خانهاخبار
نوکیا 9 در پایگاه بنچمارک AnTuTu؛ نسل جدید اسنپدراگون در پرچمدار نوکیا

نوکیا 9 در پایگاه بنچمارک AnTuTu؛ نسل جدید اسنپدراگون در پرچمدار نوکیا

HMD در تلاش است تا آخر سال 2017 دو گوشی پرچم‌دار معرفی کند. رده بالاترین آن‌ها احتمالا نوکیا 9 نام دارد و تابه‌حال سوژه اخبار و شایعه‌های بسیاری بوده است.
۱۳۹۶/۵/۱۱

مشخصات فنی داخلی گوشی نوکیا 9 در فهرستی توسط پایگاه بنچمارک AnTuTu لو رفت. دستگاهی که توسط این پایگاه آزمایش شده، با شناسه TA-1052 شناخته می‌شود و چندی پیش هم فهرستی از مشخصاتش در پایگاه GFXBench دیده شده بود. طبق فهرست وب‌سایت AnTuTu این گوشی به پردازنده 10 نانومتری کوالکام اسنپ‌دراگون 835 مجهز شده که در حال حاضر پردازنده پرچم‌دار این سازنده است و روی اغلب گوشی‌های پرچم‌دار موجود در بازار مانند Galaxy S8 سامسونگ هم دیده می‌شود. این پردازنده CPU64 بیتی 8 هسته‌ای دارد که قدرت فرکانس 4 هسته پرسرعتش 2.45 گیگاهرتز و قدرت فرکانس 4 هسته دیگرش 1.9 گیگاهرتز است. تمام پردازش‌های گرافیکی این گوشی هم ظاهرا بر عهده پردازنده گرافیکی Adreno 540 GPU است.

image

در فهرست AnTuTu همچنین شاهد هستیم که این گوشی صفحه‌نمایشی با وضوح تصویر 2560 × 1440 دارد اما اندازه آن ذکر نشده. البته پیش‌ازاین شایعه شده بود که صفحه‌نمایش نوکیا 9 احتمالاً 5.7 اینچی خواهد بود. گوشی مذکور 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد اما چیزی درباره احتمال ارتقای آن توسط کارت حافظه جانبی microSD گفته نشده است. نکته جالب درباره دوربین گوشی مذکور، همسان بودن لنزهاست. نوکیا 9 قرار است دوربین اصلی و سلفی 13 مگا پیکسلی داشته باشد. در فهرست مشخصات این گوشی که چندی پیش توسط GFXBench منتشر شده بود شاهد بودیم که دوربین اصلی آن به‌عنوان تک لنز درج شده بود اما اغلب تصاویر رندر شده و لو رفته از نوکیا 9 حاکی از آن است که گوشی مذکور ماژول دوربین اصلی با لنز دوگانه در پنل پشتی‌اش خواهد داشت.

image

وب‌سایت AnTuTu سیستم‌عامل پیش‌فرض نوکیا 9 را اندروید نوقا نسخه 7.1.1 گزارش کرده است. همان‌طور که می‌دانید کمپانی HMD Global مسئول ساخت گوشی‌های برند نوکیاست. این کمپانی می‌خواهد تا حد امکان از نسخه اندرویدی که خود گوگل ارائه کرده (اندروید استاک) استفاده کند و تغییرات بسیار اندکی را صرفا برای زیباتر کردن رابط کاربری، در آن اعمال کند. لازم به ذکر است که این گوشی همچنین گواهی مقاومت در برابر آب و گرو خاک IP68 دریافت کرده است. هنوز هم شایعه‌ها و احتمالات زیادی درباره مشخصات فنی و نام پرچم‌دار اصلی نوکیا وجود دارد و باید تا زمان معرفی احتمالی آن صبر کنیم. حدس می‌زنیم که این گوشی در تاریخ 16 اوت (25 مرداد) رسما رونمایی شود و با قیمتی در حدود 500 دلار عرضه شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Arya

۱۳۹۶/۵/۱۲
هر گوشی که اسمش اسم s8 هم قسم خوردین بیارین....?

علی

۱۳۹۶/۵/۱۱
نوکیا خیلی حرف برای گفتن داره فقط کمی باید تلاش کنه گوشیهای میان رده با قیمیت خوب و با کیفیت تولید یکمی هم روی ظاهر گوشیهای خود اون وقت بازارو به دست میگیره