیکی آیفون باشد مورد استفاده قرار بگیرد.

گفته می‌شود مودم‌های LTE مورد استفاده در اپل واچ سری 3 ساخته اینتل است. اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، موفقیتی بزرگ برای اینتل به شما می‌رود؛ زیرا سال‌هاست که این شرکت در تلاش است تا سهم خود از تامین قطعات محصولات اپل را افزایش دهد. کوالکام در حال حاضر اصلی‌ترین تامین‌کننده قطعات مودم آیفون و سایر گجت‌های موبایلی اپل است، اما پس از جدال حقوقی دو شرکت اپل سال گذشته وظیفه تامین بخشی از مودم‌های آیفون را بر دوش اینتل گذاشت.

گفته می‌شود در حال حاضر اپل در حال مذاکره با شرکت‌های مخابراتی آمریکایی و اروپایی درباره نسخه سلولار نسل سوم اپل واچ است. در ابتدا تعداد محدودی از شرکت‌ها از اتصال ال‌تی‌ای اپل واچ پشتیبانی خواهند کرد که به مرور بر این تعداد افزوده می‌شود.

جن مانستر، تحلیل‌گر محصولات اپل، معتقد است تبدیل کردن اپل واچ به محصولی مستقل و بدون وابستگی به آیفون می‌تواند برگ برنده اپل باشد و قواعد بازی را تغییر دهد: «اگر اپل بتواند اپل واچ را به گونه‌ای طراحی کند که تمام و کمال به آیفون وابسته نباشد، می‌تواند سمت و سویی جدید به تجارت خود در این بخش بدهد».

البته گفته می‌شود اپل برای اپل واچ سری 3 به دنبال یک چیپ‌ست LTE کم‌مصرف است، زیرا نمی‌خواهد نسخه سلولار دستبند هوشمندش با مشکل ضعف باتری رو به رو باشد. با نسخه LTE اپل واچ می‌توان تماس‌های تلفنی را مستقیما از طریق ساعت پاسخ داد. از طرفی تحلیل‌گران می‌گویند احتمال دارد اپل ایرپادهای بی‌سیمش را به عنوان یک لوازم جانبی مناسب برای اپل واچ نیز عرضه کند.

image

یکی دیگر از ویژگی‌های احتمالی اپل واچ سری 3، قابلیت اندازه‌گیری گلوکز خون است. گفته می‌شود شخص تیم‌ کوک در حال تست این قابلیت است. در روزهای اخیر تیم کوک در حالی دیده شده که نمونه‌ای اولیه از یک ساعت متفاوت را به دست خود بسته بوده است. گنجاندن چنین قابلیتی در اپل واچ بی‌شک حرکتی انقلابی است، زیرا در حال حاضر آگاه شدن از میزان گلوگز خون تنها از طریق تهیه نمونه خون امکان‌پذیر است. چنین قابلیتی می‌تواند به کمک بیمارانی بیاید که از بیماری دیابت رنج می‌برند.

همچنین گفته می‌شود اپل قصد دارد از طریق «بندهای هوشمند» اپل واچ را تبدیل به محصولی ماژولار کند. این بندها را می‌توان جداگانه تهیه کرد و هر کدام قابلیتی به اپل واچ اضافه می‌کنند. بدین ترتیب هر کس با توجه به نیاز خود می‌تواند بندهای مورد نظرش را تهیه کند و قیمت هسته اصلی ساعت نیز افزایشی نخواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود ابزار اندازه‌گیری گلوکز خون نیز به صورت یک بند هوشمند برای اپل واچ عرضه شود.

اپل واچ جدید به نسخه چهارم سیستم‌عامل watchOS مجهز خواهد بود که از پیشرفت‌های آن می‌توان به واچ فیس سیری، مربی مجازی شخصی‌سازی شده و تجربه‌ای کاملا متفاوت در گوش کردن به موسیقی اشاره کرد.

در مورد زمان عرضه این نسخه پیش‌بینی می‌شود اپل واچ سری 3 مانند سری دو همراه با آیفون‌های جدید در کنفرانس پاییزه اپل معرفی شود. با این حال گفته شده اگر اپل نتواند تا آن زمان به جمع‌بندی مناسبی برای ساعت هوشمند خود برسد، احتمال دارد معرفی آن تا کنفرانس بهار 2018 به تاخیر بیافتد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

hassan

۱۳۹۶/۵/۱۴
مقایسه قیمت اینترنت ۶۰مگابیتی نامحدود واقعی به جز ایران اینم لینکشhttps://www.numbeo.com/cost-of-living/country_price_rankings?displayCurrency=USD&itemId=33®ion=021 اگر لینک بخونید قیمت اینترنت جهانی است و به کجای دنیا باشی ربطی ندارد بیش از۹۰ درصدقیمتش به اپراتور وسرویسهایش و مالیات کشور بستگی داره ایران راحت می تونه حداقل اینترنت نامحدود واقعی ۶۰ مگابایتی ۲۵دلار حدودا۹۲.۵ تومان بده