خانهاخبار
87 درصد از دستگاه‌های آی‌او‌اسی به iOS 10 ارتقا یافته‌اند

87 درصد از دستگاه‌های آی‌او‌اسی به iOS 10 ارتقا یافته‌اند

آی‌او‌اس همواره به نرخ بالای تطابق‌پذیری کاربران شهرت دارد. در حالی که در آستانه عرضه رسمی iOS 11 هستیم، آخرین نسخه فعلی این سیستم‌عامل بر روی بیش از 87 درصد دستگاه‌های آی‌او‌اسی نصب شده است
۱۳۹۶/۵/۱۱
image

جدیدترین آمار منتشر شده از سهم نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل iOS نشان می‌دهد که اکنون 87 درصد از دستگاه‌های آی‌او‌اسی در تمام جهان به آخرین نسخه رسمی این سیستم‌عامل یعنی iOS 10 ارتقا پیدا کرده‌اند. این آمار تا 28 جولای 2017 محاسبه شده است.

در حال حاضر حدود 10 درصد از دستگاه‌های آی‌او‌اسی از iOS 9 و سه درصد نیز از نسخه‌های قدیمی‌تر iOS استفاده می‌کنند.

این نرخ بالای تطابق‌پذیری کاربران اپل با نسخه‌های جدید سیستم‌عامل موبایلی‌اش بسیار قابل توجه است و این برتری زمانی به چشم می‌آید که بدانید در حالی در عرض کمتر از یک سال iOS 10 بر روی 87 درصد دستگاه‌های آی‌او‌اسی نصب شده که در بازه تقریبا مشابه آخرین نسخه اندروید، اندروید نوقا، تنها بر روی 11.5 درصد از دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است. در حال حاضر اندروید مارشمالو با 31.8 درصد سهم از بازار اندروید، محبوب‌ترین نسخه این سیستم‌عامل محسوب می‌شود. البته طرفداران اندروید ممکن است به این نکته اشاره کنند که در سیستم‌عامل اندروید به‌روزرسانی‌های امنیتی اهمیت بالاتری نسبت به به‌روزرسانی سیستم‌عامل دارد، که تا حدودی درست است، اما این واقعیت که اکثریت صاحبان گوشی‌های اندرویدی از سیستم‌عامل دو سال پیش استفاده می‌کنند، ناراحت‌کننده است. از طرفی به‌روزرسانی‌های امنیتی نیز معمولا برای همه گوشی‌ها منتشر نمی‌شود.

حدود یک ماه دیگر تا عرضه رسمی iOS 11 فاصله داریم و انتظار می‌رود پس از عرضه این نسخه شاهد به‌روزرسانی قابل توجه دستگاه‌های آی‌او‌اسی به آن باشیم. آی‌او‌اس یازده انبوهی از تغییرات ریز و درشت را به همراه دارد که از میان آن‌ها می‌توان به کنترل سنتر باز طراحی شده، پیشرفت و بهبود عملکرد سیری، امکان فیلم‌برداری از صفحه نمایش و ظهور مدیریت فایل اشاره کرد. از اینجا می‌توانید اخبار مرتبط با iOS 11 و آخرین تغییراتش را مطالعه کنید.

شما بیشتر از همه منتظر کدام قابلیت نسخه بعدی آی‌او‌اس هستید؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Morteza Khodabandelou

۱۳۹۶/۵/۱۲
كيبورد فارسى و ريجن ايران!
?

Mahrad

۱۳۹۶/۵/۱۱
اندرویدی ها یاد بگیرن.فک کنم بین دستگاه های اندرویدی هشت درصد هم آپدیت نشده...چه برسه به هشتاد درصد?