خانهاخبار
گوشی Mi 6C با تراشه Surge S2 و دوربین دوگانه عرضه خواهد شد

گوشی Mi 6C با تراشه Surge S2 و دوربین دوگانه عرضه خواهد شد

براساس اطلاعات منتشر شده، شیائومی Mi 6C با تراشه رده‌بالای Surge S2 با پردازنده هشت هسته‎ای راهی بازار خواهد شد. این مدل، احتمالاً به دوربین دوگانه مجهز شده است و حاشیه‎ کم‏تری نسبت به شیائومی Mi 6 دارد.
۱۳۹۶/۵/۱۱

به‌تازگی، گزارشاتی مبنی بر عرضه نسل جدید تراشه‌های اختصاصی شیائومی با نام Surge S2 منتشر شده بود و گمان می‌رفت که چیپ‏ست مذکور در سه ماهه سوم به صورت انبوه تولید خواهد شد. با توجه به این موضوع، شایعاتی مبنی بر عرضه شیائومی Mi 6C و Mi 6S با تراشه اختصاصی Surge S2 وجود داشت. به‌تازگی نیز، گزارشاتی مبنی بر عرضه گوشی شیائومی می 6 سی با چیپ‏ست Surge S2 در سه ماهه چهارم منتشر شده است.

image

گفته می‌شود شیائومی Mi 6C از بدنه‌ای با طراحی دارای انحنا استفاده خواهد کرد و تنها دو لبه از بدنه شیشه‌ای 2.5 بعدی آن، دارای انحنا است؛ در گوشی شیائومی می 6، بدنه پشتی در هر چهار لبه، قوس دارد. همین موضوع باعث شده است تا شیائومی Mi 6C شباهت غیرقابل انکاری به شیائومی می 5 داشته باشد؛ هرچند، حاشیه‌های اطراف نمایشگر در مقایسه با شیائومی Mi 6 کم‏تر خواهد بود و نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه، بالاتر از پرچم‌دار 2017 شرکت شیائومی است.

علاوه‌براین، اعلام شده است که دو سنسور در دوربین اصلی گوشی شیائومی Mi 6C به کار گرفته خواهد شد که برای دوربین اصلی، سنسور 12 مگاپیکسلی IMX386 سونی درنظر گرفته شده است. هم‎چنین به جای دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی که گوشی شیائومی می 6 به آن مجهز شده است، Mi 6C با دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی راهی بازار خواهد شد.

از آنجایی‌که هیچ اشاره‎ای به نمایشگر مورد استفاده در شیائومی Mi 6C نشده است، انتظار می‎رود گوشی میان‎رده جدید شیائومی با نمایشگر 5.15 اینچی مانند شیائومی می 6 وارد بازار شود. رزولوشن نمایشگر نیز با توجه به بازه قیمتی محصول جدید شیائومی، Full HD خواهد بود.

image

تراشه جدید شیائومی، بر مبنای لیتوگرافی 16 نانومتری TSMC (صنایع نیمه هادی تایوان) توسعه یافته است و از چهار هسته Cortex A73 و چهار هسته پردازشی کم‌مصرف Cortex A53 استفاده می‌کند. فرکانس هسته‎های پردازشی قدرت‎مندتر روی 2.2 گیگاهرتز تنظیم شده است و فرکانس چهار هسته‏ پردازشی کم‏مصرف Cortex A53، نزدیک به 1.8 گیگاهرتز خواهد بود. هم‎چنین، واحد پردازشگر گرافیکی Mali G71-MP8 پردازش محتوای گرافیکی را در گوشی جدید شیائومی برعهده خواهد داشت.

چیپ‌ست Surge S2 از حافظه فلش UFS 2.1 و حافظه رم LPDDR4، پشتیبانی می‌کند و مشخصات کلی آن، باعث شده تا Surge S2 شباهت غیرقابل انکاری به Kirin 960 هوآوی داشته باشد. از دیگر مشخصات فاش شده برای گوشی شیائومی Mi 6C، می‏توان به عرضه آن در دو نسخه با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه و شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه اشاره کرد.

قیمت مدل پایه شیائومی Mi 6C با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه، 300 دلار خواهد بود و مدل دیگر با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه، نزدیک به 370 دلار قیمت‎گذاری می‎شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)