خانهاخبار
مروری بر تمام شایعات پیرامون سامسونگ گلکسی نوت 8

مروری بر تمام شایعات پیرامون سامسونگ گلکسی نوت 8

سامسونگ گلکسی نوت 8 تا چند هفته دیگر رونمایی خوهد شد و هرچه به زمان رونمایی آن نزدیک می‌شویم، شایعات پیرامون آن قوت می‌گیرند. اکنون قصد داریم نگاهی به این شایعات بیندازیم.
۱۳۹۶/۵/۱۵

گلکسی نوت 8 فبلت پرچم‌دار سامسونگ است که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری عرضه شود. گلکسی نوت 8 با توجه به مشکلی که برای نوت 7 به وجود آمد، وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید بتواند در بخش‌های مختلف، عملکرد بهتری داشته باشد. پس از فراخوان بزرگ سامسونگ برای نوت 7، عده بسیاری در  مورد آینده سری نوت ابهام داشتند و حتی برخی سرنوشت آن را تمام شده می‌دانستند. اما کمی نگذشت که شایعات پیرامون نسل بعدی آن، یعنی گلکسی نوت 8 آغاز شد و از توسعه آن توسط سامسونگ خبرهایی شنیده می‌شد. اما سوالی اینجا مطرح می‌شد که آیا سامسونگ در انجام این ماموریت موفق خواهد بود؟

اکنون همه شواهد نشان می‌دهند که پاسخ این سوال مثبت است. گلکسی نوت 8 در روز 23 اوت (1 شهریور) معرفی خواهد شد اما اجازه دهید اکنون نگاهی به شایعات پیرامون آن بیندازیم.

image

در ماه‌های اخیر، شایعات و گزارش‌های مختلفی درباره این گوشی هوشمند شنیده‌ایم اما می‌توانیم تا حد زیادی به این اطلاعات غیر رسمی اعتماد کنیم چراکه ایوان بلس مشهور (@evleaks) آنها را منتشر کرده است. در طی چند سال اخیر، ایوان بلس خود را به عنوان یک منبع موثق از اطلاعات گوشی‌های هوشمندی معرفی کرده که هنوز معرفی نشده‌اند.

بنابراین می‌توانیم به این مخشصات اعتماد کنیم.

نوت 8 در مقابل نوت 7؛ چه چیز تغییر کرده است؟

قبل از هر چیز، خوب است مقایسه کوتاهی بین نوت 8 و نوت 7 داشته باشیم و پیشرفت‌های سامسونگ را در این زمینه مشاهده کنیم. می‌توانیم امیدوار باشیم که یکی از پیشرفت‌های صورت گرفته در گلکسی نوت 8، این باشد که منفجر نشود! البته هنوز نمی‌توانیم در این مورد اظهار نظر کنیم و بیشتر به جنبه‌های دیگر آن می‌پردازیم. مقایسه ابعاد این دو گوشی نشان می‌دهد که نوت 8 به شکل قابل توجهی بزرگ‌تر از نوت 7 خواهد بود. با نگاهی به تصویر زیر و مقایسه ابعاد دو گوشی، تفاوت آن دو را در عرض و ارتفاع متوجه می‌شویم. نوت 8 حتی از آیفون 7 پلاس هم بلندتر و ضخیم‌تر است.

گلکسی نوت 8 با فاصله 12 ماهه از نوت 7 معرفی می‌شود بنابراین از چیپست جدیدتری هم بهره خواهد برد. اسنپدراگون 835 و چیپست خانگی سامسونگ یعنی اگزینوس 8895 پردازنده‌های احتمالی برای نوت 8 هستند. گلکسی S8 پلاس، نسخه بزرگ پرچم‌دار فعلی سامسونگ هم از همین پردازنده‌ها بهره می‌گیرد بنابراین می‌توانیم عملکرد نوت 8 را تا حدودی پیش بینی کنیم. در مقایسه با نوت 7، انتظار می‌رود که گلکسی نوت 8، 33 درصد سریع‌تر باشد که پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. گلکسی نوت 8، حافظه رم 6 گیگابایتی خواهد داشت در حالی که نوت 7، 4 گیگابایت رم داشت.

image
 

Galaxy Note 8

Galaxy Note 7

نمایشگر

6.3-inch Super AMOLED
1440 x 2960 px, 9:18.5

5.7-inch Super AMOLED
1440 x 2560 px, 9:16

ابعاد

6.40 x 2.94 x 0.33 inches
(162.5 x 74.6 x 8.5 mm)

6.04 x 2.91 x 0.31 inches
(153.5 x 73.9 x 7.9 mm)

پردازنده

Snapdragon 835
Exynos 8895

Snapdragon 820
Exynos 8890

رم

6GB

4GB

حافظه داخلی

64GB + microSD

64GB + microSD

باتری

3,300 mAh

3,500 mAh

دوربین اصلی

Dual 12 MP camera
2x optical zoom

12 MP camera

دوربین سلفی

8 MP, autofocus

5 MP

قابلیت ضد آب

IP68

IP68

در کنار اینها، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نوت 8 که در شایعات به آن اشاره شده، سیستم دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی است که اولین نمونه در کمپانی سامسونگ خواهد بود. نوت 7 و گلکسی S8 چنین طراحی نداشتند در حالی که محصول اپل یعنی آیفون 7 پلاس، از دوبین دوگانه بهره می‌برد. گفته می‌شود که کاربرد دوبین 12 مگاپیکسلی دوم، مانند عملکرد دوربین دوم در آیفون 7 پلاس است. این لنز تله فوتو است و زوم اپتیکال 2 برابری را ممکن می‌سازد. همچنین احتمال دارد حالت پرتره در نوت 8 هم گنجانده شود که با استفاده از افکت بوکه، تصویر پشت سوژه را مات می‌کند. البته این موضوع هنوز قطعی نیست اما حدس ما این است که سامسونگ از این ویژگی استفاده کند.

گلکسی نوت 8 در مقابل گلکسی S8 پلاس؛ فبلت کاربردی در مقابل پرچم‌دار اصلی

image

ابعاد نوت 7 و نمایشگر آن، به شکلی بود تا بتواند به عنوان پرچم‌دار اصلی سامسونگ معرفی شود اما ابعاد نوت 8 احتمالا بسیار بزرگ‌تر خواهد بود. نوت 8 حتی از گلکسی S8 پلاس هم بزرگ‌تر است ولی گوشه‌های نسبتا تیز رایج در سری نوت، در این فبلت هم رعایت می‌شود. البته این شکل بدنه می‌تواند ارگونومی آن را تحت تاثیر قرار دهد و کار با آن با یک دست را کمی دشوار کند.

image

اما در سایر مشخصات، به نظر می‌رسد دو گوشی بزرگ سامسونگ تفاوت چندانی با هم نداشته باشند از جمله اندازه نمایشگر، پردازنده، حافظه ذخیره سازی و سایر ویژگی‌ها مانند گواهی IP68 مبنی بر مقاومت در برابر آب و گردوغبار. باتری گلکسی S8 پلاس 3500 میلی آمپر ظرفیت دارد در حالی که انتظار می‌رود باتری نوت 8، 3300 میلی آمپری باشد. با توجه به نمایشگر 6.3 اینچی، این باتری احتمالا می‌تواند تا یک روز کاربر را همراهی کند. با نگاهی به بنچمارک‌های باتری، گلکسی S8 پلاس می‌تواند تا 8 ساعت همراه شما باشد و بدین ترتیب، عملکرد باتری نوت 8 کمی ضعیف‌تر خواهد بود. این باتری برای کاربری یک روزه کافی است و نه بیشتر اما حداقل می‌توانید مطمئن باشید که هیچ گاه در دستان شما منفجر نخواهد شد!

image

یکی از مسائل مهمی که باید به آن اشاره کنیم، قیمت گلکسی نوت 8 هنگام عرضه به بازار است. قیمت این فبلت هنوز به شکل قطعی مشخص نیست اما شایعات از قیمت 900 تا 1000 دلاری خبر می‌دهند. اگر این خبر صحت داشته باشد، گلکسی S8 پلاس همچنان گزینه مقرون به صرفه‌تری است چراکه در حال حاضر با قیمت 700 دلار قابل خریداری است. قلم S Pen و دوربین دوگانه تنها ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که این گوشی در خود گنجانده است. این موضوع درباره گوشی‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل صدق نمی‌کند چراکه اختلاف ابعاد نمایشگرهای آنها قابل توجه است اما اختلاف اندازه نمایشگرهای گلکسی S8 پلاس و نوت ه تنها 0.1 اینچ است.

البته این، تمام آن چیزی نیست که سامسونگ در نوت 8 خواهد گنجاند ولی برای اطلاع از مشخصات آن، باید تا 1 شهریور ماه و معرفی آن صبر کنیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (37 نظر)

keyhan

۱۳۹۶/۵/۱۸
سعید فرق منو تو اینه تو فقط ظاهرو میبینی من میرم دنبالش چیکو پیکشو در میارم. میگی نمره اس6 کمتره در حالی که نمره کلی اس6 87 هست اما تو بخش عکس برداری مشابه اس8 نمرش اومده که همون 88 هست. حالا این 88 از کجا اومده؟ از میانگین 10 نمره که به ویژگی های مختلف لنزو عکس گرفته شده دادن. نمره اس8 تو فوکوس بیشتر شده و میانگینو رسونده 88 (با اینکه همون فوکوسشم ایراد داره) ولی نمره اس6 توی کنتراستو ثبت جزییات بیشتره برو با دقت بخون. حالا ادم یکمی دیرتر فوکوس کنه عوضش عکس بهتر بگیره به نظر من بهتره!

امید

۱۳۹۶/۵/۱۸
نظر ما هم نمایش بدید

omid

۱۳۹۶/۵/۱۸
بله اقا سعید نوت 7 و اس5 و 6 و7 رو دیدم که اصلا داغ نمیکرد وقفط وفقط جریان خون من بالا بوده که احساس کردم داره داغ میشه
و اون مارک های دیگه هستند که میترکند و به سامسونگم ربطی نداره !!!
براهمینه من به شما میگم نظر ندید

سعید

۱۳۹۶/۵/۱۸
کیهان پسرم حوصله ندارم جواب چرت و پرتهایی که در مورد اس۸ نوشتی بدم چون توهمات شما فن های هنگ تی سیه.اس۸تا الان بهترین گوشی دنیاست اگه دوربینش از ای۶بدتره چرا نمره اش توdxo بالاتره اگه اون سایت معتبر نیست پس هنگیu11 از اس۵ هم بدتره .کیفیت هنگ تی سی رو که همه دیدن چقدر داغونه .تست باتریشو هم دیدیم که آخر شد.نوت۸که بیاد بقیه برند ها باید جمع کنن برن پی کارشون.راستی خبر فروش داغون هنگیu11 اومده .همه اش ضرر و ضرر.تو چطوری روت نیشه اسغال چرت تی سی رو با بهترین گوشی و برند دنیا مقایسه کنی.برو تو افق محو شو

Galaxy Note 8

۱۳۹۶/۵/۱۸
چی زدی؟؟???