خانهاخبار
سونی روی ریل بازگشت به موفقیت

سونی روی ریل بازگشت به موفقیت

سونی با انتشار گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2017 نشان داده تصمیماتش برای احیای کسب و کارش به خوبی نتیجه داده است.
۱۳۹۶/۵/۱۳
image

سونی اخیرا گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2017 خود را منتشر کرده و به نظر می‌رسد وضعیت این شرکت رو به بهبود است. این شرکت در سه ماهه اول سال نیز با توجه به بازیابی دوباره کارخانه‌های تولید سنسورهای تصویری‌اش روی ریلِ برگشت به اوج قرار گرفته بود.

در سه‌ ماهه دوم سال که از آوریل آغاز و تا پایان ژوئن 2017 ادامه دارد، سونی موفق شده به رقم 1.43 میلیارد دلار سود دست پیدا کند که 2.8 برابر بیشتر از درآمد این غول ژاپنی در بازه مشابه سال گذشته است. سونی در این بازه و با دستیابی به چنین سودی موفق شده رکورد سود سه ماهه کل تاریخ خود را بشکند. رکورد قبلی در سال 2007 و با سود 1.1 میلیارد دلاری ثبت شده بود. چنین موفقیتی در سه ماهه دوم و در مجموع نیمه اول امسال نشان‌دهنده آن است که امسال از نظر درآمدی می‌تواند یک سال تاریخی و رویایی برای سونی باشد.

در ثبت این رکورد نقش کارخانه‌های بازیابی شده‌ تولید سنسور دوربین سونی به شدت پر رنگ است. در سال 2016 و پس از زلزله مهیب کوماموتو که اواسط آوریل رخ داد، پنج کارخانه تولید سنسورهای تصویری سونی از کار افتاد و تخمین‌ زده می‌شود که سونی از این اتفاق 1.03 میلیارد دلار ضرر کرد.

بهار امسال سونی نقشه‌ی راهی برای بازیابی کسب و کارش در بازارهای مختلف منتشر کرد که در آن توجه ویژه‌ای به بازسازی کارخانه‌ها و صنعت تولید سنسورهای تصویری این شرکت دیده می‌شد. سونی پیش‌بینی می‌کرد با سرمایه‌گذاری دوباره در این بخش می‌تواند موتور کسب درآمدش را باری دیگر روشن کند و حال این پیش‌بینی به واقعیت تبدیل شده است. صنعت تولید نیمه رساناهای سونی، که تولید سنسورهای تصویر سونی را نیز در بر می‌گیرد، نسبت به بازه مشابه سال گذشته 501.8 میلیون دلار سوددهی بالاتری داشته و سونی انتظار دارد روند رو به رشد این بخش در ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

سونی  اخیرا پیش‌بینی قبلی خود مبنی بر سود 4.52 میلیارد دلاری در سال مالی 2018 را تکرار کرده است. ذکر این نکته ضروری است که سال مالی در ژاپن از ابتدای آوریل آغاز و تا پایان مارس سال میلادی آینده ادامه دارد. اگر این پیش‌بینی سونی درست از آب در بیاید شاهد بیشترین سود این شرکت از سال 1998 تا به حال خواهیم بود. دهه نود میلادی به خاطر فروش خوب پلی‌استیشن، که رقیبی نیز نداشت، چه در بخش نرم‌افزاری و چه در بخش سخت‌افزاری برای سونی دهه‌ای طلایی بود.

سونی اعلام کرده است که قصد دارد در سال‌های آینده با روندی آرام به افزایش سود خود ادامه دهد و برای این کار عجله نخواهد کرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

احسان

۱۳۹۶/۵/۱۷
زلزله داره برمی گرده

Ashkan

۱۳۹۶/۵/۱۴
هیچ وقت دوست ندارم برندهای قدیمی و با کیفیت از بازار برن .
مثلا زمان کی سونی لپ تاپ های وایو رو میداد چقدر بازار متنوع بود؟! خدایش رقیب نداشتن چند روز پیش بازار بودم واقعا همه شده بود لنوو ایسوس اچ پی ... ایناهم خوبن ولی وایو یچیزه دیگه بود .
برندهای مثل((سامسونگ.ال جی .اپل.اچ تی سی .سونی .بلک بری.و.... یه سری دیگه )) این ها امیدوارم هیچ وقت از بازار هیچ نوع محصولشون کنار نره چون این برند ها هستن که بازار رو متنوع و خوب نگه میدارن

محمد

۱۳۹۶/۵/۱۴
سونی وقتی قدرتمند باشه تکنولوژی سریعتر پیشرفت میکنه

Samuel1987

۱۳۹۶/۵/۱۳
برای شرکت Sony و دیگر شرکت های رقیبش مانند htc و samsung و hp و ... که خواسته و ناخواسته در پیشرفت تکنولوژی و در نتیجه تاثیر مثبت بر زندگی ما میگذارند و نیازهای علاقه مندان خاص تکنولوژی در تلفن همراه و بخش های دیگر را برطرف میکنند با تمام وجود آرزوی موفقیت میکنم
??⌨????
Amen